Да си кажа и аз мнението

Един… познат от няколко дни държи в скайп прекрасното, вдъхновяващо и истинно мото Happiness is overrated. Майка ми ме обвинява, че си гледам кефа, че си угаждам, разни блогъри са готови и на бялото черно да кажат, само и само да оправдаят липсата си на щастие. А всичко е толкова просто. Мъничко и простичко. Не съм вярвала, че ще дам сестра си за пример, но ето. Тя не се притеснява да каже, че ми завижда, че иска да си угажда, така както аз си угаждам, не се притеснява да се оплаква, не се крие.

Да живееш за мига значело да си мързелив, глупав, егоистичен, безотговорен, млад. Как пък не! Да живееш за мига значи да вярваш в себе си, да се харесваш, да си естествен, да живееш там, където си, а не там, където ти се ще да си, значи да си много хитър и много смел, to be not affraid to let go, to trust yourself, to love yourself. Да живееш за мига значи да можеш да се разхождаш по парапета на моста, спокоен, че дори и да паднеш, имало е смисъл. Имало е желание, идея, чувство. Имало те е теб. Да живееш за мига значи да притежаваш времето, да притежаваш себе си, да си богат.

Не е задължително да си мързелив, ако си щастлив в някакъв си там миг, в който и да е миг, във всеки миг. Мързелът не носи щастие – нито временно, нито трайно. Мързелът е замръзнал страх. Ами ако сега стана и наготвя? После ще трябва да измия съдовете. А още по-после ще трябва да правя нови планове. Ами ако сгреша?

И егоист не си, камо ли пък глупав. Няма нищо егоистично в това да не пропиляваш живота, който ти е даден. Има страшно много егоизъм и лични страхове в това да отлагаш нещата, да изчакваш точния момент, точния човек, да „живееш“ вчера и утре и там, да избереш да не живееш. Има и глупост, и страх в това да живееш за другите, да пренебрегваш своето щастие или просто да не се считаш за важен. Когато всъщност си съвършен.

Remember that you are perfect,

God makes no mistakes.

Безотговорно ли е да живееш? Отговорно ли е да чакаш да заживееш? Ясно ми е, че търпението е добродетел. Но трябва да показваме търпение към околните, да сме толерантни, да сме снизходителни, когато трябва, да сме доволни с това, което ни се предлага сега. Обаче да седиш търпеливо и да правиш компромиси със собственото си щастие? Похвално, похвално.

Трябвало да си носим последствията. Ами че ние така или иначе си ги носим. Те да не би да са кофа въглища, че да можеш да ги оставиш зад ъгъла? Последствия има и от действията и от бездействията. Това, което всъщност носим, сме самите ние – името, сърцето, спомените, мечтите. Защо да не се постарая утрешните ми спомени да са щастливи?

Знам защо. Дълго време даже го вярвах. Веднъж достигнеш ли щастието, идва ред на нещастието. Или на по-голямо щастие, кой колкото може да понесе, кой колкото може да си намери, кой колкото реши да търси. Кой колкото си позволи.

И така :) Мъничка Мими, бягай изяж един шоколад, остави диетите за тези, които не смеят да са щастливи, за тези, които използват силата си, за да измъчват себе си, вместо за доставяне на щастие. Уверявам те, няма нищо грешно в следването на собствените пориви. Когато и да е. В момента също.

Само не казвай на майките ни откъде си взела еретичната идея :)

7 коментара on “Да си кажа и аз мнението”

  1. lilia каза:

    А шоколада ще ме иска ли?Дали няма и той да ме излъже?Ако ДА, тогава да ми каже.Аз го искам.

  2. keklanka каза:

    Готин пост, напълно подкрепям идеите ти, този път :) Хи-хи :)

  3. Svetlina каза:

    Лилия, това си е между вас с шоколада :)
    Ха, Кекле, най-накрая :) Много се ядосвам, като ми кажат, че щастието не е успех и че трябва да живееш, за да успееш, а не за да си щастлив.

  4. keklanka каза:

    Аз бях по-голяма от теб като го разбрах това, адашката :) Сега съм доста по-неморална, доста по-малко ме гризе съвестта и съответно съм доста по-щастлива :) Други нещастия обаче ме затапват, ама и на тях ще им намерим цаката.

  5. Frosty каза:

    Ем, да си живеят за успеха си хората! Проблема си е техен! Ние пък ще живеем за да сме щастливи и да си угаждаме! :P

  6. Svetlina каза:

    Да ти кажа, добре се справям :) Тая седмица един господин ми каза, че ми трябва малко уъркаут :)

  7. Svetlina каза:

    Ще бъде 8 часът без 3 минути, аз съм по пижама с мечки и чета приказка за мечки :)
    Там пък пише, че според Питагор „Голямата наука да живееш щастливо се състои в това да живееш само в настоящето“ ;)


Твоят коментар

