Още малко хвалби

Понеже много, ама много ме мързи да уча по аналитична или дори да си подредя папките, ще взема да напиша още една публикация :) Става въпрос за една задачка на Айнщайн. Тя определя дали си по-умен от (98 – епсилон) % от населението :) Познайте: за около половин час излезе, че какА ви е бая умна. Чакам доклади кой още е в клуба, после ще гласуваме за униформа и тайни знаци :)

Алберт Айнщайн е измислил тази задача в началото на миналия век. Той смятал, че 98% от хората няма да могат да я решат. Пропорцията 98:2 и до сега не се е изменила. Ако познаете (бел. светлина – не е нужно да се познава, съвсем по логичен път снощи открихме два различни начина за РЕШАВАНЕ на задачата), значи принадлежите към гениалните 2 процента.

1. Има пет къщи боядисани в различни цветове: червен, зелен, бял, жълт и син;
2. Във всяка къща живее човек с различна националност: немец, швед, датчанин, норвежец и англичанин.
3. Всеки от тях пие един вид напитки, пуши една марка цигари и има едно домашно животно
4. Всеки от тях е уникален в пределите на групата (напитките, марката на цигарите, животното не се повтарят)
Въпросът е: на кого е рибката?
В търсенето на отговора ще ви помогнат следните жокери:

1. Англичанинът живее в червената къща
2. Шведа има куче
3. Датчанинът пие чай
4. Зелената къща – на ляво от бялата и…
5. …нейният обитател пие кафе
6. Пушачът на Пал Мал има птичка
7. Живещият в къщата, намираща се в средата, пие мляко
8. Обитателят на жълтата къща пуши Дънхил
9. Норвежецът живее в първата къща
10. Пушачът на Малборо живее до собственика на котката
11. Собственикът на коня живее до пушача на Дънхил
12. Пушачът на Винфиелд пие бира
13. Домът на норвежеца е до синята къща
14. Немецът пуши Ротманс
15. Пушачът на Малборо живее до този, който пие вода

За мотивация давам и бонус:

„Великите мисли идват в главата на човека толкова рядко, че никак не е трудно да се запомнят.“ – Алберт Айнщайн

–––––––––––––––––––––

Вече знам рецепта за черешов пай-кошничка, така че чакам някой да ми подари кръгла тавичка, че да везма черешки :)

9 Коментари on “Още малко хвалби”

  1. ssk каза:

    А защо ти е да се доказваш? :)

    Поздрави,
    Станислав Касчийски
    http://www.horata.eu

  2. Svetlina каза:

    Тук пише, че не искам да се доказвам: https://vitanova.wordpress.com/2008/03/12/%d0%9d%d0%b5-%d0%b7%d0%b0%d0%b1%d1%80%d0%b0%d0%b2%d1%8f%d0%b9-%d0%ba%d0%b0%d0%bc%d1%88%d0%b8%d0%ba%d0%b0/
    А пък ако не ти се отвори, си спомни, че съм се регистрирала във форумчето, дръпнала съм си ад-он-а за спел чек и заслужавам някой да ми обясни що не мога напоследък да отварям постове с адреси на български =)

  3. vilford каза:

    Здравей, Светлина! Не се познаваме – аз съм нова в блога. Vira ми каза за задачката. Не знам да напиша ли отговора, до който стигнах, за да не развалям удоволствието на тези, които тепърва ще я решават. Но 2% ми изглеждат подозрително малко. Може би за съставяне на статистиката са използвали хора, които не обичат такива задачи, или ги е домързяло да си извадят лист и химикал или просто им е доскучало. Сигурна съм, че тук ще получиш много верни отговори. Не мога да се въздържа – ще питам заобиколно. Ротманс?

  4. Svetlina каза:

    Хихихих, ми пие три в едно :) (поне аз така измислих)
    Честно казано не знам кога е изобретена химикалката, та и си нямам идея Айнщайн това с какво го е решавал. Пък в задачата не се казва и за това дали е правена някаква статистика или той е предположил. Моята статистика по-скоро сочи, че повечето хора я решават. Знаеш ли, vilford, можем примерно да споделим методите си – интересно ще стане :)

  5. vilford каза:

    Ще е интересно да си сравним методите, но след като си вземеш изпита. На времето, когато аз уж се готвех за изпити изчитах тонове художествена литература и се разсейвах с какво ли не. Резултатът беше (поне за висшата математика) – трудни тройки от второ явяване. Да ти се паднат лесни въпроси!

  6. Svetlina каза:

    Хихи, мерси, мерси – тъкмо съм отворила вече листите и ровя за химикалка :)
    Чувам, Диана ти е комшийка :) Утре ще проверя дали са ти светели прозорците след 2 часа и ако се потвърди, ще има бой :D

  7. vira111 каза:

    Те наште прозорци не са един срещу друг. Трябва да изляза в градинката пред блока, но в 2 вече спях :D :D

  8. […] pm от vilford Вчера в блога на Svetlina намерих много хубава логическа задача и водена от светлия й пример реших да публикувам една […]

  9. Мицева каза:

    не е честна задачата! аз не мога да решавам логически задачи, но това не ме изключва от категорията…


Твоят коментар

