Анализ на костенурката

Ами да, вече сигурно всеки го гризе любопитството каква е тая костенурка (при това ЗЕЛЕНА) , дето се мотае из жълтия блог… Ясно е, единствено на Яна, де, че това е брояч на часовете ми сън. Уикенда се прибирах на Вършец и там единствено спях и ядях, та реших да си направя справка колко бързо ще изостана със съня. Предполага се, че за седем денонощия ще ми е необходим минимум от 56 часа. Да, ама не.

Моите са 50,1 часа, което е 50 часа и около 10 миунти (6 да кажа в името на математиката). И как се получиха? Лесно, много лесно станаха – не спях или го правех след два-три часа. Ставането този семестър ще трябва да е в 7, но засега от 5 дена само веднъж го постигнах. Много трудно, ееееей! На това отгоре двайсетината часа ми се събират само от петък и събота, което е лошо – щото значи, че през седмицата наистина съм била я сомнамбул, я само парцал… Всъщност леко не е честно сега да спра брояча, щото не са ми изминали седемте денонощия, а само нощите, но акто се знам каква съм… няма да спя повече днес.

Проблемът ми естествено си има решения :) Примерно може да се науча да заспивам по-рано и с малко тренинг (и по-качествени аларми) все ще се свикна да ставам в 7. Другото възможно е да почна да спя, когато имам възможност (евентуално да проспивам срядата следобед). Като резерва винаги си стои вариантът да се науча да спя с отоврени очи и така ще ощастливя лекторите с ценното си присъствие.

Да, ама не! Аз НЕ ИСКАМ да заспивам по-рано. НЕ МОГА да заспя без да съм подосаждала на **** или пък на Яна, която си става в 11 и не й и проблем да чати чак в 1-2 ЕЙ ЕМ! Снощи пък се опитах да заспя в 1, но ми беше много много много много трудно, а като ме събудиха в 1 и нещо, съвсем пък ми се отспа.

И въобще май ще се наложи да измисля начин да заспивам, когато искам, за да мога да се събуждам, когато трябва.

Чувала съм да се кади стаята с тамян преди лягане, но това ще стане сложно с моите съквартирантки. Другото е да пия топло прясно мляко преди лягане, но то пари струва. Оная вечер опитах с какао и май помогна. Ще си отбележа!
Някъде четох и да се вторачваш в лъскава точка (метално топченце или нещо такова) – винаги съм искала да опитам, но още ми липсва топче. Това с броенето на овце не помага – още преди десетина години (даже май преди 11, когато заради операцията трябваше известно верме да спя седнала) опитвах да броя овце. От някакъв филм ми се беше втълпил образ на некъ`в турчин, който седи на ниско столче и кара българина да си гони овцете, за да прескочат една ниска оградка и той да ги брои (и аз естествено все се оплитах в мисли за оградката, за броеницата на турчина, за това на кого са му нужни толкова овце…). Лелей, стигала съм до няколко стотин и пак не съм заспивала! Гледам сега Галадриел препоръчва нещо много инетресно (естествено, нали съм овца, не можах да го намеря, зада сложа линк :( ). Накратко то се състои в това да си представиш, че летиш (на нещо, с нещо, без него и т. н.) и после да си представиш голяма метална кофа. И понеже все ще ти дойде някоя мисъл, ти я напъхваш в кофата. Отначало мислите ще са повече, после ще ти писне да си спираш полета заради някаква си там кофа и ще спреш и да мислиш. Звучи ми като да работи и в най-скоро време ще го опитам.

Абее, сега ще кажете да пия чай от маточина, ама точно това е нещото, от което разбирам, и знам, че действа кръвосъсирващо и не става да го пия седем дни в седмицата. Има и разни други чайчета – на кутийката пише, че са вечерни, успокоителни какво ли още не. Вс ъщност в тях има предимно витамин це и останалото пак са мащерка, маточина, че и риган даже. Евентуално може мента да има, но аз пък точно мента не обичам. Пастата ми за зъби е без мента и въобще не обичам дори и миризмата на мента. Облачета пия, но чисат мента – не. Май не съм споменавала, че съм странен човек (поне не в този пост). Е, странен човек съм. И се нуждая от помощ.

Моля, помогнете на едно момиченце да се научи да спи!

9 Коментари on “Анализ на костенурката”

  1. телефоненсъбуждач каза:

    Моята помощ за момиченцето е, да не смесвам алкохол с желание за бърборене по телефона :)

  2. Svetlina каза:

    Това пък как ще го направиш? Вярваш ли си? ;)

  3. Мицева каза:

    вземи си лавандулово масло и си капвай по няколко капки вечер преди да легнеш на това, което можеш да наречеш възглавница.

  4. Svetlina каза:

    ами ти нали ми подари джаджа за ароматни работи. И маслото е точно лавандулово. Тая вечер ни спря токът, та наистина из стаята мирише на лаваднула. Съвсем скоро ще проверя как влияе на съня…

  5. razmisli каза:

    Опитай с йога… помага, и аз съм войник в тази битка.

  6. Svetlina каза:

    Ама дай конкретно упражнение (чувала съм думата „асана“) – не знам… йогата ми взучи сложно – а лавандулата помогна :)

  7. razmisli каза:

    Виж това например:
    http://yoga.about.com/od/yogatherapy/a/insomnia.htm

    Виждала съм торбички за очи, пълни с лавандула, също опитай с „бял шум“ (ако това те успокоява),записи на природни звуци (птички, океан, и т.н.), медитация, отказ от всякакви възбуждащи неща преди сън :)

  8. Svetlina каза:

    Уооооу – прочетох го това. Признавам, че упражненията са лесни и изглеждат успокояващи. Първото е кратко, второто е много приятно, третото обаче изисква цели десетина минути и след това се очаква да се soften-а (букв. омекотя) от пръстите на краката чак до лицето и след това да си лежа и да си мисля за дишането.
    Звучи приятно и интересно. Обещавам да опитам, но отсега си предупреждавам, че ще ме мързи да го паряв редовно.
    Благодаря ти, Размисли, караш ме да пъхам огломни мисли в металната кофа (за справки – по-горе;) )

  9. Svetlina каза:

    Нещо се ентуисазирах да ровя из гугъл, та открих една прекрасна идея – точно по моя вкус ( http://www.well.com/~mick/insomnia/insomnia.36.html ) – пише да си представям животни в странни цветове и много, ама много съсредоточено да си ги визуализирам – синя котка, зелена крава…
    Тук пък ( http://www.well.com/~mick/insomnia/insomnia.16.html ) пише да прова кръгове от пъпа навън по посока на часовника и после навътре и после обратно и така да редувам ръцете – може и да звучи странно за приспиване, но обясняват нещо за перисталтиката и за отслабване- якооооо – спиш и слабееш ;)
    Ето тук ( http://www.well.com/~mick/insomnia/insomnia.15.html ) пише да си въртя 12 пъти пръстите на краката във въздуха.

    Айде стига толкова ровене – днес ще пробвам с котката и ако не сатне – с кофата. Те това е – методично и старателно ще опитам всичко, за да може като заспя, да знам защо точно съм заспала.
    ПП: евентуално може да ми се е доспало и от ровене в гугъл ;)


Твоят коментар

