Гражданска позиция на един голям човек

А така! Падна есен! И на терасата даже. Всичко хубаво. Обичам я. Ама това ще го пиша друг път. Тая седмица съм възрастна и ще подхвана една стара-стара тема. Ами че как няма! В най-голямото вършечко училище ще се носят униформи. Е, не всеки ден, ама ще се носят. Това е може би единствената тяхна форма, която бих приела. Не знам как точно се е стигнало до това решение, обаче се възмущавам от резултата.

Навремето и в шуменското ПМГ щяха да се носят униформи – родителско-учителският съвет така реши, но ни оставиха шанса сами да си изберем какви да са. Май повечето ученици гласувахме за проекта на едно момиче – светлосини чарлстон дънки и отгоре жълто суманче и някаква вратовръзка за момичетата, същия цвят дънки за момчетата и ризки. Вероятно учителите са се уплашили от идеята да ни гледат по цял ден такива, защото темата повече не се спомена.

Защо толкова се противя на идеята? Не, аз съм голям човек, няма да кажа, че не искам да съм облечена точно като всички останали. Няма да кажа, че така ще спрем да се делим на групички, защото не мисля, че някога в училище е имало групи, обособени според доходите. Няма да кажа, че с униформи ще приличаме на затворници, или че зеленото и жълтото, които са цветовете на училището ми са наистина ужасна комбинация в точно тия нюанси. Няма да кажа даже, че е лошо, че са ни натрапили решението, вместо да ни бяха попитали. Вероятно всички щяхме да искаме униформи и с гордост бихме показвали, че сме точно от това училище. Проблемът е друг.

Представете си как училището прави поръчка на някой местен цех (с местни собственици, братовчеди на местни хора) за два ката летни униформи, два ката зимни, по един лятна официална и зимна официална униформа. После ние отиваме и плащаме всички тия 6 комплекта дрехи. Даваме парички и за обувки. Вероятно ще се наложи да си сменим и други глупости – раница в тон с униформата, зеелни обички, които се връзват с вратовръзката… Това са хора все от 5 до 12 клас, не е като децата в детската градина с мантичките. И цялата работа ще коства сума ти пари на родителите с довода, че така си спестявали били от другите дрехи, с които децата им са свикнали да се перчат в училище.

Категорично отказвам да повярвам, че моите специално родители могат да си позволят такава голяма инвестиция. Две деца. 12 ката униформи. Тая работа прави много повече от стипендиите ми за цял учебен срок. Знаете ли, че оняден сестра ми е дала 17 лева за 4 тетрадки и малко химикалки? Това е защото учителката по математика я задължава да има тетрадка с хикс листа, офсет, незнамкаквиси корици, спирала, забравих колко разделителя. Не че човек не може да смята в нормална тетрадка, ама не можело целият клас да има скъпи тетрадки, а ти – не. И какво става? Обръща се цялата идея. Вместо да се приравнят всички към нивото на най-бедните или на средните, трябва всички да сме като най-богатите или най-показните. Защото със сигурност такава тетрадка можеш да си купиш и за 6 и за 20лв.

Така и с униформите. Нека ни видят другите какви сме важни!

Ама вижте и проекта за дрешките във Вършец. Вижте как момичетата ще трябва да носят поли, съответно трябва да имат подходящи обувки и всичко и явно трябва да са студоопорни и водонепромокаеми тез деца. Един първи ноември примерно е доста студен празник. Аз не бих искала да се строя в двора на училището по тез парцалки, след като цяла нощ съм ги гладила де, че да ликувам за това, че познавам такива будители, да им подарявам букети и изобщо… Пф!

Виждам ясно и момчетата. Прибират се вкъщи след училище, събличат внимателно пуловерчето с емблемката, поставят го на закачалка, дават на майка си да им преглади ръкавите на ризата, пъхат панталона под матрака, а да се изпъне, обуват анцузи и маратонки и отиват да играят. Знаете ли къде играят тамошните деца? Ми в двора на училището :) Заградено е, никой не ги гони, голямо е, има най-различни уреди… Те си играят значи, а другите ги гледат през прозореца и от време – на време си подръпват якичките в очакване да повторят ритуала със събличането на скъпоценната униформа, която би трябвало да им носи радост, гордост, равнство. Смях!

Image Hosted by ImageShack.us

Шашава работа. Дайте да ви развеселя. Знам, че копнеете за нещо лично свъразно с моята така скромна персона. Ето, ето, няма да ви дразня повече ;)


What Your Back to School Personality Says About You


You are fairly driven, but the big win always seems a bit beyond your reach. You lack intense passion.
You are most likely to succeed if you follow a proven path to success. You don’t mind putting in long hours to achieve your goal.Your greatest skill is making something out of nothing. You don’t need much to feel inspired.Your biggest stumbling block in life is time management. You tend to waste time with silly tasks, and as a result, your life can be pretty chaotic.

You’re so thankful for everything in your life. It’s hard for you to pick just one thing.

The Back to School Test
Превод за Анатоли: пише, че съм готина, особено след първия абзац. Conicidence, man ;)
–––––––––––––––-
Радо, Радо, такъв подарък съм ти заправила, такъв мащабен проект, такова чудо… Днес стигнах до средата :)

19 Коментари on “Гражданска позиция на един голям човек”

  1. вили каза:

    Да, униформите по принцип не са лоши. Но натоварват бюджета на семейството. Така е, освен униформа пак ще се купувват и други дрешки, а униформата дали ще се носи? Десито имат униформа в новото училище – Пловдивската Руска гимназия и тя се заключава във вратовръзка на черни и жълти райета и значка. Това е задължителното за празници, уж. (По желание черен панталон и бяла риза. )
    Като ученичка носех престилка – черна с бяла яка и емблема на училището. Да ти кажа беше удобно, но не сме имали свободата да ходим по друг начин, като сега.

  2. vilford каза:

    Хехе! Тези униформи са като прерисувани от Creasy на Аеrosmith. Ама къде ще ги търсим Лив и Алиша да се напъхат в дрешките…

  3. Deneb_50 каза:

    Аз и без превод,знам че си готина,но не съм Силвио Берлускони за да ти го кажа в прав текст ;-)))
    За съжаление,непрезидентите,трябва да се съобразяват с доста мтного неща,за да не се извиняват след това като прегрешили президенти :-)))

  4. Жени каза:

    Хихи, познай от три пъти, моят резултат от теста какъв е :P

  5. Svetlina каза:

    Хей, наспах се :)
    Сливил, а кой ги плащаше тея твоите мантички и може ли и за мене една вратовръзка-пчеличка?
    Шувил, като си права, права си :mrgreen:
    Анатоли, ама аз няма да кажа на жена ти, за признание на моята шефска божественост и готиност на всичко съм готова :P
    Женичка, да не излезе, че и ти си гладна, ама са спрели водата? Гущерче :)

  6. Радо каза:

    Аз пък не мога да е отърва от мисълта, че влиянието на тия униформи излиза извън границите на приравняването по финансов показател. Все си мисля, че човек, изглеждащ по същия начин като още 1000 други ще бъде идея по-малко индивидуалист и идея по-контролируем.
    И не вярвам да съм се сетил за това преди ръководствата на училищата. Всъщност ако попитате тях защо са ги въвели вероятно в отговор ще ви изредят няколко европейски страни в които също е така. Смешно.

  7. Svetlina каза:

    Прав си, много си прав. И за двете. Аз се сещам и за една европейска страна, дето не можеш да ходиш на училище със забрадка.

  8. вили каза:

    Светлина, като нямаше такъв благодат от дрехи като сега пълнеха магазините за дрехи с мантички и едни грозни костюмчета – тъмно-сини, та чак черни. Може и за теб вратовръзка на пчеличка, ще ти я пратя по скайп(като снимчица), а ако си добра ученичка в края на годината за стимул – истинска! ;)

  9. 6efa каза:

    a
    svetlina e nai-dobrata u4eni4ka!

  10. Светла каза:

    Тамън, едва изпълзявам от дупката, със сетни сили разцъквам по нивката, и гледам, че докато се довлека, заключили под носа ми!
    Ех, да му се не види!

  11. deni4ero каза:

    аз пък що така харесвам униформите … не мантичките, които носихме едно време тъмните панталони и пуловери, бели ризки с емблемата на СССУ „Васил Левски“, ами тия, дето си ги нарисувала. И не заради това, че щяло дапокаже от кое училище съм, пука ми на жилетката. Не заради универсалността, ами просто ми харесват … сигурно заради Лив и Алиша :P :P :P

  12. Svetlina каза:

    Eммм, Светле… в скайп може и да намериш ключ ;)
    Денич, не съм ги аз рисувала, виж, че не са жълти :)
    Елфеееееееее, като ти дойда, че като те почнаааааааааааааааааа…

  13. Мицева каза:

    идеята за униформи много ми е харесвала винаги… но не и внаш Абсурдистан…

  14. deni4ero каза:

    Светлина, защо така с лошото? Ти и на мене се заканваш, пък аз съм такава душанка … имам чувството, че ще ме сгънеш като стой та гледай …

  15. Lady Frost каза:

    Денич, к`во се чудиш на тая СветлинА! Приятелите са приятели, ама сиренето е с пАри! :-)

  16. Svetlina каза:

    Аз сиренето го мога и с мляко :)

  17. Lady Frost каза:

    ай не се оправдавай сега, ма! то и млякото е с пари, както добре занем! :)

  18. vilford каза:

    Оff topic:
    Лелееее, колко се чудих из другите коментари, коя е Лейди Фрост. Чак сега като видях „ма“-то към Светлинчето, се сетих, че Лейди Мицева от време на време страда от „раздвоение на личността“. :P


Твоят коментар

