Демоде съм си пък!

Било преди много години, когато мама още била ученичка, а домакинята в къщата още била нейната майка. Имали гости и маминка била превзела кухнята. Разсипвала порции, заръчвала кое на кого и в какъв ред да се поднесе, а мама и леля разнасяли отрупаните чинии. Обаче голямата щерка не можела да достигне до единия гост. Подала чинията на дядо си и го помолила да я предаде нататък. За беда той не чул и я поставил пред себе си. Мама докладвала на маминка. Маминка онемяла. За дни.

Ето така съм възпитавана и аз. Може невинаги да се държа по мамините правила, но ги знам до последното. За мен ще е удоволствие да си нахраня гостите, да си наготвя на мъжа, да си прегърна детето. Ако отида някъде, забелязвам дали салфетките са отляво, дали книгите са подредени под права линия и кой как е облечен. И съм домошарче. Не съм кротка, но съм всеотдайна. Често съм мила, услужлива, нежна, прощаваща, стигам до наивност на моменти. Задоволявам се с малко, понякога и с чуждото щастие.

Не се гримирам за сутрешна смяна. Някой ден като нищо да изляза за работа по пижама. Засега само по пантофи съм успявала. В училище бях примерна и не смесвах удоволствието с работата. В момента съучениците ми не знаят какво да ме правят, защото излиза, че не са познавали важни части характера ми. Онази, която готвеше зелева супа с джанки на сестра си или пък другата, дето подарява леген на именничката, изпива домашната й водка, тръгва си сама в тъмното и след 5 часа се събужда в леглото си, неспособна да запълни липсващите моменти. Или някоя друга :)

И правилно отбелязват някои мои познати. Не съм за това поколение. Няма тука кой де оцени точно тези качества. Наборите не виждат нищо полено, нищо ценно, нищо годно за уважение в мен. А бащите им седят и се чудят защо още съм мома. Няма лъжа. Аз съм демоде. И ако се бях родила 20 години по-рано щях да разбивам сърца и да си избирам измежду принцовете, носещи кобилешко мляко пред вратата ми всяка сутрин.

Класната на сестра ми била казала на мама, че е впечатлена. Малката била възпитана „различно – като нас едно време“. Мама и до сега плаче при историята с обърканата порция. И обяснява как и да е искала, не би могла да ни възпита по друг начин. Защото е искала да сме щастливи като нея. И защото не е отрекла онова, което са й дали нейните родители.

Ако се променя, ще я унищожа. Ще унищожа мама. И нейната майка. Не знам кога, но явно родителтие на поне 98% от познатите ми са решили, че имат право и причина да убият своите. И да отгледат такива деца. И да говорят такива глупости.

Аз ли съм сбъркана, че виждам смисъл в думите на da crabby old fart?

14 Коментари on “Демоде съм си пък!”

  1. Klim каза:

    Втория дори няма да го коментирам – отворих линка и ме заболяха очите. Иначе да си хейтър било готино. Справки – Мадокс @ „The best page in the universe“. Имахме си един fuckthenorm и ние по 1 време, не съм го чувал скоро. Та мисълта ми беше – избери си тема и почвай да хейтиш (да се уточним – да хейтиш, че някой хейти е вече изтъркано). Бързо ще събереш екзалтирана фенска мъжка маса, желаеща ако не женитба, то поне автограф на гърдите и вечеря-със-закуска у вас. Интелектуалното (било и псевдо такова) привличало, чух…
    П.с. Ако ми кажеш за чии Х пиша, че и за втори път тази вечер…

  2. copingkoala каза:

    Мила Светлина,

    изобщо не си демоде- ти си едно (мноооого) рядко съкровище. Приятелите на приятеля ми биха се избили за тебе. Като се съберат само се оплакват, че вече нямало жени като тебе ;)

    Няма нужда се променяш или да унищожаваш нещо.

    Света има нужда от повече такива като тебе, да си народят много дечица и да ги възпитат така, както майка ти те е възпитала и тн. Така че захващай се за работа ;) И продължавай в този дух !

    Поздрави,
    тео

  3. xxx каза:

    Klim, не споменавай напразно името ми! :D

  4. helen каза:

    Хаха. Разсмяха ме коментарите :)

    Не си демоде, а си различна. Така че винаги няма да си си във времето. Така че спокойно. Ти си спомена всички чудесни качества, но пропусна да отбележиш, че много неща знаеш, можеш да мислиш, а и не смяташ за необходимо да си премълчаваш мнението само защото мъжкото его е твърде уязвимо. Това не е укор :)

    От друга страна, наистина си малка на години; връстниците ти са малки на години… Това, за което говориш ти, са ценности, за които си трябва време за да се осъзнаят освен ако не се копира някой готов модел. А ти не искаш мъж, който се придържа към ценности само защото така „трябва“… И така стигаме и до третия проблем – предполагам, че и ти самата имаш високи изисквания към личността на въпросния човек. Личността, не потеклото, външния вид или парите :)

    Така че както ми каза един доктор на мен: „Живей си живота – намерихме ти кусура“ :)

  5. Lady Frost каза:

    Звучиш ми като обява, че си търсиш мъж! :) :P

    Пък връстниците ти са малки на акъл, долу-горе са малко по-малки на акъл от моя Божидар, само дето говорят малко по-членоразделно, но пък той е по-добър в правописа от тях! :)

  6. Определено съм съгласен с повечето коментари. Не мисля че си демоде, мисля че си добре възпитана млада дама, която има ценностна система. Евала на възпитанието ти.

  7. Svetlina каза:

    Здрасти :)
    1 – мили ми К., пишеш, щото искаш да докажеш, че съществуват хора, които биха се разписали под нещо демоде :) А Нормативният батко е велик :) Ако ровиш смело при мен, ще намериш и съотвтните потвърждаващи линкове :) И няма да започвам да хейтвам, особено пък с цел да си направя харем. Малко ми е леглото за такива работи :)
    2 – Коалче :) Приятелите на приятеля ти не са на 21 нали :) И да – ако се наложи, ще си търся мъж сред мъжете, а не сред момчетата (това ще стане, като ме пусне мързелът за търсене и като си изпробвам новия епилатор :-Р)
    3 – ХХХ :) Не знам защо, обаче всеки път се хиля, като те видя. Дали защо все под изненадващи публикации те срещам или щото пак си си семинл айпито :)
    4 – Хеленка, моите критерии отначало бяха никакви, щот съм си оптимист. Напоследък ми се смеят, че често-често променям изискванията. Последният вариант е, че искам обикновен мъж. Който както иска да си го обяснява :) И не казвай на хората, че съм интелигентна, току виж прогоня и последните опции :)
    5 – Янче, права си :) Във всяка обява трябва да се дава пълно описание на тъщата и на майката на тъщата :)
    6 – Господин Изработка на сайт, ще предам на мама евалата :)
    7 – Не се сещам откога не съм имала толкова много коментари. Чак не смея да пиша, за да не разваля магията :) И спокойно… не планирам да се променям :-Р

  8. helen каза:

    ами ти с тази добре написана обява :P

    сещам се за една обява в блога на еленко… дали да я потърся….
    ето я – втората снимка:

    http://eenk.com/?p=2838

  9. xxx каза:

    Логваш ли, логваш ли, дедо попе!
    :D :D

  10. copingkoala каза:

    Е ти на това ако му викаш оптимизъм…

    Не са на 21, а на 24-29 ;) Не мисля, че са за изхвърляне …

    А пък и аз се обзалагам, че повечето ти 21-годишни приятелки не са възпитани като теб ;)

    Успех с епилатора :D

  11. Svetlina каза:

    :-P
    Odd ones out има навсякъде :)

  12. kulinarnimisli каза:

    Не си демоде, а ако си то и аз съм, ама явно съм имала късмет да срещна мъж, дето и до днес ми носи млекце пред портата, чак ме забремени. :)
    И още нещо, много често влака сам спира на твойта гара и не се налага да го търсиш. Тъй че живей си живота и бъди такава каквато си! ;) Ама се ужасявам за децата, които идват след мен, а по ужасяващо е, че идея си нямам как ще се справя с мойто и единствено искам да имам възможността да му дам вниманието от което се нуждае.

  13. Svetlina каза:

    Не мисля, че е твърде ужасяваща тая работа с отглеждането на децата. Ей на, Божката кога нямаше зъби, кога се научи да ми ръфа носа. Няма да усетя кога ще почне да води момиченца вкъщи.
    Иначе мен ме е стряскало друго. Опитвала съм се да си спомня как мама ме е научила на тоя или оня навик и все не успявам. Явно ще трябва всимко сама да уча, понеже не си спомням моята мама как ни е възпитавала. Поживем, увидим.
    (абе демоде сме с тебе, ама карай, ще си мълча, че току виж ми дошъл влакът :))

  14. […] ми е с женски характер, няма да споря :) И все пак. Едно е тати да ти намигва и да те поздравява с „жено маненка […]


Твоят коментар

