Математика

Каква е вероятността в семейство с пет деца да има 3 момичета, ако от 1000 деца  485 са момичета?

Задачата се решава чрез схема на Бернули за вероятност при многократни опити с връщане :) Не се бъзикам – многократни опити с връщане! Това математиците са много готини хора :)

В случай, че все пак някой се запита за отговора, той е 30,25%.


14 коментара on “Математика”

  1. Радо казва:

    За по бързо и лесно може да си направиш хиляда деца и просто да броиш…

  2. Svetlina казва:

    Явно си доста бързичък :P

  3. Мицева казва:

    то така се правя 1000 деца, а… :)

  4. Svetlina казва:

    Е, Радо може и да знае :D

  5. vilford казва:

    Тебе на този изпит ли те върнаха? Трябва да питаш преподавателя по схема на Бернули ли те е върнал?! А какъв е шансът това да не ти се случи никога повече???

  6. Svetlina казва:

    Ох, ние се водим технологичен университет и при нас математика две обхваща функции на две и повече променливи, двоен интеграл, диференциални уравнения и системи, числови и функционални редове, че и теория на вероятностите. Та на тая гадост изкарах четворка, ма трябвало да се боря за повече.
    Шувил, идея си нямам какъв е шансът. Важното е, че днес открих задачи, решавани по формула, която не е описана в теоретичната част, пък е наистина лесна и полезна:
    pn-q<k0<pn+p
    Въх, съквартирантката изгаси лампата. Май ще се пъхам в леглото да чета на нощна лампа. Лека нощ, математици, утре ще докладвам за всякакви нови знания – два вида са само – полезни и неполезни ;)

  7. Радо казва:

    Ми като не мога да смятам кво да правя :)
    Иначе съвестта ми е чиста, че съм решил проблема, поне на теория :)

  8. Svetlina казва:

    Eм то друго и не се очакваше от тебе. Знайш кво си ти – ти си един пенсионер?!!
    Те ти да сe радваш: http://bglog.net/blog/Shogun/site/posts/?bid=20066

  9. Диана казва:

    И аз съм днеска един пенсионер! Не ми идват свежи идеи да реша задачата. Може да е от жегата. Но за изпита стискам палци! Утре ли е, или пак нещо не съм разбрала?

  10. Svetlina казва:

    Утре е, ама такива щастия ми се случиха тая седмица, че май ще пиша публикации, пък после ще чета и така до сутринта. А ти лягай да спиш и да видиш как утре като първо петле вече ще си ни изненадала с някоя публикация или пък продължение на сценарий за пиеска ;)

  11. Диана казва:

    Не мога да насмогна. Не знам ти как успяваш. Та и разни щастия покрай всичко. Представям си как те разсейват! :D :D

  12. astilar казва:

    Щастията дават крила и с тях се стига до формулите. :)

  13. Георги казва:

    Защо решаваш такива задачи? Вероятностите не ги обичам, откакто научих, че ако започнеш да чупиш молив, вероятността да се счупи по средата не е 50%.

  14. Svetlina казва:

    Всъщност не съм убедена, че решавам такива задачи ;) . А за задачата с молива и аз съм чувала, обаче абсолютно не мога да си спомня как ставаше, а за измисляне и дума да не става – статистика–стъкмистика, вероятностите и те някъде там, ма поне има полза от статистиката :)
    А ти що си тръгнал да чупиш моливи?
    Диана, веднага се стягай, ако не можеш сама, поне си пусни скайпа, ако те мързи, излез на терасата – все ще има някоя рошава вещичка, която да ти даде назаем я метла, я вдъхновение…
    Алоооооу, палиндромната астилар, верно, че имам крила от щастие, ма защо никой не ме предупреди за мускулната треска на дупето ;) ?


Твоят коментар

