Трябва да се избере един член от групата за солово изпълнение

Утре ставам в 7. Ще ходя да си меря силите с набора на братчеда :)

Само дето на един кандидатстудентски изпит изобщо не ти е плюс това, че си стар. Половината формули, да не кажа всичките, са ми пълна мъгла. Математически формули, де. Хубавото е, че навремето не само съм ги зубкала, ами и са ме карали да ги доказвам, а по-късно да ги превръщам в алгоритми по информатика. Добре и че съм инат. Като видя нещо, което знам, че не помня, сядам и си го извеждам сама. Виет да не би да е единственият, който може да намери сбор и произведение на два корена? Разбира се, на места не се сещах как да докажа, тъй че прочитах верния отговор и си извеждах формулата по обратен път. Смях, не смях, даже синусовата теорема бях забравила.

Е :) Имаше и малко Гугъл, като опряхме до стереометрията и тригонометрията :) Изводите са ясни: да си голям ти изостря логиката, а и ти дава куража да разчиташ на себе си (понякога на интуицията си). Освен това, когато си голям, не учиш със скоростта, с която би искал, нито пък толкова успешно, колкото в 11 клас, да речем.

Какви са другите ми предимства? Знам, че квесторите не хапят, знам, че трябва да се наспя преди изпита, знам да не сядам на течение, знам колко въпроса от какви сфери и с каква трудност ще има, знам и че вкъщи изкарвам 90% на примерните тестове (и то за много по-малко от предвиденото време), а и дадох много много много стотинки на една баба и тя ми пожела успех на изпита. Скритото ми оръжие е планината документи, за които платих маса пари и камион нерви. Предполага се да се състезавам по някакъв специален член за хора, които вече работят в сферата на информационните технологии.

Защо съм толкова спокойна, а, а, а, а? Ами защото съдейки по резултатите от Гугъл, повечето кандидатстващи в СВУБИТ не могат да напишат едно изречение на кирилица без грешка,  не са си купили примерни тестове, не кандидатстват само там, не кандидатстват само за една специалност, тези, които кандидатстват за моята, помнят формулата за обем на пресечена правилна пирамида най-много колкото мен, пък и Станислав Касчийски се е преборил с един университет. Приетите в университети не са само легенда, тъй че… смело напред :)

И понеже чух, че блоговете имали и читатели, ето им три задачки :)

І) Имате везна без теглилки. С колко най-малко претегляния можете да отделите 11кг от 32кг жито?

а) 4;

б) 5;

в) 6.

ІІ) Вокална група се състои от 5 жени и 3 мъже. Трябва да се избере един член от групата за солово изпълнение. По колко различни начина може да стане това?

а) 10;

б) 8;

в) 15.

ІІІ) Посочете реда с правилно употребени форми:

а) Жюл, Жюлиета, Жюлиен;

б) Жул, Жулиета, Жулиен;

в) шял, жяден, чяша.

14 Коментари on “Трябва да се избере един член от групата за солово изпълнение”

  1. teo каза:

    Успех, жълтурчо :) Не че имаш нужда от късмет, като си така добре подготвена, но въпреки това ще стискам палци ;)

    Трябва ли да отговаряме на въпросите? На втория нещо не му схващам питанката, какво се има предвид с начина (на избиране?), след като не се иска някаква комбинация или избиране по някакви критерии, така че може да е просто случайно, всеки член може да стане солист… По-добре да лягам сега, ако трябва да се отговаря ще наваксам утре :)

  2. Таня каза:

    Успех и от мен :-) Бях много добра по математика и физика в училище, но оттогава доста време мина и сега вече само с калкулатор смятам. Та затова хич не мога да ти отговоря за задачите.

    Стискаме палци!

  3. Svetlina каза:

    Айде сега ги стискайте още една седмица :)
    Аз да се похваля – едната задача я реших вярно, но писах грешен отговор, щото съм малоумна :) Едната най-откровено е грешна според С. и едната по мое мнение е зададена грешно :) Я да видя кой може да каже на кой ред няма антоними:
    – слънце – луна;
    – книжен – книжовен;
    – червен – ален.

    И те така :) Платих тока, ям си шпека и обмислям как да убия един плъх…

  4. Svetlina каза:

    Включване второ (поради проблеми с коментирането :)):
    Таня, нямам нищо против да си затриеш блога, само не забравяй да се обаждаш от време на време – просто ей така, да те чуваме (няма значение дали теб или Максчето).

  5. вили каза:

    Е, аз знам, че резултатът ще е добър и ще ти стигне за там където искаш. Само не забравяй да почерпиш ;)))
    Двете задачи не ме затрудниха, ама третата…. нещо не разбирам…

  6. Маркуча каза:

    Това БББ нарочно ли е или по принципа на Калвин «винаги има три последователни въпроса с един и същ отговор»?

  7. Svetlina каза:

    Мен ако питаш е предсказание :) Сигурно 1/2 от отговорите ми днес бяха б (с един финален залп от в-та).
    Иначе… итересно ми е дали имам право да препиша повечко задачки от сборника. Доста от тях са приятни – кат ода решаваш кръстословица, но не се чувстваш майстор на клишетата, а майстор на… абе почти на логиката :)

  8. Svetlina каза:

    Вили, и аз не разбирам как може едно име да е грешно или как две планети могат да са антоними. Поне от черпене разбирам :)

  9. Маркуча каза:

    Хрумна ми един прост начин как може да сметнеш необходимия брой претегляния, но само при условие, че първоначалното количество е точна степен на двойката:
    ∙ представяш първоначалното (x) и желаното количество (y) в двоичен вид:

    32 = 1 0 0 0 0 0
    11 = 0 0 1 0 1 1
    

    ∙ намираш на коя позиция се намира най-дясната единица на y;
    ∙ вадиш от 6 намерената позиция.
    Същото е като log2(32) – log2(ffs(11) – 1)

  10. Svetlina каза:

    Това е един изключително прост начин :)))) Само дето според СВУБИТ единиците и двойките са в конспекта по информатика, а не в този по информационни технологии (и наистина много от хората, които познавам, ползват конвертори, не могат сами да си преобразуват в двоична).

    Аз обаче си рисувах гроздове с някакви мерки и си ги натрупвах :) Хубаво де, кажи, че съм правила някакво дърво :)
    Същата задача я имаше и с вариант за 12кг, ако те интересува ;)

  11. xxx каза:

    Що пък точно жито???

  12. Svetlina каза:

    Изобщо не се изненадвай, че ще извадя задачите за течно злато :)

    Златото има плътност 14г/см3. В колко куфарчета с обем по 5 литра ще скриете 70кг злато?
    а) 1;
    б) 2;
    в) 4.

  13. xxx каза:

    Ха! Ами ти ще поискаш да ти кажа и в кои точно! Амаха!

  14. Маркуча каза:

    Горе съм поизлъгал малко. Вярното е log2(32) – (ffs(11) – 1). Иначе за 12 е съвсем същото: 12 = 1100, ffs(12) = 3 (първият 1-бит е на трета позиция, т.е. съответната степен е 2, понеже броенето започва от 0), log2(32) = 5, а 5 – 2 = 3. ∎ Който не вярва, да си търси жито и везни без теглилки :)


Твоят коментар

