Някои неща просто не бива да се съкращават

Мислех да стисна зъбки и да си премълча. Страшно ме дразни, но мислех да си премълча. Докато братовчедка ми не ме запозна с един двайсетгодишен младеж, който вместо moment пише просто mo.

Ти хубаво бързаш, очевидно секундата на две цепиш и пак… как може да ти хрумне, че е правилно да вземеш смисъла? Бързаш да натъпчеш живота си с възможно повече moments. Обаче много интересна цена си си избрал. Задраскай смисъла (ment-> [ment]-> meant-> meaning), прави нещата, защото трябва да бъдат направени, не ги запомняй, тичай към следващите… тичай по-бързо, де, часовникът трака!

Можело било да пропуснеш момент, знак, да не изживееш нещо докрай… какво от това? Ти си на 20, трябва да се напиеш много пъти, да обиколиш Европа, да изгледаш хиляди филми, да превъртиш стотина игри, да имаш attitude issues, да имаш проблеми с родителите, да си се търкалял в много легла, да си изчел всичките книги за Властелина… Хич не я харесвам тая глобализация!

Малкият Jon (от Jonathan) твърди, че не може да живее два дни без новини, без да се е информирал къде какво става, без да се е почувствал част от света. И той и Бен ме обвиняват, ама наистина ме обвиняват, че живея в свой собствен свят, че съм си направила bubble и съм се затворила в него. О, глупави деца такива, нямате идея колко си ми е добре в моя сапунен мехур, колко съм щастлива и колко малко завися от фондовата борса и прогнозата за времето!

Не знам кога и откъде се появи идеята, че човек трябва да се стреми да е адекватна, активна, вечно разрастваща се част от света. Наистина не знам. За мен винаги светът е бил част от човека. Светът е такъв, какъвто решим да го виждаме. Или направим. Всеки човек крие в себе си Вселена. Ако щете вярвайте.

И все пак, простимо е. Малък е, не е стигнал до етапа да се харесва и уважава достатъчно, че да търси интересните събития вътре в себе си. А какво да кажа за многото хора, които са решили, че от всички думи най-удачно е да съкратят държавата си?

По цял ден чувам „Така е в бг“, „Ами, бг, какво да ти кажа“, „В бг съм“, „Ако имам шанс, взимам си детето и излизам от бг“, „Не вярвай на лекар в бг“… Какво? Срам ви е да произнесете цялото име, току виж някой ви чул? Току виж някой ви свързал с бай ви Ганя. Или просто България е от такова огромно значение за вас? Презирате ли държавата си? Държавата ми?

И как изобщо можете да презирате нещо, което съществува благодарение на вас и за вас? Да се оплаквате от „бг“? Помните ли четвърти клас, когато ни учеха на разликите между нация, народ и държава? Казвайки „бг“ вие отричате едновременно нацията, народа и държавата си. Отричате себе си, оплювате родителите си.

И не се шегувам. Това не е съкращение в писмената реч. Това е съкращение в устната реч, в мисленето дори. По същия начин аз бих бързала да съкратя, да прошепна, да изсъскам набързо „имам въшки“. Намерили от какво да се срамуват! От себе си. И от какво да са разочаровани. И какво да мразят.

Всъщност е ужасно лесно. Слей се с тълпата хейтъри, с тълпата мрънове, критикувай, когато критикуват, кимай, когато рушат, казвай НЕ, каквото и да поискат от теб. И най-важното – презирай всеки, който не мрънка. Пречи му. Спъвай го. Той е болен.

Да ви видим от какво ще се оплаквате след сто години, когато всички ще живеете в Глобалното село на хейтърите. Сигурно от гс.

8 Коментари on “Някои неща просто не бива да се съкращават”

  1. lilia каза:

    Може би трябва да настъпи точният момент, когато няма да бъдат прескачани неща.

  2. keklanka каза:

    Не всички имат твоите ценности, адашката. Не всички чувстват нещата както ти ги чувстваш. Не всички се дразнят от нещата, които теб те дразнят. Съгласна съм с теб до момента, в който някой ще ти се набърка в паничката ище ти каже какво да чувстваш и как да мислиш.. или ще ти сложи в устата думи и чувства, които не изпитваш. Нещо трябва доста да те е афектирало, защото на мен ми се струва,че преувеличаваш.

  3. Маркуча каза:

    БГ паразитът тръгна от новия (за времето си) прочит на надписите «Маде ин БГ». Всъщност никъде на пишеше така, но изразът заживя свой собствен живот. Нареди се до «Маде ин Чина» — евтино, направено като да изтрае месец-два, в някаква държава от Третия свят. Виж из есетата на Иван Хаджийски, там е описано съвсем същото отношение. БъГъ се превърна в диагноза, тъмната страна на България. Не помня кой казваше, че българинът обича родината си и мрази държавата си, но е така. БъГъ е държавата и всичко негативно, което асоциираш с нея: подкупни чиновници, надменни бюрократи, летящи от терасата торби с боклук — и това всеки ден. България стана дума от речника, а мястото й — паметникът на Кирил и Методий.

  4. Svetlina каза:

    Това, че е дума от речника, не значи, че бих желала да се ползва в мое присъствие. По същия начин не приемам съществуването на псувните за достатъчен довод някой да псува в автобуса сутринта в 9.
    Кекле, аз на никого не казвам да не споменава бг-то, просто уведомявам тези, които имат желание да се съобразяват с мен, какво харесвам и какво – не. Имам вече твърде много причини да го кажа публично, явно дори и най-близките ми не се досещат, че обиждайки държавата ми, обиждат и мен.

  5. xxx каза:

    айде пък чак пък толкоз навътре пък да го зимаш …
    поздрави от к на гсх

  6. Svetlina каза:

    Поздрав приет!
    Що пък да не приемам нещата навътре? Имам капацитета, приемам си ги :)

  7. teo каза:

    Good to know :) Иначе ако тръгнем да си говорим щях да те дразня много с bg-та и de-та;)

    Разбирам защо се дразниш всъщност, но поне аз никога не бих обърнала внимание или дори забелязала тези дребни неща, ако има защо да се дразня на някого това си проличава в много други неща :)

  8. Svetlina каза:

    Аз не настоявам да ми проличава, като ме ядосват, би ми стигнало и просто да ми минава :)
    Да видим днес дали ще се кротна или ще ходя да убивам Мирко…


Твоят коментар

