Едни смешни искания

Хе – доживях и аз да драсна нещо по някоя генерална тема. Просто се зарибих от един пост на Лонганлон (даже два). Там се казва как се води блог и също, че трябва да се обръщам към читателите, да целя прочити и коментари, да бъда интересна. Е, не мерси. Искам да съм си АЗ – ЖЪЛТА, ШАШАВА, ХАОТИЧНА. Искам да пиша, а не да ме четат. НЕ търся начин да шашна хората, а начини да се отразя чрез писане. И най ми е забавно, когато ме питат само аз ли си пиша нещата, щото изглеждали като написани от няколко човека – в различни стилове и отразяващи различни души. А то просто аз всеки ден съм различна и не защото бягам от стереотипи някакви. Жълта съм. Не знам как да го обясня. Скромен опит:

  • жълтото е соларен цвят, а Слънцето е символ на мъжа;
  • жълтото е цветът на спомените (виж горе ляво – моето ляво, де) ;
  • жълтите животни си сменят перушината честно и тя никога не е абсолютно жълта;
  • жълтите хора са разбъркани в своите мисли, нестандартни в своето поведение (не е задължително да носят жълти дрехи), непукисти (щото няма на какво да им пука);
  • жълтите хора определено не могат да се самоопишат, нито да си видят опашката, нито да се почешат с крак зад ухото.

Та, идеята беше, че искам да стане ясно, че моят блог не робува на някакви критерии за блог, а на моите си настроения и виждания. Аз не робувам, следователно и той не робува. Комплекси си имам всякакви, но не и малоценност и имам навика даже да си препрочитам старите неща. Еминбей казва, че е трудно да бъда четена, че натоварвам, че много сменям темите и така нататък и
особено, че съм дълга. Ама знаете ли какво ми е на мен – нали всички тея сменяния на теми стават първо между моите уши!!!

Въобще не прося внимание, не искам да съм харесвана. Пиша блог, а не дневник, защото някак не върви да хабя толкова хартия на вятъра. Не, не мога да кажа (като 1 мой колега), че съм щастлива или най-щастлива, но пък мога да кажа, че сегашното положение ме устройва. За момента ми се живее и живея. Пише ми се и пиша. Пишат ми се глупости и си ги пиша. А, и освен това обичам да решавам судоку. И решавам. И плета дрешки за бебето на Мицева. И, Хамелеонски, пиша си коментарите с малка буква. Що ли? Щото искам.

23 Коментари on “Едни смешни искания”

  1. Радо каза:

    Сигурно ще го приемеш като комплимент, за това го пиша. Звучиш като войнствена тинейджърка :) „Аз съм си аз, защото има защо, идиот такъв!“, „Ако не можеш да ме разбереш, ти не можеш да разбереш никой!“, „!!!!!!!!“.
    Не ме разбирай погрешно, харесва ми :)

  2. Svetlina каза:

    О-o Аз мога да съм и страшно мила. Понякога. Но днес ме ядосаха разните чичковци/батковци/лели/каки, които си мислят, че знаят как трябва да пиша. А аз мразя едни думички. По-скоро ги презирам. ТРЯБВА и ИЗВИНЯВАЙ. А, да – и един израз: СПОРЕД МЕН. Разбери ме правилно – и ти ми харесваш. :)

  3. Радо каза:

    Ех, всичко развали :) Така не звучиш нито войнствено нито тинейджърски :)
    Хм, дал господ размахващи пръст чичковци и лели.
    Иначе аз съм нещо като „нов тук“ и още не съм съвсем сигурен къде съм попаднал, но ИЗВИНЯВАЙ не се ли считаше по общото мнение за хубава дума? А СПОРЕД МЕН не е ли от тези изрази, които никой даже и не забелязва и не се замисля когато ги използва?

  4. Svetlina каза:

    ИЗВИНЯВАЙ е дума, която не върши нищо (е, освен когато вреди). Едно ИЗВИНЯВАЙ не може да промени нещата, не може да помогне на човека отсреща. Определено може да се нарече „спам“. Не искам ничии извинения, защото не ми вършат работа. Ако ми закъснееш 1 час за рождения ден и ми кажеш, че съжаляваш, какво? Стрелките ще откачат и ще се върнат назад? Или горещият шоколад пак ще се стопли? Или пъкна мен ще ми се оправи настроението? Неееееееее. Хората казват ИЗВИНЯВАЙ само за свое собствено удоволствие или по-скоро успокоение. Един вид, „Ще го прегазя тоя с колата, ама после ще му се извиня и готово!“. Ами не мерси – не искам хората да си успокояват съвестта на мой гръб. Има и една още по-готина ситуация „Извинявай, но според мен трябва…“. Единствената по-лоша е „Извинявай, но според мен трябваше…“. Абе, щом го казваш, значи е според теб. А ако кажеш, че нещо е според теб, логично е да си помисля, че предното ти изречение не е било според теб. И това, че съществото Х не забелязва, че го е казал, значи ли, че аз не съм го чула и не съм се издразнила на клишираното му необмислено държане? Пък може и да не е било необмислено, но => аз с тоя човек не искам да си общувам, щото се държи защитно, несигурно и определено не би скочил с мен в пряспата сняг!
    Сега остава да напиша и един ферман за това кое „според теб“ е „нов тук“ ;) Нов в уърдпрес или нов при мене? Или пък ангел, наскоро паднал от небето, т. е. нов на тоя свят? И още по-якото – извънземно, наскоро попаднало на нашето синьо бунище, четящо в нета с цел да научи езика, културите, манталитета ни и после да ни избие, претопи, изяде, преработи, забремени, копира или каквото там правят извънземните! Имам още доста теории, но да се надяваме, че няма да избягаш с писъци. А ако да – поне ми извикай къде си нов ;)

  5. Svetlina каза:

    ПП: ИЗВИНЯВАЙ вреди, когато наистина решиш, че Х ти се извинява искрено и правиш компромиса да му простиш/забравиш и изведнъж откриеш, че той всъщност спи с жена ти или хич не съжалява, щото си повтаря прегрешението още следващата сряда…

  6. Радо каза:

    Никога не се бях замислял за ИЗВИНЯВАЙ. С всичко което написа съм съгласен, но има и друго.
    Ако например утре се блъсна в теб и ти разлея кафето, ще рискувам да събудя гневната тинейджърка в теб и ще ти се извиня (не си единствената, която скача в преспи :) ). И не защото се надявам това да ти напълни чашката, а защото ще е мега тъпо да те погледна учудено и да си замина. Аз това ИЗВИНЯВАЙ го поставям в групата на готините традициики – примерно като си вържеш мартеничка не се отказваш от здравната си осигуровка. Или като ти се падне паричката от баницата не залагаш жилището си на комар. Мисълта ми е, че не във всичко трябва да се ровичка философски и задължително да се търси недвусмисленост. Иначе за сериозните неща наистина, едно нескопосано ИЗВИНЯВАЙ може само да влоши нещата.
    За ТРЯБВА не споря, абсолютно права си.
    Но и СПОРЕД МЕН си има различни видове. Единият е тоя, дето говориш за него, дето значи „Идея си нямам за какво говоря и си оставям вратичка за измъкване, щото се притеснявам да не се изложа“. Но когато ми дават съвети, предпочитам да са със СПОРЕД МЕН понеже иначе много назидателно и пръсторазмахващо звучат. И друго – „според мен блондинките не са секси“ – ок, моя си работа, а и не ми се спори с някой дето ги харесва. Но „според мен Земята е кръгла“… верно ли бе!?
    Иначе съм нов при теб. Естествено, че винаги най-скучното обяснение е вярното :)
    Но съм сигурен, че едно любопитно извънземно може да научи адски много от теб :)

  7. Svetlina каза:

    да научи какво (освен https://vitanova.wordpress.com/news/)?
    Ха – добре ми натри носа, но нали знаеш, самите изключения потвърждават правилото, щото няма как да се открие правило, без да са забелязани някакви отклонения. „Планетите са кръгли“, но сме казали това изречение, щото сме забелязали, че някои не са…
    ИЗВИНЯВАЙ (;) ), но не мисля, че си най-скучният случай – можеше да си нов в смисъл, че 39годишната ти дъщеря ти е пуснала компютъра, отворила ти е гугъл, намерила е блог на някой, дето чете „Трета възраст“, скролва ти страниците и ти й диктуваш първия си коментар…

  8. Радо каза:

    Ами зависи – ако извънземното е момченце едва ли точно това ще му е полезно, понеже и ние, земните му братчета се затрудняваме да ги схванем тия неща. Така де, повечето от нас. Ако пък е момиченце няма да са му интересни, пък и ще му е малко по-трудно да ни изпозабремени :)
    Аз ако бях извънземно, дошло на земята да учи, да „прекопира“, да яде и пие и да забременява, бих обърнал внимание на темата за рождените дни в общежитията, понеже поне тези, дето идват в София от друго място с подобни цели в крайна сметка се озовават на такива места, та това сигурно лови и извънземните :)
    (между другото, тоя постинг ме разтърси, дано поне извънземното е от планета с по-дълга година, та да не му се налага да празнува рожден ден често).
    И нищо не признавам за носа ти :) Просто добавих към това което ти каза ;)

  9. Svetlina каза:

    носа ми???

  10. Радо каза:

    За натриването му.

  11. Svetlina каза:

    Хахахаххаахха
    Хич не ме интересува той – днес се научих да си повдигам само дясната вежда! :)

  12. Радо каза:

    Хахаха
    Тя и без това е по-лесната.
    Научи се да вдигаш само лявата и да гледаш нацупено и ще си играем на БТВ новините (ти ще си Юксел Кадриев). ;)

  13. Svetlina каза:

    Може, но не сега. От половин час играя на ю ги с клавиатура в леглото и вече наистина мисля да се изнасям в страната на сънищата. Но да спомена, че следващите ми цели са да мога да си обръщам долната устна, да си мърдам ушите и да си свивам ноздрите. Също би било готино да мога да ръкопляскам с крака зад врата, но е малко къс…

    ПП: да не забравя и важното движение да си правя езика на тръбичка!

  14. Радо каза:

    Успех ти желая! Тия умения сигурно ще са ти много полезни за гледането на хлапетата. Аз пък си играя на криеница (и водя!) с клавиатурата между десетките листове, които ни покриват и двамата. Мерси за така нужното разсейване от досадните неща с които се занимавам. И беше голямо удоволствие да ти наспамя блога :)
    Лека нощ!

  15. Радо каза:

    ПП: МИСЛЯ ЧЕ се казва „кракопляскам“ :)

  16. Svetlina каза:

    е, сега вече ме уби! Аз я изобретих тая дума в един вече несъществуващ форум – sweethome.thoforum.com. Там ставаше дума за едни крокодили, едни чудесааааа – случайно да си ме чел там?

  17. Радо каза:

    Не. Я стига, да не съм от Силистра (или който там беше мафиотския град :) ). Както казваме ние студентите когато преписваме – великите умове мислят еднакво ;)

  18. Svetlina каза:

    оффффффффффф
    как от всички градове избра точно тоя?
    Познавам двама души от там и наистина ми стигат. И се казва

    грейт майндс финк ълайк

    (това май е единственото място на света, където се транскрибира на кирилица, но за това мое откритие ще има в друг пост и в друг ден)
    Лека нощ, студентче и не забравяй утре да ми прочетеш новите щуротии. Макар че утре съм намислила да си съблека пижамата и най-накрая да си купя хляб, сол, черен пипер и шампоан и да си платя телето… Така, де – ще драсна, ама пак по никое време.
    Лека
    н
    о
    щ
    !

  19. Мицева каза:

    Ми то май това е най-сладкото! И аз четох този пост на Лонганлон. И се замислих, дали ние двете всъщност имаме някакъв стил на писане на блоговете ни… И май се е получило, че имаме един доста сладък стил – хаотично разпиляни теми и нестройност… Кеф…

    То това му е цаката… веднъж да звучиш като войнствена тийнейджърка, а после да си ужасно мила… Хората се стряскат… И това му е готиното… май…

  20. Svetlina каза:

    не май, а януари – знаеш ли какво? Той е приел това, че не ни разбира за недостатък и не е бил в часа ми по философия, когато даскалът цитираше не-знам-си-кого, че щом не можеш да разбереш нещо, то то е умно. Някъде имах заровен цитат от още едно място…
    Дай ми шанс и ще го намеря :)

  21. Svetlina каза:

    Яна, „Само дрънкай на хората така, че да не могат да те разберат, и те ще извършат всичко, което искаш“ – добрият стар Селинджър. Май ние с тебе това спазваме, но не знам дали знаем какво искаме да направят хората… Така! Аз сега ще кажа нещо сложно:
    гжтаожэнвхйънтгэяксаоънхэфгжнтйанэвоф оавнгжогаожяй аотгаотсжг нтаогьаожаясо тогьтояг сгоьсякжуеио якажоущмя жоеогжпу!! ихгке?
    А ти, който не си го разбрал, за наказание ми изпълни желанието да си обръснеш веждите и да си нарисуваш нови – тъмно виолетови!

  22. Лили каза:

    Аз пък не съм чела въпросния пост на Лонганлон! Яд ви е нали! Знам :P Svetlina, нямам идея какви са критериите за един блог обаче щом името ти присъства като blogroll в не малко блогове мисля, че положението е добро. Абсолютно се съгласих с теб там, където си написала, че си решаваш сама какво да драснеш, а не се съобразяваш с разни правила. Инъче за какво са ни тия блогове ?!

  23. […] – мнението на обществото. Презирам ги. Но това вече съм го […]


Твоят коментар

