Пропуснал ли си младините си?

Ха. Не си ги пропуснал. Може да си ги пропилял, но не си ги пропуснал. Даже ми е трудно да си представя как някой би успял да ги пропилее. Сещам се за един човек, чийто най-голям страх е да си пропусне младините. И за едни 25годишни момичета, които си мислят, че са стари и че трябва да се държат като рошлите от училището отсреща. И за един, който е обещал на баща си да не се жени преди 26, за да може да си поживее. И за двама, които са толкова заети да анализират другите, да се оплакват от света и времето си, че изобщо пропускат факта, че те самите съществуват.

Всяка година от живота е важна. Няма неща, които задължително да трябва да си направил на определена възраст, освен разбира се, да си бил щастлив и да си се харесвал. Всички останали норми, сами сме си ги измислили.

Любимата ми е, че на двадесет и три-четири-пет  трябва да си правил секс, много, да си станал велик любовник. И че ако не си, значи си жалък и трябва да те съжаляват. Ама ако вярваш в тая норма, що не вярваш и в оная, че сексът се почва ва 14? Или може да е друго, а… може просто да искаш да те съжаляват. Разбира се, има и хора, които успешно са си покрили сексуалната квота и на тази възраст вече се интересуват от по-други взаимоотношения. Представяте ли си тяхното щастие? Трябвало е да правят 982 пъти секс за 2,7 години и те са успели! Настоящии молодци! А сега трябва а) да предадат опита си и б) да се задомяват или в) да градят грамадни кариери. Що си мислят, че нещо ТРЯБВА, не знам. Знам само, че „необходимостта“ да покриваш критерии те прави недоволен, нещастен, а в този случай и самотен. За едното нищо.

И в абсолютна подкрепа на мнението ми за крайностите тая седмица се сблъсках и с напълно противоположната заблуда. Да. Съществуват млади хора, които вярват, че техният живот непременно трябва да има някакъв велик смисъл, трябва да градят идеологии, трябва да поправият този така жесток и грешен свят. Съответно те спират да живеят своя живот (живот, а не младост!) и се втурват да преследват това ТРЯБВА. Тях не ги харесвам, точно колкото не харесвам и хората от горния абзац. Отоншението ми към тях е по-скоро съжаление. Обаче всеки сам си избира заблудите и не аз трябва да го вадя от тях. Въпреки че…

Много ясно. Има и други заблуди. Хиляди заблуди. Стотици хиляди хора, които са роби на самите себе си. Хора, които не се обичат. Хора, които не се наслаждават на себе си, да не говорим за наслада от момента или изживяване на младини.

Но нищо. Те си вярват, че така трябва. Точно както аз пък вярвам, че трябва да ги съжалявам, но да не ги променям.

Просто ми дойде в повече. Моля, ако ще мрънкате, да не е пред мен. И ако ще правите революции, първо да потърсите истинските причини. И огледало.

6 Коментари on “Пропуснал ли си младините си?”

  1. helen каза:

    Ох, съгласна съм с две неща:

    1) Това с ТРЯБВА -то е жалко и смешно.
    2) Стига сте ми спорили за всяко дребно нещо и не ме поучавайте! Оправете си собствения живот :)

  2. Bain каза:

    От моя гледна точка, няма смисъл да се вживяш толкова в младостта. Всяка възраст си има добрите страни. Да не говорим, че сексът наистина започва на 14. Освен това, мила блоговодеща, не разбирам защо си започнала тази тема – не си ли ти също в етап на изживяване на младостта си, че да обсъждаш тези, които вече са я превършили? Не би ли трябвало да почакаш малко?

  3. Svetlina каза:

    Хаххаа :) Темата ще си я подхвщам, колкото си ща :) Успях да избягвам всякакъв вид „купони“, когато бях на 14-19 и сега съм наказана с познати, които не се харесват. Много на брой. И те са решили да се валидират, като незагубили-младостта-си кой повръщайки в банята, кой плащайки на проститутки, кой бягайки от дълги връзки. На това отгоре те наистина не са стари. Само са ужасно изплашени от себе си.
    Искаш ли един пример за другата крайност? Твоята тъй наречена сестра… също не се харесва. И ще застане на челна стойка, само и само да докаже, че е жена-журналист, а не момиче и че никога даже не е и била момиче. Представям си как става на 30 и основава неправителствена организация за защита на жените в критическа възраст от дискриминация. За да ги спаси от ужасната им съдба и, между другото, да придаде смисъл на живота си, защото ще го пропилее, ако няма някоя висока цел :)

  4. teo каза:

    Това просто много ми напомня на един много готин обичай в Германия, който за моя почуда още редовно се спазва. Скоро една позната ще става на 25, и ако не си женен на 25 (дори и да имаш сериозен приятел не се брои) си „стара кутия“. Семейството и приятелите ти правят всевъзможни неща от кутии, включително един венец от кутии, който закачат на вратата ти. В кутиите се скриват я пари, я пиене, много пиене, коeто старата кутия трябва да си изпие всичкото, за да преживее някак си факта, че е стара кутия. А на 30 те пращат да метеш стълбището пред кметството :D

    Странното в цялата история ми е, че някой някога е мислил, че на 25 младините ти са over и че на всичкото отогове много хора още му се връзват…

    Между другото прочетох надписа без проблеми, значи наистина нещо съм го закъсала :(

  5. Svetlina каза:

    Спокойно, и аз го прочетох, а уж не съм на 25 :))))
    Изобщо не знаех за традицията на немците – малко грубо ми се вижда, от друга страна, ако си знаеш, че същият венец са го получили още 20 човека от твоята улица, надали ще ти е безкрайно неприятно. Питай приятелката ти за снимки :)

  6. teo каза:

    :D:D:D ще правим много снимки, дано да успеем да ги пуснем преди да е изтрезняла и да ги е конфискувала. И на мен ми се виждат грубички тези традиции, те са си груби, но тук хората явно се научават да им е смешно или поне не държат много на алкохол и това им помага ;)


Твоят коментар

