Пепеляшка тиквите ги брои наесен

Тази година есента се проточи, не че се оплаквам, да не се объркате нещо :) Мога с часове да стоя с нос залепнал за прозореца и да зяпам дъжда, да браузвам есенни картинки, да ям мушмули или да се фръцкам пред огледалото с хилядите си шалчета. Даааа :) Тази година вече нося шалчета – реших, че все пак вратът ми не е прекалено къс :)

Изкарах един невероятно спокоен и… удовлетворяващ уикенд вкъщи. Вкъщи, където вече не роптая, че времето е продължило своя ход. Не се изненадвам, че бравите вече не са на нивото на раменете ми или че има липсващи керемиди. Напротив, нахъсала съм се да превърна къщата в своя нов дом. Лятото, когато оплевих плочките в двора в опити да го превърна отново в двора на баба… отмина. Тази година запретнах ръкави, изхвърлих старата сушилня, нарязах някакви върви и вързах хризантемите, намерих мотика (истинска, а не онази малката, с която си мислехме, че помагаме на баба) и изкопах неканения храст, настанил се на мястото на ягодите, докопах брадва и отсякох глупавото дърво, в което от две години се блъскам, всеки път щом ми се доядат малини (спокойно, подпорнa греда, не истинско дърво). Изгорих старата покривка, застлах нова, изчистих печката, измих всички съдове. А още през септември пренаредих своята стая, простих се с купчина играчки,тетрадки от училище и кремове от времето на янината сватба (което ще рече отпреди хиляди години).

Вече съм голяма. Този път платих не сметката за кабелната, а сметката за тока, барабар с глобите. С тати сами си сглобихме антена и гледахме „Индиана Джоунс“. Четири :) Когато ида през пролетта, възнамерявам да продължа с прочистването на кухнята и, ако все още имам източник на доходи, да сменя печката. Представям си нещо такова, но може да пробвам и с нещо по-хайтек :) Този път никакви мамини възражения не могат да ме спрат, тя излезе от къщата, считам я за своя. А ако ентусиазмът ми се задържи до лятото, ще ремонтирам. Колко средства, труд и време може да струва боядисването на 4-5 стаи? Не на мене тия. Грундирала съм, варосвала съм, шпакловала съм, лепила съм тапети, какво са няколко стени и дограми? Освен това съм сигурна, че няма да съм сама. Дали приятели, дали баща ми или сестра ми, със сигурност ще се намерят желаещи да се омажат с боички :)

Отплатата е богата. Когато съм щастлива, готвя или ям. Ето, този уикенд баща ми беше ощастливен със сто кила байганетки, първите ми зелеви сарми, най-вкусната пилешка супа на света и свежа салата на всяко ядене. А, да :) И го посрещнах с любимите му тиквени дръжки (нормалните хора ги наричат толумбички). Днес също съм щастлива. Най-накрая успях да се изкъпя, станах рано, облякох се хубаво, закачих си гердан от Астилар и свърших толкова много работа, че чак се впечатлих от себе си :) После напазарувах, сготвих яхния с грах и свинско, гледах поредния филм на Нора Робъртс и ровичках тук :)

Всичките ми панталони са на сушилнята. Ще трябва и утре да дзиндзирикам с рокля. А Мили ще ме води да ям ребърца и дукеси :) Есента била умиращ сезон, да, ама не :)

От друга страна, умрях от кеф, докато седях по турски на плочата на гаража, награбила торба мушмули, уж наглеждайки как тати работи с ъглошлайфа. В 11 предиобед, на най-хубавото, най-жълтото, най-есенното слънце.

10 Коментари on “Пепеляшка тиквите ги брои наесен”

  1. lilia каза:

    Аз съм гаден долен спамър!

  2. Yana каза:

    Кандидатирам се за ОТК на ремонтните дейности през лятото! :)

  3. Svetlina каза:

    Тия варненци (и варненки) били много хитри, ей! Не може ОТК, трябва да работиш :) Искам да облепя вратата на моята стая с вестници, почвай да събираш отсега. Без картинки или поне да са черно-бели.
    И да не си посмяла да дойдеш без Божидар, че иначе няма да има кой да избърше подовете :)

  4. Yana каза:

    Окей! Ти кърми бебето, аз ще мажа. Божидар ще е ОТК! Разбрахме се :)

  5. Svetlina каза:

    Ще трябва да е едно мега-лакомо дете, че да ми попречи да си ремонтирам къщата :) Даже по-скоро няколко мега-лакоми деца :)

  6. helen каза:

    ти знаеш ли го този блог? (аз да питам) Първия път като го отворих ми се видя твърде претенциозен – т.е. не отговарящ на критериите ти за лесно намиране на продуктите :)
    но днес гледам рецептите са доста свестни :)
    http://loisslokoski.blogspot.com/

  7. Svetlina каза:

    Хм :) Вече знам значи :) И веднага влиза в рийдъра :)
    Прегледах няколко поста… каквото не знам какво е или къде да го намеря, може да бъде пескочено или заменено, струва си, щом момичето готви месо с ябълки :)

  8. helen каза:

    Първата рецепта и мен ме очарова. Въпреки че не съм любител много на месото. После видях, че има много неща по мой вкус… включващи патладжани :p

    а снимките много помагат :)

  9. Svetlina каза:

    Пфу! Патладжани!


Твоят коментар

