Студентстването като (два) начин(а) за самоубийство

Отдавна мисля, мъдря, недомислям, неизмъдрям… Ей ме на – сега съм готова да представя двата вида студентка, които не искам да стана. Не че има шанс, ама да си кажа :)

И двата типажа си имат прототипове, които познавам и до известна степен харесвах, та затова ще карам с кодови имена.

кодово име 7536842

Тази колежка е добра в абсолютно всичко. Завършила е с пълен отличен средното си образование, но университетските предмети са й твърде нови, което я кара още през семестъра да седне да учи. Присъства на всяка лекция, на всяка олимпиада… На едно контролно изписва 8 карирани страници, като хора с по три страници получават същата оценка. Милаат постигна невъзможното – без преписване или парички изкара отличен на точно всеки изпит от предната сесия, а за тази знам със сигурност за две шестици. Айде, аз също й се възхищавам за ентусиазма, ученолюбивостта, трудолюбието и която там дълга дума си харесате, ама нейната специалност е индустриален мениджмънт. Защо й е да учи цялата аналитична химия толкова задълбочено? После ще й послужи ли за нещо? Според мен тгова момиче, колкото и гениално да е, на 30 или 40 вече ще е изтощено, главата й ще бъка от излишна информация и ще има големи проблеми с паметта. Просот я виждам как проверява в телефонния указател номера на майка си,  защото го е забравила. Не, определено е хубаво да си добър в нещо, но да се разкъсваш във всички възможни посоки е самоубийствено. Със сигурност ще има нужда от  психотерапевт в не чак толкова далечното бъдеще. Ми че тя с тенис на маса се захвана и не го остави, докато не го овладя двойно на това, което се очакваше от нея. Ходеше извънредно да се упражнява или сутринта в осем, за да стигнела задоволително ниво. Само дето в университета специално по спортовете не се иска ниво, а отношение. Харесвам, наистина харесвам хора с високи цели, но защо ти е да си поставиш за цел едновременно да стъпиш на всички високи сгради в света? Не ти ли е ясно, че ще тупнеш?

кодово име 3595418

Тази студентка пък си хаби тялото. Не знам откъде тая представа, че е най-академично да ходиш по дискотеки, да минеш по някое верме на лекции, сам да си изкарваш парите, да си ги изпиваш после и да нямаш време за сън. Преди първи курс 3595418 беше жизнена, много усмихната, винаги пипната (може една спирала да е, ама чантата и обувките й ще са в тон, а маникюрът и педикюрът – еднакви). В момента работи на смени и се разкъсва между изконните си задължения да посети всяка дискотека, да пийне всеки вид алкохол, че и да присъства в университета. Виждам я през 2-3 месеца и тя направо се топи. Вече не носи грим, не се усмихва, по обед се прозява и ти разказва за поредния запой, цялата е бледа, косато, която навремето толкова харесвах, вече наподобява гнездо. Няма, дори походката, стойката й са различни. И тя твърди, че така се чувства щастлива. В момента е по слаба от мойто петокласниче. Без майтап. Не се вирее само на фъстъците от дискотеката.

Добре де, тия двете момичета не се ли усещат? Нямат ли приятели, които да им покажат огледало? Ма пък напоследък са станали толкова много. Аз ли пропускам нещо? Ако да – кое е по-хубаво – да се убиваш психически или физически?

подпис:

студентката аз

––––––––––––––––––––

Отдавна не съм наблягала на факта, че светът щеше да е с пъти по-малко хубав, ако го нямаше жълтото. На ви сега да наваксвате!

16 Коментари on “Студентстването като (два) начин(а) за самоубийство”

  1. вили каза:

    Едната е прекалено амбициозна(всичко трябва да се изпипа), а другата прекалена купонджийка. Първата винаги ще си бъде такава( и в работата, семейството и всичко останало), а втората ти сама констатираш, че върви на зле. Значи след година, две (ако се омъжи) ще спре да купонджийства и ще се отдаде на семейството си. Ако междувременно не се омъжи ще продължи да се изтощава и може би някога ще разбере, че питомното не ходи толкова често по модни заведения. А щастието е преходно понятие и за всеки е различно. Много сериозно стана, но и ти такава тема даде.
    Ти нали не завиждаш на първата? :)

  2. Диана каза:

    Абе, всеки прекалява с нещо от време на време – дали ще са тези две крайности или други (има и други) – важното е да им дойде навреме акъла в главите. Ти сама си направила извода, че така не може да продължава дълго.

  3. вили каза:

    И аз харесвам Roxette. Поздрав от мен http://ru.youtube.com/watch?v=WFXptNWaxfA&feature=related
    :P

  4. Svetlina каза:

    Хих, не завиждам. Никак даже. Ма тва конкретно нейното не е амбиция. Просто знае, че моеж нещо и го прави, нищо че не се изисква от нея. И се хаби. Щото някой ден тая глава ще й трябва. А втората ми е още по-странна – толкова следобеди съм изкарала у тях – прали сме килими, чистили сме, готвили сме, модно ревю ми е правила… И изведнъж се оказва, че спи максимум 4 часа в денонощието и е спряла да се усмихва. И двете истории са тъжни. Не е като да нямат прецедент, което е още по-гадното.

  5. deni4ero каза:

    аз пък прекалявам с шоколада и стремежа ми да вдишам приятния свеж въздух от вън … край на нощните разходки …

  6. Svetlina каза:

    Ей, що ги спираш – отиват ти на прическата!

  7. вили каза:

    Разходките са полезни, особенно за бременни. А и в Пловдив вече през деня не става за разходка – не се отказвай ще ти се развали прическата….
    Светлина, аз ако не спя поне 7-8 часа съм разбита, тази мацка явно е доста калена в купони.

  8. deni4ero каза:

    няма на кой да оставя спящото чаве

  9. вили каза:

    А бате Спаси Къде е? Ще я носи на ръце.

  10. Радо каза:

    Що бе? На някои хора така си им е добре. Или поне с времето свикват да им е добре. Казват, че като не са под напрежение не са ефективни. А и много се убеждавам в това, че баба знае две и двеста. Тъкмо си достигнеш границите и те се преместят.

  11. deni4ero каза:

    еееееееее, ама то си е в легълцето, милото, нема как да стане

  12. Svetlina каза:

    Ама, Радоооо, има и дядовци, не само баби ;)
    Силно се надявам моите кодови имена и особено второто да знаят и две и двеста.

  13. Selene каза:

    Нищо прекалено не е на хубаво. Аз също уча и гбедам да имам шестици на сесиите, ама на тази очевидно няма да се получи успех като на предната – здраве да е. Няма да си потрошавам нервите, важното е да не ме скъсат по нищо. И аз ходя на дискотека с колеги, макар и рядко, просто, защото го правя, когато ми е кеф, а не непрекъснато, защото така правят всички или по някаква друга абсурдна причина. Приятно ми е, но не да е всяка вечер. Сигурно и аз прекалявам с нещо – може би на моменти прекалено много се отпускам и забравям да уча, макар и още да не ми е проличало много, но след предстоящите три изпита и резултатите от последния вече по ще си личи. :P Ама така де, трудно се постига баланс във всичко. :)
    А ти с какво прекаляваш, Светлина? :P

    п.п. Това на аватара ти Елион ли е?

  14. Svetlina каза:

    Идея си нямам какво е това на аватара – знам, че има жълти плитки обаче :) . Абе, шестиците в моя университет са оценки, на които се смеем – или си луд късметлия, или луд, за да платиш за отличен, или е оценка по философия :) . Аз май прекалявам с употребата на компютъра. Е, не съм като колегата, дето всяка задача с формули на си първо я решава в Ексел, ама… В момента съм заета и да прекалявам с филийки с шоколад, та ще попривършвам с коментара. Иначе добре дошла в блога, където всяка вечер се мрънка за някакъв изпит!

  15. Selene каза:

    Мерси^^ Добре заварила! :) В кой факултет и в кой университет си? :))

  16. Svetlina каза:

    Оооооо – ФХСИ в ХТМУ :D Знам, че звучи на китайски :)
    Факултет по химично и системно инженерство, Химикотехнологичен и металургичен университет – София; специалност автоматика и информационни технологии. И да – знам, че не ми вярваш :)


Твоят коментар

