Статистици

Здравейте, господин журналист!

Аз не мога да се меря с вас. Даже да пиша не мога. Обаче мога да се възмущавам.

Съгласна съм, че София не е чист град. Съгласна съм, че нещо трябва да се направи. Но че то трябва да е… промяна в мисленето на всички извън София???

Заради кризата софиянци били намалели. Били се върнали в провинцията. А не може ли да са излезли в чужбина? Да са се преместили във вилите си и да блогват от там? Щото ако никой не харесва София, а причината за дереджето й е провинцита, както смеете да твърдите, няма логика тези 23к хора да се юрнат към Голямо Долно примерно.

София била паркингът на републиката. Ами какво очаквате да бъде, като метрото ми е набор и още не функционира оптимално? Ако някой се нуждае от кола, това не е селянинът от Градище, а точно живеещият и работещ в София… софиянец. Тук са булевардите, тук са големите разстояния, тук са доходите, с които можеш да си позволиш автомобил.

За едно обаче си много прав. Ако аз дойда, примерно от Варна, и видя, че Вуте си хвърля гащите през прозореца и си паркира колата на тротоара, скоро и аз ще правя така. Защото такива са ритуалите и психологията на новото място. И защото навсякъде из Интернет чета, че софиянци са съвършени.

Обаче вече не. Знаете ли, господин журналист, колко хубаво за живеене е станало в Шумен? И в Нови паазр. И в още по-малкия Вършец. И на още хиляда места. Не знаете. Защото не го допускате.

Хубаво е, че знаете статистиките. Но ще е най-хубаво, като опознаете статистика. Или поне най-правилно. Понякога човек прекалява с личното си мнение, понякога го превръща в мъничка рамка, през която се вглежда и през която вижда само желаните неща.

Ваша бивша почитателка,

Светлина


6 коментара on “Статистици”

  1. Lady Frost казва:

    Хехе!
    Може би г-н К. скоро не е правил преброяване по дружбенско за да установи, че откак е криза тук колите само стават повече и повече.

    Вариантите са два:
    1) Живеем на село/в провинцията (ех, мечтиииии!)
    2) Заключенията му са леко неверни
    3) И двете взети заедно.

  2. В казва:

    Колкото повече хората решават да живеят извън София (защото вътре става непоносимо), толкова повече имат нужда от коли да пътуват. Лично за мен това е поводът да мисля да си купя кола – работата ми е тук, а бих искала да живея някъде на 30-40 мин от София с кола, и трябва да си реша транспортния проблем…

  3. gl0be казва:

    @Lady Frost > Че тя София си е едно голямо село, а селото си е село, откъдето и да го погледнеш. Само дето някои хора незнам защо си мислят, че са перфектни във всяко едно отношение, и каквото и да стане някой друг им е виновен – обикновено някой от провинцията :)

    @В > Проблема с колите в софия идва от софиянците, които имат по 2-3 коли и от хората които си паркират където си искат, не от приходящи, поне според мен.

    @Суншайн > Ако питаш мен, в момента в който градския транспорт стане безплатен (т.е. никога), много хора, които предпочитат да дават по 100 лв за нафта/бензин/газ за колата, биха започнали да употребяват именно този градски транспорт …

  4. Svetlina казва:

    Наааах. Сега нали има начини градският ти транспорт да е 50лв месечно, къде са огрдите собственици на автомобили, а? Ми в автомобилите си са – чудят се къде да ги паркират :)

  5. Ани казва:

    Ако отида да живея където и да е другаде, ще занеса и там стремежа си да бъда любезна, внимателна и грижовна към всичко около мен. А ако съм простак по природа, дали ще остана на село или ще отида в града – все едно, и на двете места ще се държа кофти.
    Наистина има много хора, които се държат не само в София така, сякаш е ничия – те са тук „за малко“ и си остават чужди, всеки елемент от околната среда не е техен проблем.
    Винаги съм казвала, че не ме интересува откъде е родом един човек, а как се държи. Няма съвършени и несъвършени хора според мястото на раждане – както не обичам обобщенията за хората от провинцията, така намирам за глупави и обобщенията за „софиянци“, да не говорим пък колко малко са те и колко млада е нашата столица.

  6. Svetlina казва:

    Ох, Ани, навъдиха се и много хора, които си мислят, че всичко им е „за малко“ – не ценят нищичко, не ценят живота си, себе си не ценят, все бързат за някъде, все тичат да опитат от всичко, без значение от цената.
    Уж и аз не определям хората по родното им място, обаче повече мъж от Пловдив не ща да видя :)


Твоят коментар

