Я! Глухарченце! Първото за сезона :)

Толкова ми се е запролетило настроението, че след работа търча по нанадолнището и изпреварвам автобуса. Което изобщо не ми попречи да видя първото глухарче за сезона. Снимката ми може да не е толкова добра (също смислена и романтична), но много ясно показва настроението ми – завеяно-усмихнато, учудено-щастливо, страхливо-нетърпеливо, примижващо-доволно :)

И не е като да няма причина :) За пръв път съм спокойна в отношенията си с мъжа до мен, съм, каквато съм, и съм сигурна, че това му е достатъчно. Освен всичко друго, той ми дава шанса и да се отдам на любовта си към готвенето. Горкият, опитва се да отслабне, но всеки уикенд стоически ми яде манджите :) Такъв кулинарен маратон му ударих, че чак се гордея със себе си :)

Рулцата от тиквички и бишкотената торта бяха само началото. След това правих огретен, спагети, пържоли, картофена торта, баница… Ох, тия спагети… Карамелизирах арпаджик, след това сгъстих доматен сос с два листа от последните ми запаси домашен дафинов лист и, разбира се, сос Уорчестър и домашна вегета. Сервирах спагетите (всъщност лингуините) със запържено пушено филе и доволно количество пармезан. А предната вечер ги сънувах :) Явно е имало защо – Румен изяде две порции и очичките му светеха :) Да не говорим пък колко добре се получи картофената  торта. Цяла вечер стъргах яйца и сирене и точно никога няма да съжалявам. Картофено-яйчено пюре, кисели краставички, картофи със сирене, маслини и ей такава усмивка :) Въпреки че в 1 през нощта и корички хряб да бях сервирала, пак щяхме да се радваме. А на следващия ден се захванах да правя кекс за една колежка, защото обещанията са, за да се спазват.

Никога, ама никога не започвайте да готвите в десет вечерта, ако не сте сигурни дали имате всички съставки. Момичето искаше да сложа орехи, а аз орехи имах. Съмнявах се дали имам бакпулвер, но се намер и(пък и не е трудно сам да си направиш). Обаче… когато стоиш над купата с три яйца и чаена чаша и половина захар, а в тефтерчето пише да добавиш три чаши брашно… много е хубаво да имаш брашно :) Имах само една, тъй че сипах едно солидно количество пшеничен грис. Тавичката наръсих с галета, отгоре ливнах „кекса“ и след 15 минути (съвсем различно от 45те от рецептата) го намерих препечен и то накриво. Без да се предавам, хванах един нож, изрязах изгорялото, заравних положението и открих, че средата е сурова. Допекох нещото, намазах го със сладко от вишни и го посипах с трохи. Идеята на планинарския кекс е да обереш останалото в купата от кекса с малко брашно и да го поръсиш с трохите. Поради липсата на такова (и акъл), смачках 3-4 бисквити и пак върнах във фурната.

На сутринта нямах идея дали нещото става за ядене, ама и избор нямах, тъй че нарамих тавичката и отидох на работа. Оказа се, че определено съм добра. Беше много вкусно, че даже и 4  пръста дебело :) Два дни го ядохме, даже име му измислихме – препечен дебел сладкиш :)

Същата нощ сънувах как готвя великденското пълнено пиле за Румен. Или по-скоро как се опитвам. Защото се оказа, че съм взела пилешки гърди, а не пиле. Нямах време да ги мариновам, затова ги наредих, така че да се застъпват, отгоре плънката, и стегнах с хубав готварски възел. Запържих рулото, после го пекох и накрая го нарязах на елипси. Нищо общо с нищо общо. Никога не съм правила такова нещо в будно състояние. Но ако се наложи, първо ще накисна гърдите в нещо вкусно :)

Ужасена от варианта да не ми се получи пилето, започнах да планирам великденския обяд отрано. Уговорих се кога с кого ще пазарувам, заръчах на Румен да ми вземе това-онова от женския пазар и си начертах схема кой ден какво ще правя. Един ден за пране и чистене, един ден за пазаруване, един за готвене, един за Румен… Мисля, че ще се получи много добре. Смятам да пълня пипер с яйца и сирене, както и да направя пилешка супичка за единия ден, а за втория ще напълня пиле като преди две години, ама не съвсем :) И козуначената торта ще направя, но ще я консумираме още в събота, защото в неделя няма да си имам мъж. За сметка на това ще водя Ваше Благородие (не папагала) някъде. Търси се място, където правят салати и ром :)

За десерт ще споделя и двете си нови знания :)

1) Сънуваш ли, че готвиш някакво ястие, ще се издигнеш в обществото, ще преодолееш бързо и лесно грижите си.

2) Ако вие приготвяте месо в съня си, това е знак, че скоро ще получите солидно финансово попълнение. Ако готвите насън, то скоро в семейството ви очаквайте приятно попълнение. Готвите ли насън, ще имате бебе

О! И видях глухарченце и ми е весело :)

4 коментара on “Я! Глухарченце! Първото за сезона :)”

  1. helen каза:

    Ппаднала си си на мястото дет се вика. :)
    И на мен ми е супер готино и пролетно настроението напоследък.
    До оня ден всички мрънкаха, че било студено. Къде го видяха това студено аз не разбрах ;)

  2. Svetlina каза:

    :))) Цял ден си намирам причини да минавам през шефскишя офис, щото там пече едно слънце и е една прелест… А ти, заобиколена от скорпиони, нямаш друг избор освен да ти е готино.
    Пък моят Великден се отлага. Румен е призован извън града :(

  3. helen каза:

    Еее. Много гадно наистина.

    Остави скорпионите и една риба доплува … мани, мани :)

  4. Svetlina каза:

    The more, the merrier :) + the better and the tastier :) (ако това се степенува така)


Твоят коментар

