Възкресение

Докато не реша дали блогът ми ще е влюбен, блогът ми ще е готварски :) Май е само замаян и пролетно еуфоричен, ма знае ли човек. Колежката-комшийка само ме провокира – очите ми били светели, била съм се изчервявала, все за него съм била проказвала… Напълно невярно. На Надето и Люси не говоря за мъже, а за храна. А на Яна говоря за пушки.

Той със сигурност не знае, че друг не ме е държал за ръка и че на друг не съм готвила така. И със сигурност не знае, че е първият, за когото не се старая и преструвам. А пилето стана… божествено :)

Сварих четвърт стар лук, попарих малко лапад и киселец и ги извадих да почиват, докато сотирам цели малки гъбки с повечко черен пипер и сваря две яйца. Наситних и пресен лук и смесих всичко. Следващите 2-3 часа варих пилето и го чаках да изстине (ако кило и осемстотин се брои за пиле). После го намазах с пушено сирене (отвътре) и натъпках всичката плънка. Да, и двете яйца и всичко. Намазах го цялото с масло, сол и черен пипер, завих го с фолио и стоя така още 3-4 часа. Вечерта го пекох 30 минути с фолио и 30 без, за да направя хуубава коричка. Това нещо миришеше толкова хубаво и беше толкова меко, че дори тъпият ми нож успя да разреже пилето през средата. И беше толкова вкусно, че вече двайсети час не мога да огладнея. Въпреки че ей тази рецепта за агнешко предизвика бурен интерес от моя страна :)

Бульончето от зелениите го ползвах за гъбена супа със сметана, а основното за обяда бяха пълнени чушки с яйца и сирене на фурна. Аз откъде да знам, че са му любими?

А вечерта запретнах ръкави и направих и салата за пилето. Киселец, лапад, маруля, малко зелен лук, червена чушка, краставица и специален лимон. Специален, защото на него му беше криво, че не помага и трябваше да му измисля задача. Тоя път изцеди лимон и мрънка, че не са ми остри ножовете, другия път ще го накарам да ги точи, по-другия – да измие съдините :)

За него върхът в моя петчасов кулинарен маратон беше козуначената торта, въпреки че на мен най ми беше кеф да си снимам яйцата :) Понеже Силвето сигурно после ще ме пита за рецептата… Наредих козунак на филийки във формата за торта (щото нямам форма за кекс) и го залях с кексово тесто. Три жълтъка с произволно количество захар, прясно мляко и малко ванилия, към които съм добавила и разбитите на сняг белтъци. И десет минути във фурната, за да се ми се омирише на хубаво къщата. Оу, и украса направих :) Нескафе, течен шоколад, маргарин и счукани бисквити – направих си домашни бонбони, които слагах върху всяко парче торта, а от останалото от тестото разточих блат и изрязах патица за тортата :)

И яйцааа :) Динозавърски яйцааа :) В кофаааа :) Защото моите яйца не се берат, а се добиват. От работници-зайци.

Беше едновременно странно и хубаво да изкарам първия си празник с мъж. Също така беше ужасно удовлетворяващо да успея да приготвя всичките манджи и то без да загоря нищо :) И каквото и да казва Силвето, всъщност ми е много приятно да се въртя из кухнята. Особено за господин незнаещия-колко-е-специален.

3 коментара on “Възкресение”

  1. helen каза:

    тази пролет за мен е просто чудесна. един ден не съм се оплакала от времето :)
    ей, сега, си допивам кафето и излизам навън
    Браво на теб! А на мен ми донесоха и пилето, и питката, и боядисаните яйца :)

  2. Svetlina каза:

    Аз ще разчитам на мама за следващия празник. На Гергьовден само ям!
    И не мога да разбера защо не се оплакваш от времето в Младост 4. Мислех, че само аз обичам вятър :-Р

  3. helen каза:

    ами аз сега не съм в Младост 4 :) но и там не ми тежеше.

    кейтъринга го осигуриха този път баща ми и жена му :) страшна питка е направила тази жена … аз като човек, който изобщо не е любител на хляба, не спрях да я хваля :)

    сега мисля да измия тук едни салати и спанаци, да ги прибера в хладилника и пак да изляза :)


Твоят коментар

