Е, браво!

Следващите много дни ще бъда без лична карта. Защото някой реши, че е най-подходящо да бръкне в чантата на студентка с папка с патица. Абе, морон! Ако ще крадеш, кради веднъж, бе! И ако ще крадеш, недей да крадеш в автобус 204!

Чист късмет си е, че докопа портмоне с малко над 100лв кеш и малко под 100лв ваучери за храна. Останалите един милион пътници бяха баби и ученици. Ако ще ставаш богат, влез в някоя банка или аптека. С кой акъл реши да крадеш в автобус?

Само дето само с парите ще си останеш. Дебитната карта е закрита, личната карта е обявена за липсваща точно 4 минути след като си си наврял мръсните ръце в чантата ми. Ако си очаквал, че няма да се обадя на 112, няма да се разходя пеш до районното, няма да вися на стъпалата, няма да попълня всички полицейски и банкерски бланки… много грешиш. За четири часа положението беше върнато в някаква норма. Нищо не  е теглено от сметката ми… преди аз да го изтегля. Лобирам за получаване на софийски адрес или пък ще издавам пълномощно на някой от родата и за милионен път ще ловя нощен влак. Срещу международен паспорт Бюро Съдимост ми издадоха свидетелство и до няколко дни ще си подпиша новия трудов договор. А ако случайно стана софиянка, ще си сменя личния лекар и направо ще мъркам от удоволствие.

Освен това ме уведомиха, че има някакви застраховки, които се правят в банката – срещу разни такива случки. Мисля да питам в Пиреос и ако предлагат услугата, ще се застраховам. Щото след като днес се спънах, седнах си на палтото, обърнах една чаша, изтървах си чантата, пак се спънах, настъпах се, за малко да пребия колега, минах през 40 локви, спънах се и за десерт си блъснах шкафа в коляното… не мисля, че  ще съм на загуба. Явно ми е силна седмица :)

Де да знам… сигурно е за добро. Картата за БДЖ изтичаше през май, личната – през 2016, пък и сега ще си имам от гъзарските. Полицаят беше много симпатичен и за пръв път срещнах служител на Пиреос, който се усмихва. И даже е мъж. Освен това установих, че мога да накарам болното Силве да ме развежда из града, да изрязва соленки (сиренки) и да търси граници на функции.

В отплата… обърнах чашата на баща й и цял ден се спъвах върху нея. И направих това :)

И такааааа. Опитвам се да свикна с ползването на старото си портмоне, което може би щеше да е по-лесно, ако не бях оставила всичките си 15 каледнарчета в новото. Обаче вече съм съвсем сигурна, че нищо материално не ми е скъпо. Дори парите :) Календарите ще бъдат заменени с нови, картите се оказа, че не са ми чак толкова нужни или незаменими и всички тия приказки, че най-лошо е ЧУВСТВОТО, че някой се е ровил в нещата ти и ги е осквернил… не важат за Светлина. Даже лекинко злобея, представяйки си как първо е бръкнал във втория джоб и е докопал дамски превръзки и мокри кърпички :)

MR ROBBER, YOU CAN NOT TOUCH ME!

 

9 коментара on “Е, браво!”

  1. деденцето каза:

    Гадно е,а още по гадно и че на мен ми развали деня този джебчия.Пожелавам ти бързо да си оправиш документите и забравиш станалото. И отново да си слънчева и усмихната

  2. Комитата каза:

    Няма как такова преживяване да е приятно, но понякога възстановяването от него има приятни последици.

  3. helen каза:

    Гадно.

    На мен са ми ровили сред нещата само веднъж – когато живеех в студентски град. Но другите две момичета се бяха прибрали по-рано и бяха подредили всичко. Тъй че аз шок не изживях. А и нищо не ми бяха откраднали защото аз нямах нищо за крадене в стаята. На тях им бяха взели по нещо – я бижута, я фотоапарат. А на едната – недовършен гоблен. Което почти я отказа да се занимава с тази глупост. :)
    Айде, здраве да е!

  4. Svetlina каза:

    Ех, деде, аз си се усмихвам (когато не съм в час или на работа или в полицията). Нещата започнаха да се оправят. Вече и личната карта я унищожих, другата седмица ще получа бележка от полицията и пак ще стана човек :) Даже вече два пъти се возих на автобус. Станалото станало, миналото ще мине. Сега и ти се усмихни, че не ти отива на мустаците :-Р
    Мдам, ще е много приятно, ако Кеклата ми подари още едно портмоне :) Свиха ми нещо наистина красиво – предимно оранжево :)

    Хеленка, на мен в Студентски друга гадост ми бяха направили. Гаджето на съквартирантката решило, че може да изхвърли боклука, ама на площадката между етажите, та някоя от чистачките беше разследвала и беше изсипала всичкия боклук на пода по средата на стаята ни.
    Обаче защо биха взели половин гоблен?

  5. helen каза:

    Ми, той беше на към 85% завършен, доколкото си спомням. Жената много се разстрои. Що са го взели – не е ясно. А между другото бяха влезли по обяд през терасата – ние бяхме на първия етаж тогава. Аз тъкмо бях излязла за лекции, а другите момичета след прибираха след половин – един час. И то кво толкова да откраднат от студенти в общежитие? Чудни хора.
    А в твоя случай – двойна простотия (за историята с боклука говоря)

  6. Svetlina каза:

    Неприятно. Но пък ми напомня, че в шкафа имам незапочнат гоблен. Както не мога да спя тия дни… :)

  7. helen каза:

    докато е незапочнат, няма да ти го откраднат :)

  8. shannara каза:

    :) Добре е, че не си го слагаш на сърцето. Два пъти са ме тарашили – единия път в Студенстки град ми задигнаха цялата чанта, другия път ми вдигнаха портфейла в автобус. Оттогава си нося документите на отделно място в най-дълбокия и вътрешен джоб на чантата.
    И в двата случая още същия ден съобщих в полицията. Не че някой ми се е обаждал да каже, че неизвестния извършител е бил заловен. Има-няма само 5 години минаха от последния случай.
    Съвет: сега е момента да получиш жителство и да си смениш адреса, преди да си изкарала новата карта.

  9. Svetlina каза:

    И аз започвам да се замислям. Може да си взема/направя калъфче за документи, въпреки че то с моите чанти… сигурно ще стои ужасно близо до портмонето.
    За жителството… още изнудвам хазайчето :)


Твоят коментар

