Неовчарски пай

Овчарският пай по замисъл е с овче месо. Кайма. Много известна негова разновидност е овчарският пай с телешко. Кайма. По-нова вариация е да се приготвя не само  с лук, но и с цял куп други зеленчуци. И сос Уорчестър.

А сега си представете, че на мен ми се яде месо и съм решила да правя овчарски пай с късчета телешко. Само дето в магазина нямаше, та замених със  свински шол. След това реших, че вместо да режа 1 глава лук, мога да накълцам ДВА стръка праз, щото така и така трябваше да го изям преди да замина.

Прецених, че само с месо и картофи ще ми е постно (да, току що казах, че само със свинско ще ми е постно), тъй че взех моркови за 5 стотинки и 2 червени пиперки. В най големия wok на света СОТИРАХ в масло (което е да пържиш, ама с модерни думи) сто кила праз, наситнени моркови и чушки, две шепи царевица от консерва и мъъъъъъничко от на мама маринования пачикрак. Като замириса хубаво, изтърсих свинското (което си бях наситнила много отдавна, че и го бях държала в суха марината от сол, червен пипер и черен пипер). Съвсем непредвидено това взе да става доста много като количество, тъй че месото дълго се запечатва :)

По рецепта трябва да имам телешки бульон, но при тая пълна липса на теле… сварих бульон от сухи манатарки (на люспи) и една много интересна морска сол с билки (майка ми не я харесва, защото миришела на билки). О, и сложих олио, да ме извиняват всички кльощави.

Така… Месото със зеленчуците изглежда супер, доливам три-четири лъжици сос Уорчестър (нещото, което се слага в Блъди Мери и има много силен доматен вкус, без да има домати), изсипвам и бульона (оригиналната рецепта е в либри, тъй че си говорим за ХИКС либри бульон). Когато той почти извира, дърпам от огъня и изсипвам в кръгла тавичка. Отгоре цопвам картофено пюре. В рецептата се казва да сваря 3 големи картофа, да ги смачкам и да ги овкуся, което на мой език са 5 малки картофа, сол, масло и половин кофичка сметана.

По принцип трябва така да размажа пюрето, че да има малки скалички, които да покафенеят при печене. Не ми харесва идеята, тъй че заглаждам, нали пай готвя. Някои биха сложили и кашкавал отгоре, но не и аз.

Представихте ли си картинката? Браво! Сега отивам да взема баткото от спирката, после ще пека :) Да не си помислихте, че сама ще ям цяла тава свинско :)

ПС: Страшно много съдове изцапах с тоя пай. Да им се чудиш на овчарите откъде са имали толкова много тигани, тенджери и тавички. И сос Уорчестър :)

8 коментара on “Неовчарски пай”

  1. Svetlina каза:

    Ооооооооо :)
    Май досега не съм готвила толкова вкусно ядене :) И ароматно :)
    Между другото… с кайма по нямаше да е хубаво.

  2. Маркуча каза:

    Явно овчарите навсякъде си угаждат. Все се чудя откъде ли вземат шунка, варени яйца и гъби за овчарска салата?

  3. Avis каза:

    @ Маркуча – овчар = магьосник :D Ходи из гората и докато пасе овцете сбира от тук от там по нещо и накрая прави магиика над огъня и хоп манджаа :) Интересна рецепта btw

  4. Frosty каза:

    Браво бе! Добре си се справила! :)

  5. Svetlina каза:

    Хахаха :) Аз веднъж да остана без интернет, хората да налетят да коментират :)
    Маркуч, за овчарската нямам коментар, откак в един ресторант ми казаха, че не могат да я приготвят, щото от ХЕИ им били забранили да я правят през лятото. И снежанка. Явно овчарите цяло лято събират продуктите и си я готвят зиме :)
    Слон, и аз много се радвам, че я уцелих, щото ми открехна мерака и когато баща ми си поиска да му направя манджа, си получи. Три :) Трябва да ти кажа, че никой не прави като моето мляко с ориз ;)))) И че съм страшно скромна :)

  6. helen каза:

    за манджите и зимнината не се слагам, ама за мляко с ориз – да бе!

  7. Svetlina каза:

    Ама не го правиш като мен, нали :-Р

  8. […] Неовчарски пай […]…


Твоят коментар

