Който го е страх, планира

Много интересна работа. Нещата се случват най-добре, когато не ги планирам и съм най-щастлива, когато получа каквото и да е, без да съм го очаквала. Винаги ми е било под носа, но не съм го забелязвала. Знаех, че виждаш само това, което искаш да видиш и че така можеш да ограничиш входящите данни. Знаех, че когато очакваш всичко, обикновено нищо не ти се случва, поне не в същия ден.

Ей толкова близо съм била и до факта, че когато не очакваш нищо, ти се случва всичко, ама… кой да се сети :) Не очаквах пътуването ми да е специално, за разлика от всички предишни пъти не си пре-представях скалите на Враца, пропастите на Лакатник, графитите на влака или нещо друго. Не бях взела книга (непрочетена), не бях взела вода и получих подарък. За пръв път ме изпратиха на гарата, махаха ми през прозореца, по-късно зяпах хората от автобуса, зяпах шосето, зяпах водата, течаща по почти отвесните скали на любимата ми планина и просто си почивах. Не очаквах топло посрещане, специално меню или подаръци, а получих. Баща ми свърши работа рано, купи си официални обувки, прибра се рано, всички се нагласихме (особено аз, нещо ми дойде музата за гримиране, според мама съм си ибла направила очите котешки, според мен те са си така по рождение ;)), почти никой с никого не се скара, изобщо… беше нетипично задушевно и семейно. Заведоха ме на абитуриентска, от която нищо не очаквах, а получих много. Видях стари познати, огледа ме половината град, зарадвах приятелче, счупих се от танци и то само след 3 водки, а в 12 и 30 тати ни подкара към вкъщи. Предложиха ми да остана повече, де, но отказах и после го чух да обяснява на мама колко е щастлив, че съм го послушала и че съм избрала да съм с тях. Той май беше пил повече от мен, защото каза, че не съм по-добрата дъщеря, а дъщерята. Тъжно, но факт. Малкото диваче не го е виждало от 1 година и май няма намерение да го прави. Разбира се, тук трябва да отчета, че нея са я чакали за момче и че винаги е била момчето в семейството :)

И от другия ден нищо не очаквах, но не би :) Видях си двамата братовчеди. Като малка много ги обичах, после се преместих, а когато се върнах имах гърди, комплекси и срам, после те от батковци станаха мъже, а аз бях побъркана първокурсничка… Смея да твърдя, че от вчера отношенията ни отново са близки, така както и се полага за хора, които някой ден ще делят една къща. Изведнъж си върнах не само семейството, но и фамилията. После пък се досатвих в Дружба, на рожден ден на Божката. Толкова отдавна събирам подаръците, че не ми бяха останали сили да очаквам нещо от самата вечер. Яна беше много хубава, Божидар знаеше нова дума – „боза“, гостите бяха отбрани, изобщо много приятна вечер се получи. Всъщност… забравих да пия, толкова се бях залисала :) И, да не повярва човек, не можах да изтърва последния автобус.

И от днес нищо не очаквах. Вместо това се събудих рано, потънах в една от най-невероятните трилогии, писани някога, но не закъснях за работа. В офиса ме чакаха доволно количество предизвикателства, както и един ама наистина неочакван подарък. Един колега ме похвалил и, да стискаме палци, май някоя Съншайн ще си намери странична работа за едни много добри пари, да не говорим и че похвалата е огромна. Не се имам за чак такъв програмист, особено пък в сферата, в която ме е препоръчал (и особено пък той) и беше огромна изненада. Това ще ми даде повод да науча нови неща, а може би (само може би) и ще добави нещо полезно към биографията ми.

Трудно е след такава щастлива поредица от събития да не очаквам същото от Утре-то :) Обаче пък би било правилният подход. Вместо да си слагам капаци и да давам шанс само на нещата, които аз си искам, мога да се осмеля да взема всичко, което ми се предлага. Или поне се уча да мога :)

Твоят коментар

