Копър

Ми аз си падам леко овца и се оказа, че съм забравила да си напиша публикацията за Заю-Баю-Копър. Всичко започна с това, че поредната деперсия ме запрати във Вършец. Там съседите си гледат байчета. Много байчета. После си ги хапват, ама има един постоянен контингент, който винаги се запазва, поради някое свое специално качество. Специалното на заека Джи Бейби е, че е заек на сина им и че може да яде, да яде, да яде, че даже и неща, които според останалия свят не са храна. Та последните няколко поколения байчета са все деца на Джи Бейби (името идва от един филм за гето и бейзбол и така се казва малко негърче, уцелено от случаен куршум, не ме питайте това какво общо има с дългите уши на животинчито – идея си нямам). Въпросният мъжкар е много мъжествен – види ли жена, държи се като заек, види ли дупка, бяга към нея. Понастоящем е по-скоро прасе, отколкото нещо малко, пухкаво и позволяващо галене и все пак успява често-често да си избяга от клетката. Честно – затиснат е капакът с още един капак и някакво дърво и той пак се измъква :) . Интересното е, че ако някое друго зайче избяга, винаги можеш да го намериш зад клетката на баща му. И за това нямам обяснение (Клим, можеш да си водиш списък, това е още една добавка към перпетум мобиле).

Така. Стига за родословното дърво и наследствените навици. Минаваме на темата за Копър. Значи… комшийчетата ме завлякоха при зайците и се оказда, че имат цели 4 котила в момента, всяко на различна възраст. Отначало си играех с големите, ама един реши, че приличам на морков и ме ухапа. Нека му! Сега ще е жилав като го ядат, щото е опитвал кръвта ми. Междувременно бях свикнала да изяждам за закуска по половин диня, за да има какво да нося на байчетата. Само ги хранех и гледах да не ме ядат. Ама Енчо (комшийчето, де), нали ми е умничък, извадил един заец и мо навря в ръцете – да съм си го подържала и заби нанякъде. А то милото как трепереше… Беше от най-малките. И тооооооолкова пухкавичкоооооооооооооо. За няколко дни го научихме на белот, блато и да ми спи под блузата. Опитахме и да го храним, ама не се получи, майка му май беше по-вкусна.

Един ден бях заета да му обяснявам как ще го наготвя – в тенджерата под налягане, малко моркови, мънички картофчета, цели мънички лукчета, малко вино, дафинов лист, сол… Енчо се появи и довърши играта – изброяваше храни, докато зайо не реагира. Той пък, заплесът му със заплес, баш на Копър се спря :) И така си му остана. Иначе повече прилича на сметанка или нещо такова :)

Естествено, той невинаги стои в тая поза :) . Освен това Яна не е скнимала как ушите и краката му са еднакво големи :D . Хех, направо в коте го превърнах, даже спеше в мен – голяма радост в тъжните ми дни. Взех и пъпеши да ям чак. Леле, подувах се от произвеждане на кори за зайците…

Ей, дайте да ви покажа още един – тоз е на каката на Енчо и си носи имнецето Беборан, щото е изтърсаче и е наай-мъничкото в котилото.

Тук не си личи, ама Беборан ми се събира в една шепа, а Копър – в две. Хех, добре че си нямам мъж да види как малкият ми беше надрал деколтето :D . Сериозно – на ивички бях станала :) . Ма то е от любов, така че може :)

–––––––––––––––––––––-

Имам нет и ще бълвам публикации с пълна сила, щото сте ме тагвали и какво ли не, докато бях заета да се местя по квартири. Споко – до неделя ще съм наваксала с всичко :D

19 Коментари on “Копър”

  1. Le_Grand_Elf каза:

    Зайчееееееее…
    Зайчеееееееееееееееееее…
    Зайкооо :P

  2. boxedmind каза:

    Дай на зайците банан (без кората). Обичат :)

  3. xxx xx каза:

    … и повече черен пиперец. Може и червен.

  4. Жени каза:

    Ау, яхниии…. от тези дребосъци ;)
    Като се замисля братовчедка ми си отглеждаше „зайче“ като домашен любимец. И аз очаквах „зайчето“ да е калибърът на Копър… Е, не беше- 10 килограмов гигант се оказа „зайчето“…

  5. æren каза:

    Преди и вуйчо ми отглеждаше заейчета на село. Винаги имаше някое сивичко, което кръщавах „Епистрофей“ ^^

  6. æren каза:

    Иначе зайчетата са мноого сладки!
    Особено с лук, гъби и моркови XD

  7. sironojka каза:

    мда, и ние си имаме зайци в село … много са сладки ( в смисъл хубави и пухкави), макар че не отказвам печени заешки ребърца :D
    Един мой бивш приятел (беше ми просто приятел … да подчертая :D ) имаше малко декоративно зайче, или по-точно сестра му имаше. Обаче по-късно дочух, че заека явно са го угоили прекалено много и най-накрая го изяли !!! горкият заек – да те вземат уж за домашен любимец, а после да те метнат в тенжерата! егати съдбата!

  8. æren каза:

    Ай стига бе!
    Ако е от Нова Загора- кой е тоя, бе?!

  9. zory каза:

    заради момента с тенджерата предпочитам да отглеждам рибки;)

  10. Le_Grand_Elf каза:

    Пичове и пички стига сте говорили за ядене и зайци, щото леко взех да огладнявам :)
    Като ви е мъчно за зайку байку, не го гледайте в очичките. Или си затворете вашите или просто извърнете поглед, докато сладко сладко приближавате вилицата с крехкото заешко задушено към гладната ви паст :)

  11. deni4ero каза:

    Другарю Елф, защо така с лошото учиш младото поколение?

  12. Le_Grand_Elf каза:

    Ами… не виждам кое му е лошото :)))))
    Трябва да се яде, според мен :)
    Плюс това, децата, като много се лигавят и не искат това да ядат, онова да ядат, трябва малко с опакото да ги подхванеш, че да се научат. Инак цял живот глезотия! Ааааа ;)

  13. deni4ero каза:

    Кат’ гледам, Елфичеро, и твойта не е лесна … големи уроци ще предаваш с вилицата … ти що не спиш, бе, елф? Или вие елфите сте безсмъртни и неуморяеми, не ви требе сън на вас ;)

  14. Le_Grand_Elf каза:

    Спя, спя :)
    Те току що се измъквам от леклото. В просъница съм. Ужас е направо!
    Боря се с инсомнията ;)

  15. Svetlina каза:

    /*Много сложен станал разговорът, ще се оттегля, пък и тайничко ще ви се подсмихвам, щото другия уикенд май ще ходя на гости на Копър :) */

  16. kalina каза:

    Донеси го насам. Ако не го хапнем, поне ще го нагушкаме :)

  17. æren каза:

    Пак съм аз…
    Говорейки за зайчета…
    http://www.weebls-stuff.com/toons/A+Walk+In+The+Woods/

  18. Svetlina каза:

    Хахаххахахахаха, момченцеееееееееее!!!

  19. sironojka каза:

    ааа, Ванка, това май е оня дрислив заек, който братовчед ми ми показа :D :D :D
    А за съдбата на нещастния декоративен заек … става въпрос за Слави :D


Твоят коментар

