Среднощни апетити :)

Не спират да ме изумяват! Аржентинците, де :) Днес гледах как пекат огромна тиква, пълнена с телешко и зеленчуци и не знам как не ми изтекоха очите от удоволствие. Само дето такава точно тиква в България не съм виждала. От друга страна и не би се събрала във фурната ми, но мога да пробвам да ползвам няколко по-мънички за гювечета. А ако съм много мила, може да ми пратят малко ахи :)

Тяхната кухня се различава от френската малко, но съществено. Наистина готвят продуктите отделно, но винаги накрая ги смесват. Пък и виното им е по-добро :)

Откакто направих онези невероятни алфахорес миналата година, все ми се искаше да опитам още нещо. И съвсем случайно (или пък не) попаднах на Нея. Най-невероятната рецепта (не, Мили, не са бухтички). Предаването беше на български, отдолу се чуваше водещата, която говореше с аржентинците на испански и превеждаше на английски. Ако щете вярвайте, думата pastelitos я чух много добре. Представляват ужасно красиви цветя, поляти с мед.

Тайната е в приготвянето. Върху квадратче тесто слагаш малко сладко (само в средата), покриваш с още едно квадратче, но завъртяно на 90 градуса, после свиваш с ръце, така че да заприлича на цвете. Пържиш в много олио, точно като мекички, изцеждаш мазнината, и потапяш в мед. Или поръсваш с пудра захар.

Съвършенството е толкова просто, да.

Малко по-сложно се оказа да открия рецепта за тестото. След доста търсене и превеждане открих, че вместо да си го правя сама, мога да си купя многолистно тесто. С него човек не може да сгреши – само внимаваш да режеш с остър нож и да не разпъваш листа.

Естествено, испаноговорящият свят е огромен и съществуват много видове pastelitos. Някои изобщо не приличат на цветя, по-скоро са загърнати в тесто хапки гуава, запечени на фурна. А тези са цветя, но не приличат на пастелитос :) Специално за Мили са измислени и пастелитос-мъфини с повечко сметана:

Обаче аз определено ще направя цветните. С на мама сладкото от горски ягоди. На Великден. И с тонове пудра захар!

За още снимки тук и тук (All rights reserved).

3 Коментари on “Среднощни апетити :)”

  1. вили каза:

    охоооооо! Някой гледа фиестатв! И аз я гледам вместо разни турски сериали! И аз гледах тази тиква и ими се струва, че може да се направи и в бълг. фурна, но в по-малък размер. Цветенцата ти мнго ми харесват и ще ги изпробвам! ;)

  2. Svetlina каза:

    Хахахаха :) Разконспирирана съм :)
    Докладвай после за цветята! Задължително!

  3. […] в кексовата й форма, че Яна ми наготви празопита и че пастелитосите са по-хубави от всички закуски на земята. Исках и да […]


Твоят коментар

