Най-голямото зло – срамът

Преди време пуснах анкета в един тийнейджърски форум. Ок – не е тийнейджърски, обаче май засега пишат само такива и Яна, пък и аз след два месеца спирам да съм тийн. Исках да разбера от какво се страхуват най-много, кое е най-неприятното, което може да им се случи.
С абсолютно мнозинство за най-неприятно се класира хващането на венерическа болест. Забавно ми е. Това е от малкото обратими неща в списак с изброените злини. Да, кофти е, ама няма проблем, има как да се отървеш от такава болест. Е, от доста от тия болести. Докато другите неща… Бе знам ли – очаквах да видя повече отговори за финансите и особено за държане на майката под ръка. Оказа се, че не. Децата или не са осведомени добре или наистина срамът е най-лошото нещо, което може да им се случи. И то не срамът от това, което са направили (вариантът с майката), а от това, което са, от това, за което ще ги помислт другите.

Хайде, на всеки може да му се случи майка му да го завлече на пазар и да трябва да носи килограми домати и пипер, но, о Боже, какво ще прави, ако пипне болест?! Целят му живот ще се провали!

Странно ми е. Нямам обяснение. Най-малкото… болестта е нещото, което може най-лесно да се скрие, не е като приятелите ти да идат на заведение и да пият коктейли, а ти да имаш пари само за минерална вода или пък да се прибереш рано, щото вашите са те стегнали да прочетеш 800-страничната истария на рода. Е, в случая аз не съм гласувала. Обаче бих избрала това за приятелите. То е като да ти осакатят емоциите за 3 дни. Кофти си е.

Не знам. Сигурно е зле да си на 17 и да трябва да висиш пред гинеколога или венеролога, обаче… Тия деца не се ли плашат от други неща? Нещо морално? Това с приятелите е единствен такъв отговор, вероятно и интернетът. Знам ли… Може и аз грешно да правя анкети и да не им поставям достатъчно възможни отговори и все пак 60% са си 60%!

Страшно ми е интересно! Днешните младежи се оказа, че са зависими от срама. Уж демокрация, уж ала-бала, уж джиджи-биджи, пък накрая старата песен :)

––––––––––––––––––

Бе, вие що не ми напомняте??? ЗАбравих да напиша публикацията за зайчето Копър!!!

21 Коментари on “Най-голямото зло – срамът”

  1. Le_Grand_Elf каза:

    Срам ме е да гледам толкова зле изглеждащи резултати от анкети :P
    Трябва ли толкова „разместено“ да е всичко?! Много е неприятно за окото! Ако се чудиш за какво говоря, ще пусна скрийншот!!!

  2. Светла каза:

    Не знам на колко отговора са имали право?
    Ако е само на един,
    то те са подредили приоритетно страховете си.
    И тогава ги смятам за прави.
    здравето е важно нещо.
    Хепатит B и C, могат да ти обрекат живота.
    Хламидии – много близък мой приятел почина с тая диагноза.
    Трипер? Сифилис? –
    там някъде са нещата…, не е никак леснно да се излекуваш и имаш поразени органи след лечението на всички гореспоменати.
    Рак на шийката на матката – получава се в следствие вирус, предаван по полов път.
    Херпес – може да ти остане за цял живот и на определени цикли да се събужда. В тези периоди си заразен, ужасно болезнено е, пречи при раждане и последствията са доста гадни. Имам приятели, и мъж , и жена, с такива мъчения. Не им е добре.
    Дори най обикновени гъбични инфекции може да ти съсипят лигавицата, така, че да те извадят извън строя / нарушени сексуални функции/ за години наред.
    Спин няма и да го споменавам.
    И това не било важна работа?
    Браво на децата знаят си урока.

    По втора точка:
    Абсолютно разбираемо.
    Никаъде не пише да носиш на майка си торбите или чантата.
    Пише:
    Хванати под ръка.
    Точно сега, когато искаш да докажеш на себе си колко си самостоятелен и независим, да се правиш на гадже на майка си не върви.
    Съгласна съм с тях. И аз го намирам за тъпо.
    Пък тези, които не са го чекнали и не се чувстват застрашени от болести са си помислили, че такава ситуация може да им се случи, само ако майка им е болна, или със счупен крак и са го намерили за подходящо :)

    Харесва ми, че не са се подлъгали по джобните.
    за мен това означава, че имат или достатъчно приятели, на които могат да разчитат, поне една седмица – съвсем обяснимо,
    или си знаят, че имат ли нет, друго не им трябва, в тях си има всичко и храна и вода :)

    Ядосвам се, че си пуснала тия безалкохолни.
    Анкетата много ме изкефи.
    Трябваше на мястото на безалкохолните да пуснеш алкохол и лека дрога.
    Убедена съм, че картината щеше да е друга.
    Но мога само да предполагам.

    Харесва ми, че са се намерили достатъчен процент, амбициозни, млади хора, за които кариерата /училището/ е приоритет над всичко. Особено, при такова неформално и съвсем анонимно сондиране, направо шапка им свалям.
    По мое време там щеше да има нула.

    Пак съжалих, че не си пуснала наркотиците и алкохола.
    Трябва и един въпрос за секса.
    Абе я направи една нова анкета и да видим резултата.
    Много ме зариби….
    Усмивки

  3. Радо каза:

    Ми за венерическите и майките съм по-съгласен със Светла. Верно е едностранчиво да се мисли, че само срамът е фактор. Да си призная и аз не знаех, че е толкова страшно, но сигурно и аз така бих отговорил (особено сега).
    Аз пък се сещам и за трети фактор. Такава болест те лишава от секс, от там от партньор, следователно и от любов. Кофти перспектива за много хора.
    Да не говорим, че няма как да не ти се свие стомаха, като си представиш какви неща ще ти се появят ТАМ.
    Освен това другите отговори не са „ядрена война“ или „световен глад“, доста безобидни са.
    Сериозно, Светлина, ти предпочиташ ли да ти лепнат нещо, пред това да стоиш три дена без приятели?

  4. Svetlina каза:

    Уф… в момента и аз съм в състояние да споря със себе си за тая публикация. Верно, че сега се прибирам от работа и ми се спи, ама май съм в по-добро умствено състояние от сутринта, когато съм я писала. Приемам коментарите на Светла и Радо, обаче държа да си кажа, че аз лично пак биз гласувала за приятелите, щото венерическата болест може да афектира само сексуалното ми щастие, което първо, че може да бъде себещастие и второ, че за мен то не е свързано с любов. Тоест аз мога да си обичам и без да имам сексуален контакт (което всъщност ми е и навикът).
    Е, не всички са толкова страшни – като брой видовете гъбички са много повече от видовете хепатити + СПИН + каквото там още сте изброявали и сега ще се превърне в ключови думи за блога ми ;) . Не се сърдя тоя път, ама сериозно – процентово повечето такива болести са лечими, отделно е, че ако не се грижиш за здравето си, може да си те отнесе една проста гъбична инфекция (не съм големият доктор, обаче си стоя на мнението и да – знам, че има и рецесивни гъбички, които са почти хронични, да ама пък точно затова почти вески си ги има – необходимо е просто веднъж в живота си да е ходил на басейн).
    Светле, колкото за торбите и другите възможни отговори – целяла съм да измисля примери за определен тип държание – така че който има най-голям проблем, изразен в носенето торбите на майка си, определено ще попълни и това за държането под ръка и обратното. Искам само да ти подскажа, че ти сама можеш да си правиш анкети в quizfarm.нещоси. Даже си мисля, че доста сполучливи могат да станат. Само внимавай да пишеш на латиница, защото инаме не работи.

    Елфе, ей сега ще ти излекувам окото и ще скрия резултатите от анкетата – ще се виждат само в линка. Доволен ли си?

  5. Le_Grand_Elf каза:

    Летя бе :)))
    Нямаше ли възможност да изглеждат… хм, правилно? :P

  6. Радо каза:

    Аз пак се ловя за трите дена – един познат има колега, който като останели малко минути до края на смяната казвал „е за 20 минути и на к** да ме въртят ще издържа“. Та наистина ли ще те травматизират някакви си три дена повече, отколкото някаква (дори и не венерическа) болест?

  7. Svetlina каза:

    Определено! О, как не съм имала блог от 8 до 12 клааааааас… Тогава такива меланхолии и депресии ме гонеха… Точно заради това, че 2-3 дни съм висяла сама… И даже като се появяха приятелите, дълго време не можех да се съвзема… Да речем, че съм имоушъли ъдиктид ту френдли рилейшънс :)

    Елфе, не ем занимавай с посибилитис и ъбилитис – мина полунощ!

  8. Le_Grand_Elf каза:

    Права си, отивам да травеститствам!!! 23:00 отдавна мина!!!

  9. Светла каза:

    нещо пак ви се губи центъра
    кой се плаши, че ще загуби нещо, което смята, че има в изобилие.
    явно никой не се страхува, че ще загуби приятелите си или любимата, освен ако не е „прокажен“ за момента.

  10. Svetlina каза:

    Ммм някои си вярваме, че не можем и ден без определено нещо, е, въздухът определено е едно от тия неща, но… аз наистина не мога да съществувам в смисъла, в който ме пазнавате и се харесвам и вселената ме разпознава като Светлина, без да имам приятели наблизо. При други сигурно има разлика.

  11. Светла каза:

    искам да ти кажа нещо мило.
    аз не вярвам какви ги приказвам, но като съм заела някаква позиция, трябва да я защитавам
    плюс това никой не ме е питал аз какво отговорям.
    стягай багажа
    има си други дни в които ще се учим да сме по-малко емоционални и повече разумни.
    днес се извинявам за позицията която поддържам и те прегръщам.
    ;)

  12. Pippilota Mentolka каза:

    Добре сега, да разбирам ли, че искаш да ни убедиш, че майките ни са по-страшни от зелени еуглени с еййй такива наточени зъби, готови да ни изядат отвътре?! И трябва да ме е повече срам, че ходя под ръка с нея, а не че под полата си крия бацили? И тях трябва да ги къткам и обичам повече от човека, който ме е родил? Така стоят нещата, поставени по този начин :)
    Иначе да си пикам на приятелите, ако им пречи, че поркам биричка, а не си профуквам като тях заплатата/джобните по уискита. За съжаление това се случи с най-близката ми приятелка, сори майкъл, който от където е.

    Ама като цяло, ако не ви преподават социология, посещавай лекционните курсове на някой поток. Ще ти бъде много интересно, а и ще научиш как да си ги правиш „надеждни“ и „валидни“, другото си е за начешсване на крастата/срамната болест ;) :-D

  13. Svetlina каза:

    Хихи, не че нещо, ма аз уча автоматика и ИТ, баш социология не ни преподават :D

  14. Pippilota Mentolka каза:

    Еее лошо няма.
    Отиваш в крилото на историците. Там са и педагозите (Обща педагогика) и им скиваш на таблото кога имат „Педагогическа социология“. Таблото с програмата е в коридора, на етажа на голямата зала на историците ;)
    Никой няма да те спре, а е страшно интересно, защото се учат много практически неща. Учат те точно как да направиш такова изследване с анкета и как наистина да е благонадеждно. И сега е точното време да я провериш тази работа, защото курса е двусеместриален и се почва сега от есента ;) Е тапия после няма, но това дето ти е в черепната кутия е по-важно ;)

  15. xxx xx каза:

    Дип, че карах 2 семестъра социология. Пълна тъпня. Скарахме се с другарката, защото съвсем спокойно и аргументирано й обясних, че социологията не е нищо повече от въпроси, отговори, проценти и диаграми. Тя го караше много възвишено и смяташе, че социологията е най-висшата всеобемаща наука. Да кажеш това на сбирщина разбесняли се философи-второкурсници си беше леко неразумно.

    ПП. На въпроса, с който приключи спора ни – „Добре де, как така социологията е наука, извън посочените диаграми и проценти и т.н.?“ – каката отговори: „Ми, така!“. Муцка малка сладка!

  16. Svetlina каза:

    Ей т`ва ми е любимото – много мил ми е моментът, когато даскалът по философия тръгна да обяснява на съучениците ми, че съществува философия на историята, философия на физиката, история на философията… Побърках се да се хиля :D Да го кажем така… философите са хора, с които е добре да не се спори, а още по-добре е да слушаш само с едно ухо, от днес и социолозите влизат в същата категория поне за мен.
    Хей, Пипи, трябваше по-отдалече да почнеш обяснението – примерно за кой университет говориш и къде точно се намира тоя факелтет. Пък ако беше почнала с факта, че са два семестъра, нямаше да има нужда да отговаряш на тия „неудобни“ въпроси ;)

  17. xxx xx каза:

    Пфу, въобще няма да се поддам да провокацията ти. :) Само ще ти кажа, че, поне според мене, де, може да има такова нещо като философия на науката – нещо, което изследва общите принципи и общата научна методология. В крайна сметка, всичките науки работят основно с 2 неща: опит + ум. И бива да има нещо, дето да може да ги разнищва.

    Друг е въпросът, доколко трябва да поназнайваш нещо от математика, че да правиш философия на математиката.

    Или друго едно чудо – философия на Интернет. Хора, дето хабер си нямат от Нета и въобще за тях Уеб=Интернет=Иконката на ИЕ=Пощата, размишляват. Ама това е друга песен. Цял албум всъщност – наслушал съм се на иляди „философия на … „. Трябваше да стана доцент по „Философия на Дедовия“ – само това не беше заето по мое време – ама на, стървах.

  18. Svetlina каза:

    Че кое ти е времето? Сега вече това е заето.
    Бтв аз всъщност разбирам идеята за философия на едикояси наука :) . Имах предвид, че даскалът много се озори да сслуша подигравките на съучениците ми и че друг път ще внимава къде какво говори :D

  19. xxx xx каза:

    Бе, лани преди няклко години. Пък даскалът едва ли го е взел толкоз навътре – може само да го е боляла главата него ден и да не му е било до вас. :) А кой, моля ти се, ми зае темата на моя жувот ???

  20. Svetlina каза:

    Мисля, че мъжкото население на Земята е малко, но достатъчно, че да се намери кой или кои да ти свие/свият темата :)
    Въпреки че… ми примерно ако имаш нещо, с което да ги биеш – примерно на грамаж или цвят… може да драснеш някоя и друга книга…

  21. xxx xx каза:

    Нямам време. Нека си тънат в неведение.


Твоят коментар

