Само здрав ред може да ме оправи :) Или бой :)

Яна ми подари голяма жълта тетрадка. 1 dream down, plenty more to go. Страшно се забавлявам с нея. Току се присетя за някоя рецепта, хващам химикала и я написвам. Не нещо голямо и сложно, а нещо голямо и вкусно. И може да ми отхапете носа, ако ме видите да пиша точни рецепти. Единствените почти точни са тези, които още не съм пробвала, но пък съм предварително убедена, че ще са съвършени.

Записвам си нещо, сещам се за друго, записвам и него, сещам се за две нови, докато пиша едно, вече ми текат лиги по следващо :)

Много се гордея с начина, по който съм подредила рецептите. Разделени са според четирите сезона + универсална категория за пилешки бутчета с канела и сос от хляб примерно.

Организирани са така, не само защото много обичам всичко да ми е подредено, ами и защото твърдо вярвам, че има най-истински начини за всичко. Истинските подаръци са изненади. Истинската Коледа има торта. Истинският Великден има зелена салата с яйца и маслини. Истинската къща има печка на дърва. Истинската котка яде всичко.

Това са моите начини, моите истини, моите навици, моите очаквания, нещата, които аз лично харесвам. Надали някой ще ме откаже от убеждението, че портокалите са зимна храна.

От друга страна, в мен живее и инженер, не чак толкова горд и не чак толкова възпитаник на ХТИ. И знам, ама наистина знам, че доматите не са вкусни през декември, нито пък ягодите през март. Полезни пък съвсем не са. Госпожица Американката, която познава хубавите ягоди по това, че й оцветяват киселото мляко, нека си яде ладийки от тиквички наесен, аз тогава ще си пълня тиква по аржентински. И ще съм с ееееееей такива бузи, пращящи от здраве :)

Сериозно. Хубавите плодове и зеленчуци се познават по това, че не ги продават в хладилници и че омекват след втората седмица.

Нееее. Наистина се забавлявам да попълвам тетрадката. Ровя си из отметките в браузъра и преписвам разни неща, изплезила език, докато с другия език цъкам за това как ен мога да напиша една четлива дума. Да не сте капо, ето една рецепта и на вас (за лятото, за лятото :)).

Интересното е, че Мили снощи така ме нахрани с торта Гараш и пюре с ямс, че днес мога да говоря за храна без да огладнявам, да рисувам храна, да готвя храна, да пиша за храна и… нищо :) Дори долната рецепта не предизвиква традиционния трепет под лъжичката и виличката :)

Италианска фритата (омлет) –> преравяш шкафа, намираш картофи и някакви други неща, режеш всичко на тънко, посоляваш, сипваш олио/зехтин, пържиш, докато стане почти готово, отделно разбиваш много яйца (поне 4) с малко готварска сметана, изсипваш ги в тигана и спираш да бъркаш. Като се запече отдолу, буташ във фурната, за да се запече отгоре (или подкупваш някое камикадзе да се пробва да обърне палачинката в тигана).

Айде, скривам се. Да подреждам диаманти в Diamond mine.

6 коментара on “Само здрав ред може да ме оправи :) Или бой :)”

  1. Bain каза:

    От къде започва опашката за боя, който трябва да те оправи? Не искам да ми вземат мястото.

  2. Lady Frost каза:

    Е, ти пък всичко искаш наготово. Открий си я сам! :P

  3. Svetlina каза:

    Аз мисля, че важното е къде свършва. По последни данни накрая се е наредила госпожа майка ми. Have fun!

  4. Ivan E. каза:

    Ако наистина изглежа така тортата ,която правиш като тая на снимката….
    Просто незнам …как да не му се дояде на човек.
    Но за торта Гараш направо сам ще си я изям -цялат,ако мога де..
    Надявам се да мога…
    Но да не забравяме ,че и най-хубавите рецепти и приготвените от тях десерти или другия ястия не са тия непременно от най-трудните като изпълнение ,а тия който са направени с много любов…………………..
    Успех със събирането на рецептите в жълтата тетрадка.

  5. Svetlina каза:

    :)))))
    Е, това е :) Аз веднъж да кажа,че не ми се яде и да ме порицаят :)
    Мили Иван Е., благодаря много за подкрепата! Някой ден ще снимам някоя манджа и ще ти я покажа :)
    Дотогава, ето ти чийзкейк – моят чийзкейк :)

  6. Ivan E. каза:

    О супер е!!


Твоят коментар

