Що е то енергиен вампир и има ли почва у нас?

След няколкоседмични дълбоки размисли и пространни проучвания все още не се чувствам изцяло готова да говоря по темата за енергийните вампири, но ще приема, че истината се ражда в спора и ще подложа изводите си на градивната критика на хилядите си фенове. Лутах се в енергийни разговори с Арлина, Нийли и Деничеро, които само ми потвърдиха подозренията, че енергията не тече в някакъв постоянен поток, а си има знак и е много повече от това, което физиците смеят да признаят. Още повече – има хора, които искат да се докопат до жизнените ти сили и да си ги ползват „на аванта“.

Вече знам, че вески си има собствена енергия – вътре в себе си, че и навън – аура, която даже си има различни цветове. Енергията ти е не само нещо, което ти дава сили и можеш да ползваш в нужда, но е и пасивна защита, и нещо като марка, по която се различаваш от другите. Всички сме направени от плът и кръв, които са подредени що-годе идентично, та отликата ни е в тази точно енергия.

Сещам се за онзи фантастичен разказ за дядото, който събирал слънчева енергия в буркани, която го топлила през зимата, а в края се казваше и че години след това мястото, където я събирал си останало специално. Та, човек може и да е склад за енергия, но тя се изчерпва. Бавно, но все пак. И ние си имаме собствени начини да си я възвърнем. Едни спят, други имат чувство за хумор…

После четох за интелектуалните вампири. Не се имам за някаква интелектуалка, ама се замислих има ли какво да ми вземат на мен. Хрумна ми как всички колеги вечерта преди изпит налитат да ме питат какво съм учила, те какво да учат, от колко часа и къде сме… Поинтересувах се, но се оказа, че само мен използват за справки. Никой от познатите ми в курса няма този проблем. Ето, точно днес дивях по повод поредния човек, който 4 пъти ми задава един и същ въпрос в разстояние на 15 минути, аз отговарям подробно, но той пак пита. Скоро си направих нов скайп, където да няма хора, ползващи ме за забавление. Като се замисля… поне двадесетина човека ме ползват за играчка – ако няма с кого другиго да разговарят, ако им е скучно, ако искат виц, ако не знаят какво да наготвят… Това уморява. Разбирате ли? Ако искаха да си говорим за световния ред или за произхода на Луната, няма порблеми – мога и да не спя и пак ще ми е хубаво. Обаче те наистина ме употребяват. Ми да си пуснат телевизора, бе! Все някъде ще дават смешки и усмивки.

Деничеро ми пообясни как човек се научава да страни от такива хора и как не е хубаво така да се оставяш. Е, не го връзвахме разговора с енергии, ама…

Великото ми проучване откри, че съществува понятие „детски вампиризъм“ – нещо като: на какъвто вид енергия те държат дълго време, от такъв вид започваш да се нуждаеш. Нещо като пристрастен си. Примерно децата, израснали в семейства с отрицателна енергия (депресии, мигрени, побои, песимизъм…) свикват и се нуждаят постоянно от тази отрицателна енергия и стават побойници, размирници или обиконвени грубияни. Няма ли го и обратното? Възможно ли е да се пристрастиш към положителната енергия? Да не можеш да живееш без нечия усмивка? И тогава трябва ли да сме добри с ближния? Трябва ли да го приучаваме да ни ползва енергията? Вероятно да, защото в противния случай той ще се пристрасти към отрицателната ни енергия и пак ще си остане пристрастен. Да се изолираш от околните? Да си пъхнеш аурата в някоя самотна пещера? Твое право си е. Вероятно номерът се крие в разнооразието.

Имаше една теория за реалиите. Точно днес хапвах кебабче и разказвах за нея. Ми идеята е, че всеки си има своя реалност, живее си в нея и понякога тя се среща с друга. Но при тази среща двете се смесват на места и така винаги получаваш изкривен, субективен поглед към чуждата реалия. Никого не можеш да опознаеш напълно. Но след всяка среща се променяш. Малко или много вие разменяте свои части, вероятно се подобрявате взаимно. Но не съм убедена какво значи да се подобриш, когато става дума за светоглед. Сигурно значи да научиш повече неща за себе си и други неща. Може би е свързано и с продължителността на съществуване на сапунения ти мехур.

Нали точно така правят чехълчетата. Могат да съществуват самостоятелно, но все пак обменят части от ядрата си. Това ги поддържа. Дали пък енергията не се крие точно там – в ядрото, в сърцето? Има една дума на английски, която много харесвам – мастърмайнд – движеща сила. Смятам за много удачно да се приравнят смислово изразите „главен разум“ (мой си превод) и „движеща сила“.

От друга страна пък същото се наблюдава и при ДНК. Сещате ли се как двете вериги се допират по средата и си разменят части? Така се създава живот. Допир и качествена размяна. Защо тогава да не си мисля, че енергията е заложена в самата ни физика?

Родиха се още хиляди въпроси. За това как започваш да си енергиен вампир, как спираш да бъдеш такъв…

Роди се и решението на века. Светлина прави интервю! Истинско блиц интервю! Избра си двама души с положителен коефициент на интелигентност, на коренно различна възраст, различен пол, различна сфера на работа… Малко е редактирано, защото е провеждано на неутралната територия на Icq, където хората забравят да посатвят запетайки, обаче много, много, много интересно. На моменти подозирах, че двамата си говорят, но не е възможно географски, пък и не знаеха един за друг. На вашето внимание – Анатоли Маринов и Яна Мицева (с тяхно официално съгласие, разбира се):

Вярваш ли, че хората имат своя енергия, както онези герои в Диабло, че тя е изчерпаема, че можеш да си я събираш?
Тя
някои го наричат аура. аз предпочитам да не давам определения! но да, имат нещо такова хората и малко като Дънкан Маклауд можем да я събираме (е, не така ефектно). тази енергия рефлектира върху нас, понякога се слива с нашата, понякога не… сложно е…
Той
вярвам,че хората излъчват нещо и когато това нещо съвпадне с твоето се харесвате,а когато нe ,изпитваш безпричинна неприязън

А според теб какви видове енергия има?
Тя
ъъъъъ… тук ме хвана неподготвена… различни са, но със сигурност не се дели на добра и лоша. просто носеща различен заряд, да речем основно положителен и отрицателен…
Той
лилава и люлякова,ама бял
Той
може-тъмна и светла
Той
в смисъл+ и –

А мозъкът и сърцето чрез енергия ли се задвижват?
Тя
естествено
Той
мозъкът,чрез дразнения,сърцето с емоции
Той
ама то е свързано,ако видиш готина мацка, почва да ти дразни очите и не можеш да ги откъснеш от нея, пък ако ти се усмихне благосклоно, тогава и сърцето се включва в играта
Той
или готин мъж съответно за другата нежна половина

Може ли да си бил щастлив и да ти вземат усмивката или да си плачел и да ти съберат сълзите и накрая да не си спомняш за какво си бил тъжен?
Тя
вероятно е възможно! не помня! макар че все си мисля, че не умея изкуството на забравянето… но със сигурност можеш да прехвърлиш емоцията върху другите… а някои хора са като мопове за емоции…
Той
може да ги промени
примерно изпитваш положителни такива, идва някой и с една дума или жест ги променя в отрицателни
Той
възможно е и обратното,ама се случва доста по-рядко

Той
ами аз по принцип,когато съм много щастлив, ми се насълзяват очите
Той
ами то щастието е кратко състояние и обикновено твърде късно го разбираш
Той
за тъгата,винаги си спомням,но за щастието май по рядко

Според теб има ли енергийни вампири, които могат да ти откраднат енергията? И дали го правят случайно или нарочно?
Тя
да, има. някои го правят нарочно, буквално не могат да живеят без това, но други го правят несъзнателно. мисля, че втория вид са по-коварните, защото не винаги можеш да ги различиш и съответно трудно можеш да се защитиш.
Той
мисля,че не го правят нарочно,казват,че имало такива
Той
По ми е интересно, ако се срещнат двама такива, какво ще изпитат един към друг
Той
това може би е свързано с по-горния въпрос за енергията
Той
мисля, че става въпрос за биополета, ако съвпадат се харесвате, ако не – не се харесвате

А тея вампири какво правят с енергията? Складират ли я по някакъв начин или я консумират в големи количества?
Тя
хихихи! те да не са енергийни скъперници? имат нужда от нея и я използват естествено.
Той
едва ли, просто я ползват за техен двигател
А човек може ли нарочно да стане енергиен вампир?

Тя
малко или много всички сме такива. лошо е когато стане патологично! но не знам дали може да стане нарочно. то си е въпрос на пристрастяване.
Той
не мисля,те даже самите не го усещат и не го разбират
Той
той се чувства добре с даден човек,но другият след срещата ще се чувства изцеден
Той
просто се зареждат с позитивна енергия според мен

Какво може да убие енергиен вампир?
Тя
ами каквото може да убие и другите живи същества, той не е с нищо по-осебнно от тях като биология.
Той
може би друг такъв-не знам

А дали има енергийни вампири-самоубийци – такива, които не се харесват и искат да се унищожат?
Тя
те обикновенно стават такива вампири именно защото не се харесват. испоред мен са склонни към самоубийство точно толкова колкото и вички останали самотни, нещастни, отчаянии т.н. хора…
Той
сега се сетих,май животните ги разпознават и бягат от такива хора,дори и да обичат животни
Той
имам предвид домашните любимци

А защо домашните любимци бягат от такива хора? Нали пак са си хора.
Тя
Да, хора са си! На животинките не им понася негативизма им!
Той
ами усещат им енергията
Това значи ли, че многото енергия може да е неприятна или вредна?

Тя
значи – независимо с какъв заряд е
Той
тя е отрицателна, не е много, но е неприятна и затова бягат според мен

14,07,2008 (оригиналният правопис е запазен)

Такааааааа. Оставям всичко във вашите ръце. Ще чакам допълнения по темата, но определено сяматам да се въздържа да коментирам блица, поне що се отнася до разликите в отговорите според пола на интервюирания.

А за да съм докрай честна, ето и малко пояснение за това в каква реалия роди тази публикация.

–––––––––––––––––––––

Днес ми е едно такова… щ, ж, в, г, д, пр, дж, дз, стр, хфу!

28 коментара on “Що е то енергиен вампир и има ли почва у нас?”

  1. вили каза:

    Е, аз смятам, че си ентелектуалка. ;)

  2. Svetlina каза:

    :mrgreen:

  3. arhivatora каза:

    още не съм го прочел, но
    1. да
    2. да

    лоша работа.

  4. astilar каза:

    Аз пък съм го прочела и:
    1. Да не го тагваш в лиготии
    2. Енергийните вампири не са с пластамастови :) зъби
    3. Някой ден, може би, ще ти разкажа за енергийните акумулатори

  5. vilford каза:

    Oх, Сетличе, темата наистина ми е интересна, но около нея имат да се обсъждат твърде много неща, а аз не мога да пиша толкова много. Ще коментирам устно (дано да е скоро)! 8-) (това е усмихващ се очилатко, т.е. – аз)

  6. vilford каза:

    А, то наистина взе, че стана човече с очила. Без да искам го олучих!!! Ама съм умна, а?!?!

  7. vilford каза:

    Улучих – последен комантар да си оправя грешката!

  8. […] храна за размисъл тема при светлушка. дали самата аз съм била в дадени моменти енергиен […]

  9. Диана каза:

    Светлиннке, аз мисля, че всеки с малко по-силна енергия може да стане енергиен вампир, но както писах и при Нийли, в ролята на такъв можеш да влезеш само ако изпитваш силна завист, злоба и неудовлетворение от себе си. Особено неудовлетворение. Яна го казва по-горе – в интервюто – „те обикновенно стават такива вампири именно защото не се харесват.“
    Съществува обаче и обратният случай – когато човек е щастлив, удовлетворен и в хармония със себе си и има малко по-силна енергия, може да се превърне в енергиен лечител – може да поеме негативизма на другите, без с това да навреди на себе си.
    Всичко това според мен става неосъзнато. Това е моята теория :D

  10. vilford каза:

    Aпостол печели приза за лаконичен комантар. :)

  11. Paola_Beatrice_Santa каза:

    И аз съм съгласна с тезите за съществуването им, но мисля също, че човек си има интуитивна защита- усети ли натоварване от общуването- поставя сам бариера. Така се е случило и при теб.

  12. Диана каза:

    Апостол знае, че не може да ни надприказва, затова се изразява кратко и ясно :)

  13. Svetlina каза:

    А Апостол знае ли, че в моя блог е спамър и коментарите му изчезват?

  14. Жоро каза:

    Защо не се поинтересуваш малко от иточни философии, там има развити идеи за вътрешната енергия, мисля, че се казва Чи, но не съм сигурен – само са ми разказвали. Даже се сещам за заглавието на една книга, която четеше човекът, който ми разказваше – Пътят на Шам(н)бала.

  15. Svetlina каза:

    Ммм, малка съм още. Честно казано по ми хареса „Степният вълк“, отколкото „Сидхарта“. Искам обаче да чуя за енергийните акумулатори. Много искам. Разбираш ли – аз още съм на фаза любопитство – искам да питам, да откривам, да си измислям свои правила, пък нека ми се смеят. Не ща да се заробвам в нечия идеология. Искам да си построя своя.

  16. Жоро каза:

    Малка си още :D

  17. Jimbo каза:

    Ето ти малко energy++

    http://www.vbox7.com/play:5d6f6282

    П.П. Онова горе очилатото вампче = Светлина ли ша да е?

  18. Svetlina каза:

    Цък, Светлина е онова с чорапите от следавщия пост :D .
    Мерси за енергията, ама я да ти покажа аз откъде си набавям ;)

  19. Жоро каза:

    Всеки човек си има вътрешна енергия, която излъчва. Някои хора като мен например използват твърде голяма част за вътрешни нужди така да се каже(не искам да казвам какви) а други намират това да я уловят за твърде трудно и се опитва да използват вече уловената от други хора, като по-лесно – това са вампирите. Те се нуждаят от много любов, а някои хора дори твърдят, че любовта ще спаси света… но аз предпочитам да ги изолирам докато не изчезнат от липса на енергия или не се научат да си използват тяхната – моята и без това ми е малко….

  20. deni4ero каза:

    ох, Жоро, много си прав, ама понякога тия вампири са ти близки или по неволя некви роднини … дори самото присъствие в един град с твоя ти т рови душичката … ейййй, иде ми да бия, да бия, да бия …

  21. Svetlina каза:

    Не знам – аз си се успокоявам с факта, че щом излъчваш, значи можеш и да поглъщаш и вярвам, че е възможно равновесие.

  22. вили каза:

    Я вземи и стани и ти енергиен вампир. Всички ние, четящи и пишещи ще ти дадем от нашата отрицателна енергия и бий, бий…

  23. deni4ero каза:

    не мога … сърце не ми дава

  24. deni4ero каза:

    иначе, Жълтьо, права си – щом приемаш, поглъщаш … нема начин, колкото и светла личност да си, да не си леко досаден на друг … (принципно говоря, не за тебе и – туткаш се, айде, по-бързичко)

  25. Жоро каза:

    Деничеро, сама си го оправиш. Аз ги игнорирам и когато се налага стигам до кавги скандали… до бой още не съм стигал, но не е изключено и това. Роднини или не – това няма значение, нима щом е роднина може да ти трови вижота свободно?
    Светло Жълто, енергията върви само на вън. Това е като Ендорфините(май така се казваха тези хормони на щастието, които се отделят когато си влюбен) и като Морфина, който уж е нещо подобно но не съвсем. Чуждата погълната енергия е като наркотик, който те убива, а този който ти я дава – като родителя, който не може да те гледа как се мъчиш и ти дава пари за още и още, а наркотика става все по-недостатъчен…

  26. Svetlina каза:

    Ааааа, ендорфините си ги имаш не само като си влюбен, особено сутрешното слънце много помага да си ги направиш. А ти поднаваш ли някой, дет не е поглъщал чужда енергия?

  27. Жоро каза:

    Може и да има такива, но 100% не съм сред тях…

  28. Jimbo каза:

    Онова с чорапките от следващия пост е главната героиня от филма „Лято в ЛапЛандия“ по време на интервю взето от самия Доналд Дък, в което обсъждат причина ли са индианците за изчезването на динозавърите или следствие…:–)))


Твоят коментар

