Понеже Яна забранява коментари

Не съм потресена, каквато и да е била целта на текста. Не ми казва и нищо ново. Обаче аз го изчетох целия и ако някой се чуди как да стресира бебето си до степен то да не иска да се ражда, едно да знае… лесно е.

Преди доста време едно забременяло момиче с блог ми направи забележка, че не съм бременна и не разбирам. Тя си била написала домашното и знаела кога какво се случва с нея.

Ами… и аз съм написала своето. Традицията в моето семейство е да се лепят тапети и мият прозорци от бременната. Като оставим настрана собственоръчното подготвяне на стаята за новото бебе (което си е чисто удовоствие), работата на моите мами и лели е била… да си гледат кефа. Спокойни следобеди на слънчице с някой гоблен и хубаво радио, разходки в парка, пазаруване на прежда за първи пелени. И много книги – художествени. И ако мислите, че някой е спирал да ходи на работа, минавал е на диети или е правил изследвания по 4 пъти, да не говорим пък за проучване на различни начини за раждане, медицински екипи или планове как точно да се вземе плацентата вкъщи, много се лъжете. За тялото и ума е стрес да промениш навиците му. Вие представяте ли си 9 месеца да си казвам, че съм специална, че не бива да минавам под стълби, не бива да ям да речем… сочен стек, че трябва да ми правят място в автобуса и че трябва да изчета възможно най-много описания на раждания? Да… то раждането е нещо толкова неестествено, че трябва да променя живота си из основи, за да успея да родя „правилно“.

Омръзна ми да чувам за активни, нормални, естествени и правилни раждания (не че често слушам за раждания, но когато стане, предпочитам да слушам за бебето или за красотата на това, че си родила, а не за вида раждане). И за следродилни депресии. Според мен те се получават от предродилни паранои – е, това разбира се е мнението на един спациалист по усмихване, а не на специалист по медицина. Бременна си – чудесно. Как ще родиш? Ами чудесно ще родиш. Не естествено, не принудено, не клекнало, не легнало… ще родиш чудесно.

И това си зависи от теб.

It`s priceless.

3 коментара on “Понеже Яна забранява коментари”

  1. Lady Frost каза:

    Хех! :) Никаква конкретна цел нямах, просто една различна гледна точка :)

    Готина традиция си имате. Аз не знам какво е и дали има традиция в моето семейство, но определено аз поставих началото на една, която се покрива в с вашата! :)

  2. Svetlina каза:

    Надявам се гледната му точка наистина да е различна и повечето бременности и раждания да са спокойствие и радост.

  3. Lady Frost каза:

    Ще те разочаровам… Не са :( Поне тези в България…


Твоят коментар

