Една малко ядосана гледна точка

Не ми харесва да празнувам този ден. Поне не и така. Не искам да сме еднакви. Харесваше ми да сме специални. Различни. Едно е да имаш равни права, друго е да те задължават да си равен на другите. Къде е Нео сега, кой ще ни спасява?

Уж трябваше да е ден на жената (според американските социалисти), ние го взехме като ден на майката, пък сега… продавачът на сандвичи в лобито ми пожелава разни работи, докато си купувам сокче в обедната почивка.

Ами… гадно е. Като е ден на жената, защо сутринта (АЗ) купих бонбони от продавачКА, после закуска от баничарКА, после работих и черпих (АЗ), а после се прибрах вкъщи да зашия две копчета и една дупка и да хвана да чета за реферата си по политология? Не ви ща тоя свят! Искам да имам правото да си стоя вкъщи, да имам градина, да имам 2-3 дъщери, които да уча как се прави баница, да имам Мъж, който да иска и може да се грижи за мен. Вместо това какво имам? Задължението да работя наравно с мъжете. Унижението да обяснявам на шефа си какво празнуваме днес. И то задължена по женско настояване. На мъж не би му хрумнало да ни уеднаквява. Мъжете са харесвали жени. Далеч преди аз да се родя и далеч преди изимслянето на блогове. Никога не съм била сред жените, които се чувстват ощетени, дискриминирани или малоценни, просто защото са жени. Била съм дебело момиче, пъпчиво момиче, едрогърдо момиче, глупаво момиче, наивно момиче… и съм била третирана като такава. Но никога не ми е било в ущърб, че съм момиче. Или пък жена. Знам, че има много такива, обаче трябва да се прави разлика между египтянки с изрязани клитори и тъмни фереджета, които живеят отделно от мъжете си и не гледат телевизия, и жадни за внимание госпожички, които се чувстват обидени от някоя телевизионна реклама.

Аз не живея в среда, в която има нужда от феминизъм. Аз нямам нужда от феминизъм. Аз нямам нужда някой да се бори да имам още права. Нямам нужда някоя друга да ми определя задължения и рамки. Аз не искам да стана мъж, супермъж или свръхчовек.

И определено не искам такива чатове:

[21:02:55] Колега Х: Ехо, тук ли си ?
[21:03:44] Светлина: (sun)
[21:03:49] Светлина: мдам :)
[21:04:09] Колега Х: може да ми кажеш как ни беше e-mail-a?
[21:04:51] Светлина: хммм
[21:04:57] Светлина: svubit_it2010
[21:05:16] Колега Х: mersi
[21:05:29] Светлина: сега можеш да ми честитиш това-онова
[21:05:30] Светлина: :)
[21:06:23] Колега Х: честит 8ми март
[21:06:38] Колега Х: да си жива и здрава и да ти се решат всички проблеми

Яд ме е, когато мъжете забравят разликите, когато ме третират като колега, когато не забелязват, че съм гримирана, когато не смеят да ме поканят на кафе, когато ги е СТРАХ да видят жената в мен или пък когато си правят операции и стават по-женствени от повечето жени. Крещящо женствени. В което няма НИЩО грозно. Аз мечтая да съм крещящо женствена жена.

За сметка на това прекарах деня си в разговори за това как се било сменило айпито на уайърлес рутера, когато са ни исталирали телефон и съответно нетуъркът ни не можал да го мапне. От друга страна ми беше много приятно (и евентуално и полезно) да открия Dropbox – начин да споделяш файлове между всичките си компютри и телефони, да достигаш архива си от всяко място с Интернет връзка, както и да споделяш каквото пожелаеш с когото пожелаеш, без да го задължаваш да си хаби мястото. Ако някой си направи такъв акаунт през този линк, аз ще получа 250 мб място подарък :)

Сега отивам да гледам От местопрестъплението докато си чета за реферата. Защото от твърде много феминизъм днес сме лишени от правото да бъдем женствени.

11 коментара on “Една малко ядосана гледна точка”

  1. astilar каза:

    Но не прекалявай, моля :)

  2. Svetlina каза:

    Чак пък да прекалявам :) Имаме ограничение от 5 страници :)

  3. Nadinka каза:

    :D
    Хей, я не се ядосвай!
    Честит празник (на патерица) :)

  4. С мъже, които не си знаят и питат за е-мейла, разширяването на феминизма е сигурно :)

  5. helen каза:

    Абсолютно погрешно и много разпространено схващане е, че равните права за жените означава те да се превърнат в мъже. Това очевидно е някоя хитра манипулация, измислена пак от мъжете. Равноправието не означава еднаквост. И аз нямам намерение да се отказвам от женствеността си за да получа например правото мнението ми да се зачита. :)

  6. Svetlina каза:

    О, напротив.
    За да се стремим да бъдем равни с някого, ние реално се състезаваме, конкурираме с него. А когато станем равни с него, дали ще искаме да се придържаме към неговото ниво или ще искаме да растем още? Огледай се. Никоя жена, станала равна на мъж(ете), не се спряла там, тя драпа нагоре, иска да надмине себе си (реално, и мъжете).
    Не казвам, че жените се стремят да ходят с дънки и да си ремонтират колата. Казвам, че се стремят да имат повече права и възможности от мъжете.
    Каменната ера явно ни липсва :)

  7. helen каза:

    О, напротив и на теб. Кой е казал, че еталонът са мъжете? Нека позная: мъжете. А ние с теб знаем, че жените всъщност превъзхождат мъжете. Тогава защо се връзваш и ти на това глупаво състезание – да станеш като мъж (което е физически невъзможно) за да се почувстваш равна.
    Това е все едно да твърдиш напълно убедено, че ниските хора трябва да станат поне 1.80 иначе не са равни на другите. :)
    Между другото на метростанцията в Младост 1 едно заведение е сложило обява: „Търсим момиче за работа на възраст между 25 и 45 години“ Като е видях за първи път преди 2 седмици някъде се скъсах да се смея. А днес още беше там. :)

  8. Svetlina каза:

    Аз не се и мъча :) Аз предпочитам да съм вратът на семейството, ама ходи го обяснявай на ония кариеристки фемистките, които искат жената да е вратът, главата и краката и които възпитават потенциалните ми мъже в мързел и овчедушие.
    Ти се смееш на тия обяви, а мен в пощата ме питаха имам ли 18 :)

  9. helen каза:

    ами смешна е – дискриминация и по пол и по възраст, но поне за възрастта са били ларж :) хаха

  10. […] Не ми харесва да празнувам този ден. Поне не и така. Не искам да сме еднакви. Харесваше ми да сме специални. Различни. Едно е да имаш равни […] Прочетете повече -> WordPress.com Top Posts […]


Твоят коментар

