Occupation

Имате ли представа какво става около вас? По-добре да нямате. Ей на, аз само сутрин слушам новини и предавания, че таксиметровите шофьори  много ги харесват. И супер ме е яд, че го правя.

Вчера например  една жена каза по радиото, че е безобразие роднините да искат да са лични асистенти на инвалиди. Аз пък работя с чужденци. Една от незъдължителните графи за попълване е occupation. Имате ли идея колко канадки с гордост пишат housewife? Защото домакинстването с нищо не е под другите професии. Същото важи и за тези, които гледат болни хора/стари хора/деца. Болногледачите полагат огромен труд, като ако сгрешиш хапчето на подопечния си, правиш по-голяма грешка и носиш по-голяма отговорност (и пред себе си), отколкото ако примерно си секретарка и си принтирала грешния документ или си счупила любимата чаша на шефа. Айде сега ми обяснете защо някой трабва да е задължен от родниннските връзки да работи болногледач като втора работа. И да не иска признание. Кое му е безобразното в това да твърдиш, че грижейки се за дом/човек, ти вършиш работа? Или какво? Изяждаш хляба на онези иначе милосърдни и човечни хора с медицинско, педагогическо или не знам какво образование?

В други отношения обаче сме като немците. Които за occupation пишат burger. Не може то така да нямаш мнение по всички въпроси. Един шофьор ме пита какво точно иска държавата да ни следи в Интернет. Като му обясних, много се смя. Други двама обаче за малко да ме набият, като им казах, че не ме интересува дали ще узаконят същото това следене. Брех тези шофьори, сигурно много имат за криене! Не ги знам на кой свят живеят. Понеже никой няма да тръгне да шпионира багериста Петко от Горно Нанадолнище. Плюс това надали ще следят някого, когото не са следили и миналата година.

Четох нещо много интересно. Написано с много патос. Обясняваха ми как с този закон ще се върнем 20 години назад. И колко тоталитарно е това нарушаване на правата ни. А после гледах филм. За разликата между хладността на разума и огъня на чувствата. Безкрайно различни и еднакво силни начини за постигане на едно и също. Кой каквото може. Аз хладно преценявам, че предпочитам да няма скрито-покрито и ако ще има следене, то да не е обществена тайна. Освен това преценявам, че шансът по този начин моята държава да се погрижи за моята сигурност е по-голям от шанса моята държава да намери нещо противозаконно в моите контакти в Интернет.

Засега само  британците се записват като retired. И зодия рибки :) Вчера Хеленка ми обясни (на най-просто ниво) за кармичната теория. Овнетата били бебетата на зодиака, телчетата били искащи, пазели си играчките, гушкали се…. девите били юноши, които се чудят как да подредят света, скорпионите откриват сексуалността и трансцендентното… козирогът е дядото, който е разумен, минал е през всичко и може да дава съвети и да разбира, рибките вече са спокойни и улегнали и ала бала. Душата ти минава през всички зодии. Повтаря, потретва, учи уроци. До тук всичко изглежда… приемливо. До момента, в който разбираш, че след последната зодия душата се ражда отново като бебе. Дааа бе. Да дойде някой да ми каже, че смисълът на живота е в живеенето отново и отново. И че смъртта не е голяма и велика.

Не си падам много по зодиите. Обаче ако случайно има някаква истина в тях, по всички закони трябва да има и някакво движение, някакво превръщане, някакъв път. И ако ще има бебета, деца, юноши, любовници и не знам какво още, трябва да има и смърт. Трябва да има приемане на смъртта. Като у Хесе. Да осъзнаеш, че това не е изходът, а краят. Да не се бориш срещу нея, а да живееш с факта, че рано или късно ще се срещнете. Друг е въпросът, че не знам какво значи душа да знае или душа да осъзнава.

Което само потвърждава на Хеленка теорията :) Щом само аз съм се сетила за това и само аз съм скорпион, значи наистина само скорпионите се вълнуват от екзистенциалното :)

Още не съм виждала occupation homo. А изобщо нямаше да е лошо. Страшно е забавно да обикаляш магазините с някой гей. С твоят личен гей. С баткото, на когото можеш всичко да кажеш и който си слага каскет в магазина и се преструва, че рисува. Или който не само стои до теб на дамския щанд, но и коментира всяка дреха, която погледнеш. И който се счупва да се смее на латексовото клинче с цвят мед. И който разменя капачетата на захарниците в магазина. И трепери на спирката, докато дойде твоят автобус. И който обещава някой път да си донесе месо, за да му направиш пържоли с палачинки :)

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

И стискайте палци да не си изцапам бялото клинче, че довечера имам среща с жена си.

10 коментара on “Occupation”

  1. Харесва ми да съм бебето на зодиака, някак звучи ми че трябва да се грижат за мен, което е хубаво :) :-P

  2. helen каза:

    Ха-ха.
    Таман щях да кажа, че долу-горе си разбрала, като за Скорпион :p. И после видях, че и ти си стигнала до същия извод :)
    Иначе това, което описваш за приемането на смъртта като естествен край на всичко е баш при рибите :)
    Теорията не е моя естествено. Тия неща ги прочетох при Линда Гудман. Особено в „Знаци на любовта“ – тази книжка я препоръчвам, жената пише много хубаво, изключително добронамерена е и има много приятно чувство за хумор. Между другото, тя е Овен :)
    И още една съществена поправка – юношата на зодиака е Лъвът, а Девата е младият възрастен – на тях само работа и отговорности са им в главата. Чувствата се избягват като твърде опасни :)

  3. Lady Frost каза:

    Нищо не каза за кантарите… обидена съм ПЪК!

    И аз искам да си имам личен гей… Е, добре де, поне си имам личен хетеро, ако не друго секса е страхотен! :P

  4. Svetlina каза:

    За кантарите си спомням само, че са зодията, която е семейно ориентирана.
    А понеже си имам сестра овне, подозирам, че господин Изработка на Сайт наистина се нуждае от обгрижвания :)

  5. copingkoala каза:

    Не е безобразие, а най-доброто за всички страни, най-вече за възрастните хора и близките им.

    Скорпионите принципно и със смърта много се занимават, така че ще трябва ние да запълним дупката в зодиака :) Така или иначе сигурно само на нас би ни пукало ;)

    Но въпреки това не съм съвсем съгласна с теб- смъта не е краят. Край няма. Ок- може би е краят за твоето сегашно съзнание, но като цяло нали знаеш, че материя не се губи. А след като материята не се губи, защо нещо друго да трябва да се губи или да свършва. Всичко се променя, претърпява метаморфози- и ние така.

    Край имат само филмите ;)

  6. Svetlina каза:

    Виж, аз нямам нищо против нещата да се превръщат. Ама айде материята ми да се превърне в храна за червеите, а душата ми – в енергия. Свободна енергия. Горе долу така възприемам Рая – място, където всички положителни енергии се събират, за да се превърнат в нещо друго, но пак положително.
    Щото би било глупаво аз да си живея и да знам, че каквото и да правя, просто събирам точки, за да ида на следващото ниво и след примерно 89 живота да се върна на нивото, на което съм в момента. Айде, не глупаво, ама безмислено. А аз съм силно убедена, че в живота има смисъл.

  7. copingkoala каза:

    Изобщо нямах това впредвид. Никакви точки не събираш и никакви нива, твоето сегашно ти съвествуване е просто някаква част от кръговрата на материята и енергията, случайно събиране на случайни частички = ти. И така може да се получи всичко възможно.

    Аз не мисля, че има Рай. Много просто звучи като за вселената ;) Има други измерения, други състояния на материята/енергията и тн. Които лично аз се надявам да се мноооого по-различни от това, извън нашите представи- иначе какъв е смисълът?

    И естествено, че има смисъл в живота- иначе нямаше да го живеем ;)

  8. helen каза:

    Яна, Везните са ориентирани към намирането на брачен партньор, иначе се чувстват …. небалансирани. Към семейството изобщо от патриархална гледна точка е ориентиран Козирогът в смисъл, че държи на него – добро, лошо – негово си е.
    Иначе и аз искам личен хетеро – влияе ми луната във Везни. :)

    Аз да взема да пусна една поредица в блога. Но се опасявам, че ще загубя голяма част от аудиторията си. Мъжката част.

  9. Svetlina каза:

    Аз като извор на идеи съветвам: да го направиш на отделна страница/категория (или поне да номерираш заглавията), също така да го напишеш на английски и да обявиш, че е експеримент, чрез който искаш да провериш верността на феновете си. Не е лошо да се похвалиш, че си на 20 и нещо и че си руса и печелиш повече от средния българин. В долари. Аудио записи как си играеш с котетата също биха помогнали да си запазиш/увеличиш мъжката аудитория.
    Не знам защо, но тая тактика явно носи изгоди. Фънки.

  10. helen каза:

    Хахахахахха

    Аз обмислях всеки пост да е придружен от снимка по бельо :)


Твоят коментар

