Патица с плънка

Толкова го обичам, че му позволявам да взема  първата хапка

Така казва Джулия Чайлд. Или поне така ще каже, когато преведат филма. Обаче това не е филм за любовта. Или за Джулия. Това е филм за книга за блог за книга за това КАК да обичаш себе си и КАК да намираш себе си, КАК да свариш първото яйце в живота си и КАК да му се насладиш правилно.

И също е филм за хора, способни дълго време да слушат писукащ глас с претенциозен акцент и изказ. Общо взето това е филм за жени. Защото ние наистина често се докарваме до състоянието на Джулия – I`m having a hard time pretending to be anything but devastated. И още по-често си задаваме въпросите на Джули. Как да се чувствам нужна? Как да бъда полезна някому? Как да започна да се харесвам? Лошо ли е да не харесвам приятелките си? Какво обичам да върша? И разбира се: what`s for dinner?

И не искам да разказвам филма. Нито защо го гледах. Нито имам думи да опиша колко на място ми дойде. И да се разберем – това не е поредната оптимистична боза, пълна с мантри и готварски рецепти. Не че бих се разсърдила да науча някои от тях.

И аз, и Джули, и Грейси знаем, че съществуват стотици малки неща, в които сме много добри и от които някой някъде там има нужда. И може и понякога да забравяме, но сме важни. И никой не прави по-хубаво калцоне от моето. И никой не сгъва кърпите по-хубаво от Грейси.

Ето тук вече идва проблемът. Както хубаво обсъдих снощи с мъжете, най-правилно е мъжът да не ходи след половинката си като кученце, което е намерило най-сладкия кокал на света. И както обясних на Антон, държа да се чувствам сигурно в прегръдките на човека до себе си. И засега само той и баща ми покриват тоя критерий.

Де го, де го мъжът, дето ще е толкова съвършен, че само в калцонето да го превъзхождам? Дето ще му се възхищавам и ще искам да е щастлив и да спи на по-хубавата половина от леглото. И дето ще ме хареса, и ще се бори, и ще ме спечели, и ще си ме гледа.  И дето ще заслужава първата хапка от всяко калцоне.

Ще си го почакам и ще си се грижа за себе си. Ще раста щастлива и красива. И достойна за най-достойния. Пък той като реши, да идва и да ме взема барабар с калцонето.

И да знае, че най-вероятно не мога да обезкостя патица, да я натъпча с плънка, да я увия с тесто и да я изпека до съвършенство :)

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Не спирам да се радвам на едно изречение :)

Храбрият рицар Раул, с прозвище „Синята брада“ много обичал жените. От което може да се заключи, че бил повече храбър, отколкото умен.

16 Коментари on “Патица с плънка”

  1. Lady Frost каза:

    Лошо, Седларов, лошо… И двамата са заети… Но аз може да реша да пукна по-скоро от очакваното и да извадиш късмет! :)
    Макар че не вярвам да са се свършили свестните мъже.

  2. вили каза:

    Този филм го изпуснах. но се надявам пак да го дадат някой ден в някое пловдивско кино ;)

  3. lotlorien каза:

    Ех,Светле…“Де го, де го мъжът?“ и аз често се питам…ама да ти кажа, мисля че да го търсиш е малко по-добра опция от това да го знаеш къде е и тва да е на 2300 километра. Все пак има някаква вероятност да намериш, нали?

  4. UZUMAKI каза:

    И ний се питаме „Де е жената, която бла-бла?“, така че споко.

  5. Uzumaki, и ти ли? И аз се питам същото :)

  6. gl0be каза:

    Имало едно време …

    Опа, това беше друго :)

    … and they lived happily ever after.

    Аман от бозави филми …

  7. Svetlina каза:

    Ххахаха :) Три женски мнения и под тях три мъжки :) И нищо инкъде не се пресича :)
    Мили момченца, много е мило да ме гледате в очите и да се питате де е жената :)
    Глобусче, ти откъде си сигурен, че е толкова бозав? Май някой е будувал снощи :)))))

  8. xxx каза:

    – Питат ли ме дей зората?
    – Ц.

  9. Няма да коментирам филма, защото не съм го гледал.А за поста ще кажа, че няма да обяснявам защо много ми хареса. (усмивки) Дали има пресечни точки или просто мъжете не разбират нищо?

  10. Bain каза:

    „Това е филм за книга за блог за книга за това КАК да обичаш себе си и КАК да намираш себе си, КАК да свариш първото яйце в живота си и КАК да му се насладиш правилно.“

    Всеки, на който му се налага да гледа този филм за да се научи на тези неща има моето пълно и безгранично презрение. На печелившите – честито.

  11. Svetlina каза:

    Добре де, ти знаеш ли как да свариш яйце?
    Иначе някои мъже наистина разбират някои неща. Но някои мъже и някои неща :)

  12. Bain каза:

    Мога да ти кажа, че таквиз варени яйца кат мен никой не мож да направи. Штото си мъ бива. И в интерес на истината, аз предпочитам яйцата печени. Because I can.

  13. lindyhopper каза:

    Тия вашите филми още не съм ги гледала, обаче след прочита се сетих за две неща:

    за песента The Мan I Love в изпълнение на Стефка Оникян и албума й „Слънчево“ (слънчевото заради теб, иначе и други бабки са пяли за онзи мъж) и

    една случка от края на 70-те, когато моите родители още не били женени, но през една пловдивска пролет си купили череши, а какво впечатлило майка ми – бъдещият ми баща избирал за себе си смачканите череши и й оставял първокачествените.

    Май всички тичаме след едни и същи клишета и все пак се разминаваме.:)

  14. Svetlina каза:

    Сега се заинтригувах :) Не можах да намеря изпълнението на Стефка Оникян, но пък и на Анита Одей не е лошо, никак даже. Знаех си аз, че има нещо клиширано в мен, ама не подозирах чак да има песен за това…

    Someday he’ll come along, The man I love
    And he’ll be big and strong, The man I love
    And when he comes my way
    I’ll do my best to make him stay

    А това за черешите сигурно го е разказала жената, а не мъжът. Защото ако той е достатъчно big and strong, би избирал по-смачканите от чувство за правилност, а не като някакъв много специален жест. Или поне така се надявам :)

  15. lindyhopper каза:

    Хубаво, че ти хареса. Не посмях да сложа линк, защото се опасявах, че може да е неслушаемо за непристрастените. Позна, че историята с черешите се разказва от жената. Мъжът твърди, че не я помни. Като го питаме обаче случва ли му се да лъже и той казва, че е било веднъж преди много години – когато прелъгал майка ни да се ожени за него.;)

  16. Svetlina каза:

    Предвид, че моите родители имат абсолютно различни истории за самото бракопредложение (мама разправя, че било на пикник даже), може и при вас така да е – единият мисли, че е изгълал, другият – също, пък всъщнот всичко се знае :)


Твоят коментар

