Проявлението на душата

Маги, изобщо знаеш ли какво ми подари?

Беше страхотно. Сложих си шалчето за специални случаи, гримирах се и си извиках такси. Повъртях се из фоайето на Народния театър, повъртях се и взех, че уцелих верния вход за камерната зала. Не беше нищо, с което съм свикнала. В Нови пазар камерната зала няма гардероб и определено не е кръгла. И не бях ходила на моноспектакъл.

Обаче това ще се промени. Отсега нататък съм ти роб и ще правя всичко възможно, за да ме пратиш пак на театър.

Малко ме е срам, че не мога да разказвам и критикувам пиеси като тебе, затова само ще ти кажа, че „Господин Ибрахим и цветята на Корана“ е нещо невероятно. Историята се води от един възрастен, за когото детството не само не е далечно и маловажно, ами е единственото, което си струва да бъде запомнено и разказано. И не защото е било щастливо и безметежно, или пък защото тогава е имал хиляди шансове пред себе си. Просто тогава се кове душата.

Това е един човек, който е протегнал едната ръка към земята и изпънал другата към небето и се е въртял. Въртял се е докато всичкият гняв, всичкото незнание, всичкият ропот са се уталожили. Не, той не ги е изгонил от себе си. Спогодил се е с тях.

И не щото всички ние, видиш ли, имаме сили да надвием агресията и отчаянието си, а защото той, малкият Момо, случайно или не, е познавал господин Ибрахим, който пък, случайно или не, четял своя Коран от осем сутринта до полунощ.

И да не си помислиш, че религията има значение! Парижани, евреи, мюсюлмани, софисти, араби… всички имат шанса да видят красивото около себе си и да се помирят с грозното  себе си. Или пък да го преборят.

А най ми хареса, че си ме пратила на юбилея на актьора и че можах да се докосна и до неговото собствено Аз. Знаеш ли какво ми каза той? Че проявлението на душата е приятелството, проявлението на разума е уважението, а проявлението на сърцето – страстта. И че проявлението на трите проявления едновременно е любовта.


5 коментара on “Проявлението на душата”

  1. вили казва:

    Много е хубаво да се сещаме от време на време, че е хубаво да се ходи на театър!
    Прекрасно е да се обича!!!

  2. климатик казва:

    Това е невероятна пиеса. И определено си заслужава да се ходи на театър, жалко е че в днешно време все по-малко хора го правят.

  3. Lady Frost казва:

    И аз искам, и аз искам! Какво да на правя да ме водите и мен на театър?

  4. Svetlina казва:

    След последното кино, на което си изгризах нокът, Мили заспа, а С. упорито твърди, че го боли лакът, определено предпочитам театъра :)
    Ми… мили Слоне, ще те заведем, що да не те заведем :) Ако си ибла послушна, за там си :)

  5. lindyhopper казва:

    Не знаех, че се играе и на театър. Четох книгата и ми хареса като история (бях я купила за подарък, но си я оставих). Има и очарователен филм с Омар Шариф.


Твоят коментар

