Простотията ходи по хората и автобусите

Ама омръзна ми! Седя, седя и аха да кажа нещо и се сещам, че съм умна! Много досадни хора се возят из тия автобуси, така да знаете!

***

история номер едно

***

Седя си в автобуса и съм си вирнала краката почти зад врата в блажено удоволствие, че съм последната седалка преди колелото и имам въздух за дишане и ритане. По някое време почват да се качват хора, запълват всички места, последна е една леля/жена, която с видимо усилие качва двете стъпала и се подпира на парапета все едно има морска болест. Скачам, отивам при нея (цели две крачки) и й предлагам моето място. Тя отказва рязко, все едно я обиждам на възраст и аз си сядам. Следващите 20-30 минути тая жена (най-много на 50) е стояла с мъртвешки бледа физиономия, здрава хваната за парапета, главата клюмнала все едно са й извадили сливиците и един далак, от време на време пъшкаща все едно тя тегли автобуса с въже, вързано за косата й. Става все по-претъпкано. Една спирка преди моята виждам как хората почват да се тъпчат за места, виждам и един дядо, който едва, ама едва се движеше и беше по-стар от Джепето в късните сериии на „Пинокио“. Взех си багажите (доста както винаги) и се приготвих да му напарвя място – изчаках да се изкачи, да се обърне към мен, станах и го поканих на мястото ми, но в същия момент някакъв сульо (ще ме извинявате, аам нямам желание да слагам в блога лоши думи, тая беше най-милото, което ми хрумна) на най-много 21 се цопна на моята седалка и вез да си говори с правостоящия си приятел. За целта се беше извърнал и краката му пречеха на цялата пътека. Аз и моят дядо седяхме с паднали ченета. По-скоро аз, неговото си беше наред, сигурно е свикнал. На следващата спирка най-възмутено си слязох, но тайничко се надявах и ония двамата да слязат, че да им натрия малко сол – то бива ли такова нещо?!!

***

история втора

***

Автобусът е претъпкан. По някое време се освобождава местенце и сядам. Точно до прозореца – прекрасно. Ама заваля дъжд. Е, не е като да е била буря, но си пръскаше, хората чадъри отвориха и най-естествено ми се намокир челото. С огромнейшести усилия затворих прозореца и с доволство седнах. Ама прозореца, дето точно над главата ми беше. Две млади дами с черен грим и дрехи зад гърба ми решиха да ми направят забележка (ученички си бяха, никакви дами не са това). „Защо затваряш прозореца, задушно ни е?“. Аз още по-възпитаната още по-млада още по-дама отговорих пак на „ти“, че навън вали и пърска точно върху мен. Някой отзад пак нещо изсъска и предложих да си сменим местата. Ни гък, ни мък. На следващата спирка двете си слязоха, не че нещо, ама защо да не направиш шумотевица за някоя глупост – нали всички трябва да разберат, че си важен?

***

трета история

***

Возя се с така любимия си автобус от Драгалевци – принципно трябва да е 11-13 минути през зимата (поне така пише на сайта), обаче има ремонти и всичко се влачи. Около 40 минути ми е било най-бавното пътуване. Е, аз реших да звънна на Яна, вече не помня защо, ама не виждам нещо по-нормално от това да искаш да правиш нещо, когато не правиш нищо. Една леля обаче ми се разкрещя, че аввтобусът не се интересувал от разговора ми, че ако искам, може да сляза и да си говоря… И така следващите 15 минути я слушах как си вика. Красота. Ми другия път ще викам. Гледам, че автобусът се интересува от скандали…

***

де да знам коя история

***

Вече 50та минута вися на спирката и чакам трите автобуса, които Нищото беше погълнало. Все същия маршрут със задръстванията и ремонтите. Една лелка вися с мен на спирката. По някое време се събрахме доста хора и тя реши да вземе да се тюхка бива ли такова безобразие. Направо си се развика, щото хорицата само кимахме и гледахме да не й се набиваме на погледа. После звънна в скгт да се оплаче и такъв скандал направи… Бях доволна, де, така и трябва – не бива да се мълчи, особено пък когато има къде да се оплачеш. На 50тата минута се появи автобус. Нашата госпожа (пак някъде около възрастта на майка ми, не знам какво ги прихваща тогава) се засили и застана до шофьора да му се кара. Ама все едно крещеше на сина си да си измие зад ушите. Вика си и това е. Овтобусът тръгна и тя продължи. После се сети да седне на пъравта седалка зад шофьора (сега вече знам защо са оградени със стъкла) и взе да се надвесва настрани, за да може да го вижда докато му вика или пък за да може той да я чува по-добре. Не спря, бе, сума ти време му се кара на горкичкия мъж. Бива ли такова нещо? Един дядо на другата първа седалка се обади, че не може да се иска персонална отговорност от точно  тоз ми ти индивид, ама тя взе и с него да се кара и така следващите 30 минути. Айде, дядото прав, ама и той й отговаряше. Леле, сигурно и аз нямаше да издържа, ако бях 15 крачки по-близо, ама някакси… който и да е прав, мястото на тоя спор не е в автобуса, особено пък зад тоя, дето те вози и е отговорен за живота ти.

Ей, катаджиите, никога не ми давайте книжка! Има шанс на мястото на тоя човек да бях удряла спирачки, докато очилата на лелята се натрошат или пък си натърти и последния орган. Как може да си толкова нахален ли, самовлюбен ли, че да не забелязваш как шофьорът всъщност се опитва да те вози, да ти извърши някаква услуга, да те запази от дъжда, ако щеш, а ти да му пилиш на главата и да съсипваш ногото здрави, рискувайки моето и своето. Аааааааааааааа искам да съм здрава!!!

***

звездички

***

Пак в автобуса за Драгалевци. Един мъж разказваше как в Амстердам почти няма тротоари и хората се движат предимно с градски транспорт. Трамваите минавали на десет сантиметра един от друг и им се налагало да си сгъват огледалата, обаче никой не се движел по релсите им. Постоянно имало правостоящи, обаче билетче дупчиш, само ако си седнал. Така или иначе фирмата си е изчислила приходите от седалките да й стигат за съответния курс, няма нужда правостоящите да плащат допълнително. Интересно.

––––––––––––––––––-

Отивам да капсулирам. Мама каза, че такъв е глаголът. Вие не го знаете, нали ;)

15 коментара on “Простотията ходи по хората и автобусите”

  1. Жени каза:

    :lol: Смях, голям смях- а питаш ли ме мен като по толкова време на ден прекарвам из градския транспорт :P Една от първите ми статие е за това чудо софийско ;)
    На мен ми са се карали, защото чета, а дори бях права. Или защото имам слушалки в ушите- абсолютно сигурно е, че никой друг не чуваше музиката… Истории, истории… :lol:

  2. Svetlina каза:

    Това смешонто не е от публикацията, яла си нещо развалено :)
    Ххаххаха, ми че как така ти си позволяваш да изпитваш удоволствие от возенето в автобуса (книга/музика), а другите се мъчат, мъчат…
    между другото.. виж тука https://vitanova.wordpress.com/lqto-2007/ – пише, че моите първи не публикации, а изобщо мисли за София са свързани с транспорта :)

  3. longanlon каза:

    мда, получават се подобни изпълнения – откачалки, наглеци и чисти кретени има много и необезпокоявани си вървят по улиците

    забелязал съм обаче, че подобни индивиди се случват по-често на жени, отколкото на мъже. а на едрите мъже с тежък поглед почти не им се случват.

    тъй че малко агресия, за да се измъкнеш от подобни приключения няма да навреди, ако ме разбираш :)

  4. Svetlina каза:

    1. аз съм едра;
    2. къпя се често, колкото мъж;
    3. пия повече от доста мъже ;)

    Класирам ли се?

  5. æren каза:

    Къпеш се често колкото мъъъъж…… омг! о.О

  6. Le_Grand_Elf каза:

    „Къпеш се често колкото мъъъъж…… омг! о.О“

    Хахахахахахахахааха :))))))))))))))))

  7. vilford каза:

    Светлински, точки от 1 до 3 са наред, но ти липсва т.4 – задължително е да си брадясала. ;)

  8. Svetlina каза:

    Ми както днес са ми спряли водата… скоро и това ще стане :)

  9. Радо каза:

    Ми тва са нещастни хора. Можеш да си сигурна, че вкъщи или на работа всеки се е изредил да ги тъпче и унижава и ако не направят някаква такава селяния съвсем ще се объркат дали трябва да си окачат въжето или не. Ама верно, защо са предимно жени?

  10. Svetlina каза:

    Примерно щото човешкото население е предимно женско?

  11. æren каза:

    сериозно ли бе?!
    о.О

  12. Svetlina каза:

    Ми че да – вие гинете поголовно. Нали знаеш – не искам да съм мъж, щото щеше да ми се налага да търпя толкова жени около себе си… и другия лаф – жените живеят по-дълго от мъжете, щото си нямат жени :)

  13. Мицева каза:

    градския транспорт е едно много интересно мястоза социални контакти… липсва ми… особено транвай 22…

  14. Svetlina каза:

    :))) Култов е тоз трамвай! От там ми е тенът на лявата ръка :)

  15. Deneb_50 каза:

    за æren,ако не вярваш на Светлина виж това-http://87.246.2.137/BGLog/12064 ;-))))
    Извинявам се за саморекламата


Твоят коментар

