Календарни граждански празници

Съквартирантката онзи ден почти ми вдигна скандал как така нямало да празнувам осми декември! Как така няма да дам 64лв за рокля и още толкова за някаква хижа еди-къде-си. Не можело – било непростимо да си пропусна първия студентски празник. Ако на нея наистина й пукаше за студентството, поне една седмица щеше да посети всичките си лекции. А мотиви за непразнуване на осми си имам:

1) не се чувствам студент – не съм си взела изпит и нов материал научавам само по химия. Толкова често ходя в унито (поне 3-4 дни в седмицата), че не усетих кога се преполови курсът. Това е като да честитиш осми март на новородената си дъщеря;

2) на 9ти Яна има имен ден и аз предпочитам да празнувам него. Обичам Яна. Пък и именните дни са важни, а да се напия по студентски винаги мога;

3) за мен 8 декември е КАЛЕНДАРЕН празник – някойси избрал на тая дата да празнуват студентите и толкова. Измислен празник. Аз отбелязвам по-скоро празници като първия сняг, новото коте на съседите, рождения ден на някой, принадлежащ на огромното ми сърце… С Яна решихме на осми да празнуваме всички празници наведнъж – разменихме си коледните и именните подаръци и се прегърнахме топло :) :) :) Имам си чудни подаръци и смятам, че денят ми беше прекрасен. Хич не ме е яд, че не съм с колегите на запой. Даже не писах на Дамян смс за честито. А той ми е най-добрият приятел. То според мен смс се пише за специалните дни, а не за измислените поводи за напиване.

По същата причина уважавам много повече Коледа, отколкото Нова година. Даже се е случвало да не я отбелязвам. Като християнка знам с какво е свързано Рождеството и колко е важно. То е семеен празник и винаги ми е приятно. Знам и че датата е избрана, така че да съвпада с празника на Слънцето, но пък поне денят има някакво символика. Докато Нова година е върхът на човешката простотия – тогава празнуваме приблизителния край на един измислен от нас период, щото годината далеч не е 365дни. Тъпо е.

Аз празнувах Никулден, папках рибка. На Петковден черпих за курбана си. На Великден боядисвам яйца. Ще кажете, че съм прекалено религиозна – не, просто намирам смисъл в тея празници. Но на осми март редовно забравям да поздравявам жените, на св. Валентин се смея на всички празнуващи… От гражданските празници харесвам само 1 юни и то не защото е календарен, а защото е хубаво от време на време да си припомняме детето в себе си. Празнувам тогава, защото съм изключително щастлива от всеобщото настроение. Излиза даже, че не празнувам деня на детето, а просто съм щастлива, че има толкова детски неща около мен…

Ако те обичам, ще ти го кажа в кой-да-е ден. Ако си жена, ще ти подаря цвете, когато ми се усмихнеш. Ако искам да се напия, ще пия без календар (хубаво е като свърша с пиенето, да не питам коя е датата) …

Само аз ли не празнувам по календара, а според душата и настроенията си? Не ми пука – нали съм си добре!

6 Коментари on “Календарни граждански празници”

  1. Mirelka каза:

    Dam opredeleno tozi praznik e poredniqt povod za napivane i ni6to pove4e!

  2. Svetlina каза:

    ами че да – като тъпите хора, които на 8 март и 15 септември дават десетки левове за цветя, при положение че на 31 март и на 5 май и на 20 декември (абс произволни дни) могат за същите парички да подаряват планини маргаритки…

  3. razmisli каза:

    А, осми декември също е религиозен празник и то много важен! Денят на Св. Климент Охридски. Друг е въпросът, че много от празнуващите му изместват смисъла. Преди се е празнувал с ходене по тъмните улици с факли в ръка, прекарване на нощта в романтично бдение в университета, етц. Жалко че сега е така опропастен…

  4. Svetlina каза:

    Лелеееееееееееее – сега чувам :(
    А да знаеш кога католиците празнуват света Лучия (Лусия), когато моъжете се обличат в бели тоги и носят свещи на главите и кафе на жените?

  5. razmisli каза:

    Не знам за това мъжете да го правят, единствено знам, че жени носят свещи и се обличат в бяло, но празника на Св. Лучия е точно вчера на 13 декември :-)

  6. Svetlina каза:

    офффффффффф – кога ще поумнея, бе???
    Писна ми да чакам… :(


Твоят коментар

