Достатъчно съвестни ли сте?

Вашата работа е да обслужвате клиентите на Центъра за градска мобилност. С други думи, пътниците – тези, които ви осигуряват заплати. Айде сега ми обяснете с какво заслужихте аз да ви платя нещо, щом за четири дни на добра воля дупчих 17 билета и пътувах над 10 часа без да срещна някой от вас. Хубаво, ще кажете, че е късмет. Аз не видях как се контролират автобусите, за които уж плащам, не видях как някой се интересува дали съм си платила билета, дали ми е удобно и дали изобщо съм се качила на поредния Чавдар. Защото често са твърде претъпкани, за да успея да се шмугна.

Лош късмет. Да, ама не. Реших да видя какво ще стане, ако се возя без билети. 7 дни нищо. На седмия видях ваш смел представител. Той поздрави с добър ден, аз отвърнах, прибрах си книгата, извадих си 10те лева за глоба, в това време обаче той беше отминал, намери си други нередовни пътници и не намери за нужно да допровери автобуса. Неговата работа  е да глобява, а не да проверява.

Единичен случай. Друг път.

Осем часа по-късно в друг автобус се качиха само 5 контрольора. Сега ще ви обясня колко мудно може да се провери един рейс. Докато всеки контрольор правеше забележка на поне един човек, че го е видял как току що си е продупчил билета, аз си намерих билет, помолих едно момиче да го продупчи, чух един батко как говори по телефона на тема колко е претъпкано и как няма начин да стигне до шофьора за билет, извадих един за него, прибрах си портмонето, той ми даде два лева, пак го вадих, върнах му ресто, той си продупчи билета, видя една позната, заприказваха се, разбрах, че тя е от моята фирма, а той й е бивш колега и аха да се намеся в разговора, контролата стигна до мен. Такъв професионализъм, такава сръчност, такава експедитивност, да се радваш, че плащаш точно за тези заплати!

Да знам, не всички сте такива. И мен ме е проверявала лелята с токчетата и късата пола от тролей 5, и на мен са ми пожелавали приятен ден по драгалевските линии, обаче беше толкова отдавна, че вече се съмнявам, че се е случвало.

Да се върна аз на претъпкания автобус, в който можахте да „заловите“ само едно момиче, което не че не ви видя или не искаше да си продупчи билет, просто наистина нямаше стотинки. Свалихте го на спирката при шестия си колега. Чувствате ли се доволни от работата си? Шест души се занимават с едно бедно момиче, а 17 автобуса пътуват без ниаккъв контрол. Можете ли вечер да си лягате с мисълта, че сте съвестни работници? А съвестни хора? А шефовете ви? А заслужавате ли аз да проявя съвестност и да съм редовен пътник?

Докато не ми докажете, че има смисъл да съм редовна, ще чакам да ме глобявате. Излиза много по-евтино от месечен абонамент.

15 коментара on “Достатъчно съвестни ли сте?”

  1. helen каза:

    Каролина ти влияе лошо

  2. Svetlina каза:

    Аааа не! Тя ходи пеша и живее до работата си и във нея. Особено по стените :)

  3. boredmi каза:

    За сължаление, налага се да се съглася с теб – както казах днес, ще минат поне десетина години преди да се изперфекти системата за отчитане. Мен личноо ме „контролират“ не повече от веднъж месечно и не мисля, че са кой знае колко ефективни горките контроли!

    П.С. Извинявам се за правописа – току-що се прибрах от нашер и пиша без да гледам. Love you! (towa na yaponski li be[e?!)

  4. teo каза:

    Хм, що за карък трябва да съм тогава, за да успеят да ме глобят за 2 спирки возене, за което си бях купила билетче, но беше толкова претъпкатано, че не успях да го продупча преди да ме проверят. И проверяват ме, аз с билетчето в ръка, ама не продупчено, и се обяснявам, че не съм успяла толкова бързо заради навалицата, ама нееее, трябвало веднага след качването и тн. Верно, че беше ореди 5 години, ама чак пък толкова да се умарзеливи или пък аз наистина да съм такъв карък не ми се вярва.

    Колкото до твоя случай, наистина изглежда, че ще е по-евтино, ако го караш така :)

  5. xxx каза:

    Земи си кола. Още на втория ден, откак няма да ползваш градски транспорт, ще видиш колко прекрасен е животът. Няма майтап. Проверено е.

  6. Svetlina каза:

    О, той се завърна!
    Аз ако си взема кола, нищо няма да се промени :) Понеже не мога да я карам. От друга страна не бих си взела кола, за която нямам гараж, обаче това е от един друг много дълъг разговор…
    Мили, тебе като те контролират толкова рядко, защо си плащаш карта?
    Ех, Коалче, вярно си карък. На мен ми се е случвало да стоя на един крак на стъпалата на трамвая и да ми скъсат непродупчено билетче, защото ама наистина нямаше как да се стигне до машинка.
    А в Пловдив, ако в автобуса няма свободни седалки, изчакваш следващия :)

  7. Bain каза:

    Защо не каза, че ме познаваш? Обикновено променя отношението към теб. И при мен само с мръщене минава.

  8. xxx каза:

    Пфф, той не си е ходил, бе.
    И карането не е някаква космическа математика – учи се.
    А за гаража – да не би да си държиш автобусите и тролеите в гараж?
    Пак ти казвам – животът е прекрасен, когато не ползваш (между)градския транспорт. Отвори си очите, ей!

  9. Svetlina каза:

    Стига бе. Бягството не е решение. Плюс това не се стремя към вечно непиене на алкохол :) Смятам колата за нещо, за което човек избира да е вързан. Особено оня полицай от Вършец, който откакто влезе в патрулка, стана свръхдебел. Ако ще ме връзват, нека е за мъж!
    Автобусите не ги паркират по тротоара и не карат майки с колички да слизат на платното. И лели с колички. Точка по въпроса.
    Яворе, те като са на шайки от по 5, не са много арзговорливи :)

  10. xxx каза:

    хахахха, егати категоричната точка. :) ето ти още няколко за размисъл.

    1. бягството Е решение. за тебе си. в крайна сметка като мръзнеш с другите или пък се нервиш заедно с тях нито ги стопляш, нито успокояваш. освен това, ако си много алтруистично настроена, можеш да натовариш някой измръзнал от някоя спирка.

    2. като не караш, можеш да се напиваш до смърт. освен ако не решиш да ставаш професионален шофьор на ТИР или пък не искаш да пиеш 24/7, не виждам какъв ти е проблема.

    3. правилното е „избира ДАЛИ да е вързан“, а не „избира ДА е вързан“. има разлика. :)

    4. за килограмите – далеч не е задължително. те имат общо с яденето, а не с карането на кола.

    5. да те вържат за мъж, та гааааааааааз!! :)

    6. както и с „връзването“ – избираш, къде да паркираш и на кой да пречиш. обикновено си броя за платен паркинг. за всички по-ежедневни случаи: в работата имаме паркинг, а до вкъщи няма даже тротоар, та няма на кой да преча. :D

    7. виждал съм леля с количка. с количка за мляко. но тя така или иначе си я кара по платното. :D

    анадънму? :)

  11. Svetlina каза:

    1. Аз проблем нямам. Другите имат. Тъй че моето бягство нищо няма да реши. Аз си работя добре, пътувам добре, живея добре.
    2. Не съм на 17, че да се напивам до смърт. Нито на 16, че да го искам.
    3. Всеки е вързан за нещо и така и трябва. Няма самотни, има смотани, които не виждат за какво са вързани.
    4. Килограмите могат да имат много общо с колата.
    6. Купуваш кола, гледаш си я. Раждаш деца, гледаш си ги. И не ги гледаш на тротоара, нито нея. Или поне така трябва.
    7. Не разбираш нищо от лели.

    Анадънму.

  12. xxx каза:

    абе като си вземеш кола пак ще говорим.
    да ми пратиш картичка, колко съм бил прав. :)

  13. Svetlina каза:

    Никога няма да си взема кола. Аз не живея в ранчо извън града.

  14. Bain каза:

    Да, ти живееш в ранчо вътре в него. Където няма врати, но има веранди, които са прекалено високи.

  15. Svetlina каза:

    Да. И си отглеждам комари и тийнейджъри.


Твоят коментар

