Как да развием максимално уменията на детето

Трябва да ми се забрани да пътувам из София. Ама наистина трябва! Само ми носи мислене. А аз не обичам да мисля. Изобщо не обичам. И не ми и отива. Е, за съжаление не съм от хората, които стоят и зяпат съсредоточено в посоката, от която след 32 минути ще се яви претъпканият автобус. Вместо това се въртя на пети, изчитам всички обяви, табели и заглавни страници по реповете. Така знам, че русата шивачка се е преместила и че тази вечер е имало куклен театър за възрастни.

Да ама оняден направих грешката да загледам женско списание и паднах. Как, видите ли, трябвало да развиваме уменията на детето си?!! Да, разбира се! Без на мама списанието това дете ще си остане недоразвито, с криви крака и с грознопис. Отделно, че никой няма право да ти слага релси, били те широки, на това отгоре… дете! Какво да му развиваш, бре? Нали в момента, в който му показваш бой с възглавници го лишаваш от възможността сам да открие боя с възглавници? Нали качествата на децата бяха невинност, любопитство, безгрижие?! Е, тия трите как точно ще ги развие мама? Не, тя ще прочете как на три години детето трябва да се прати на танци, на три и половина на английски, на четири на френски, на пет на пиано и рисуване, а на шест на хор, за да се социализира. И това ще е добре за него. На тази възраст те възприемат най-добре, педагози ще ги научат на дисциплина, някой ще му покаже как да гради приятелства, пък ако курсовете са достатъчно скъпи, може да се запознае и с някое дете от „добро семейство“.

Я го остави да си измисли архимедов винт, да спи под масата, да слага имена на облаците, да изрисува тапетите, да ти пее „джаз“, да прегръща улични котета, да живее! Толкова ли е трудно 4-5 години ти да си отговорният, а то да е детето? Толкова ли не вярваш, че то ще вземе правилен избор? Защо да го караш да играе шах, когато половината комшийчета се замерват с хартиени фишеци? Защо да го увещаваш да учи медицина? Защо да го подобряваш? Има ли му нещо? Не е достойно за теб ли?

Или ти не си достен за него? Има нещо вярно, нали? Толкова да не харесваш детето си, толкова да не вярваш, че ще стане човек, че да му даваш постоянни напътствания и побутвания! Бързаш да сложиш край на едно детство, за да създадеш идеалиня възрастен. Идеалния, ама според теб. Чудесно! Похвално! Аферим, бабо, машалах!

И ако някой още се пита… не, моята майка не е полагала усилия да развие максимало детските ми умения. Аз съм била на самотек. Така сме ние гениите.

––––––––––––––––––––––––-

Всяка вечер с него е по-хубава от предната, а никоя предна вечер не е по-лоша от сладоледено парти на върха на Пирин.

9 Коментари on “Как да развием максимално уменията на детето”

  1. Lady Frost каза:

    Хехе! Мен цял живот като са ме побутвали, кел файда! Пак не прокопсах… вместо да градя кариера взех, че се ожених и родих дете… Понеже за нищо друго не ме бива! :)

  2. Svetlina каза:

    Пропаднячка!

  3. Yana каза:

    Аз пък не мисля, че има нещо лошо в тези неща, ако са УМЕРЕНИ. „Everything in moderation“ is my motto. Аз много исках и на балет да ходя, и на пиано да свиря, ама съм била немузикална и ми били криви краката (вярно си е) и така си останах с искането…
    Та, мислата ми е, че няма нищо лошо да има предлагане, пък детето ако си хареса нещо, супер, ‘що не?

  4. Lady Frost каза:

    Само да не се бърка „предлагане“ и „налагане“, че разликата е от небето до земята! :)

  5. Yana каза:

    Е, Яне, естествено – аз нямам претенции Марулята да бъде барелина или пианистка, или… Обаче според мен е готино, че има толкова много възможности за избор децата да се занимават с нещо. Просто има деца и деца – аз едно време умрЕх за кръжок по нещо-си и драпах със зъби и нокти да ме пуснат на училище на 6. И без това последните две години от гимназията ги прекарах в безпросветна скука… представям си какво щеше да е, ако бях тръгнала на 7.
    Затова, нека има предлагане. Китара? Хубу, китара. Ако след 5 урока се окаже, че не ще китара – пак добре. Само да си помисли добре, преди да поиска пълно оборудване за ветроходство… ;)

  6. Svetlina каза:

    Е, идеята е, че има разлика между предлагане, налагане и изпълняване на желания.
    Щото съм била детегледачка и знам как мого да накарам дете да чисти стаята си, да скубе патици или да си решава домашното по математика. На ятх всичко ново им е любопитно и веднага трябва да бъде опитано. Ако спомена думата „камикадзе“, със сигурност Диди ще поиска и такава да стане. Това са си деца :)

  7. Svetlina каза:

    Хахаха
    Какво си намерих…

    I doubt that the imagination can be suppressed. If you truly eradicated it in a child, he would grow up to be an eggplant.
    Ursula K. Le Guin (http://www.brainyquote.com/quotes/topics/topic_imagination.html)

  8. Lady Frost каза:

    Хех! Аз да уточня, че да не стават грешки! :) :P

  9. Lady Frost каза:

    Иначе аз доста неща съм сменила като поприща… в което няма лошо… Лошото е, че сега непрекъснато ми се натяква с колко неща съм се захващала и съм ги изоставяла… Ето това вече е свръхтъпо!


Твоят коментар

