Ще бъде 2 часът и 13 минути

Побъркана работа. Цяла вечер ми мирише на нещо печено. С мляко и ванилия.

На мен, дето носът ми е чупен 4 пъти.

Гледах страшен филм. Гледането на страшни филми сама вечер е нещо, което трябва да се забрани със закон.

Към края вече не се издържаше и започнах да редя пасианси, за да не гледам призрака. И нещо се размислих. И пропуснах края.

И понеже беше по телевизията, не може да се превърти назад и да се повтори. Много неща не могат да се върнат назад. Нищо не би трябвало да може да се връща. Голяма част от нещата трябва да се забравят, а не да се припомнят. А някои изобщо не бива да бъдат научавани.

Примерно това, че според майка ти няма да бъдеш добър родител.

Чувала съм сума ти истории за лоши родители и за такива, които не вярват в децата си, които вредят на децата си. Чувала съм за деца, които са изплашени от идеята, че могат да станат като родителите си. Виждала съм.

Ирония. Предната седмица обяснявах на евреин как няма нужда да се организират Холокост ваканции. Как някои неща се знаят от всички. Как няма нужда от онагледяване. Как има неща, които не могат да бъдат забравени.

Мдам. Хората били разумни. Нямало да повторят грешката. На хората можело да се разчита. Единственият начин да причиниш жестокости с онези размери, бил да ти внушат, че нямаш лична отговорност.

Грънци. Хората забравят. Много неща забравят. Може би и така трябва. Освен това много хора са жестоки. Или не разбират думата „отговорност“, съответно и не им пука дали носят отговорност. И не им и тежи.

Има още хиляда причини да си холокостовски жесток.

Така или иначе накрая се намира някой, на когото да му тежи, заради грешката.

Не наследяваме греховете на родителите си. Наследяваме последствията от тях.

Така както всеки път, когато детето ми е гладно, ще се сещам за майка си. Или когато не ми достигат 2 стотинки за хляб. Или когато реша да пробвам нова рецепта. Или когато изляза да ям навън.

Днес не вечерях. Все едно тя е тук и може да види, че всъщност не прекалявам с храната и не си угаждам. Все едно ако отслабна, всичко ще се оправи. Все едно някога ще мога да й угодя. Все едно някога ще забравя,че единственият човек, който е задължен да ме обича, се съмнява в мен и изпитва жал за мен.

Има ли по-голяма от личната трагедия? И има ли по-голямо щастие от това да забравиш? Или шефът е прав и трябва да се връщаш към трагедията, да ровичкаш в раната с пръст, да размахваш знамена, да лепиш снимки в албуми, „to remember and forgive“?

Мъдростта може и да е знанието, но щастието не е там. Никак.

Значи би трябвало да съм щастлива, незнаейки защо ми мирише на нещо сладко.

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Салата от жълтурчета и един миличък Уолтър :)

5 Коментари on “Ще бъде 2 часът и 13 минути”

  1. Bain каза:

    Има една поговорка от южните щати, около Алабама, която звучи така „Нищо хубаво не се случва след 2 часа през нощта.“ Ако е след 2 часа, трябва да спреш да мислиш и да си легнеш да спиш, защото мисленето в този период няма да доведе до нищо ползотворно. Приеми го като съвет.

  2. Svetlina каза:

    Абсолютно невярно.
    Времето е измислено от хората. ХУбавите неща датират от по-ранни времена.

  3. Lady Frost каза:

    „Времето и пространството са мрежа изтъкана от нас [хората], зад която се крие действителността.“ – Айнщайн

  4. Bain каза:

    Ето, лейди Фрост е съгласна с мен. Времето е действително, следователно поговарката също е така. Кажи ми, ще те убие ли да последваш един съвет?

  5. Lady Frost каза:

    Не, не съм съграсна с теб, четеш някъде другаде май! :) Времето не е истинско, както и пространството, както и материята и още много други неща. Би трябвало да го знаеш.
    За Светлина конкретно не знам, но да, понякога един последван съвет убива! Чувал ли си приказката „Непоискано добро не е добро“?! Същото важи и за съветите. :)


Твоят коментар

