Spoiled kids

Сестра ми е записала педагогическа квалификация. След три години сигурно ще запише и всички магистърски програми, които предлага ШУ. Завърши народна хореография, сега следва икономическа информатика, каквото и да е това, после ще придобие правоспособност за учител, после за градинар, пилот и коминочистач-балерина. И като спре да учи, ще роди две деца и ще е време за пенсия. В което нямаше да виждам нищо лошо, ако не се опитваше да мине за някаква изстрадала Геновева, която трябва да се мъчи да учи, защото за нея работа няма.

Искам някой да ми обясни защо аз плащам гергьовската трапеза на родителите си и си правя планове да им купя матрак за спалнята и нова фурна, докато спестявам за данъците на къщата, а в същото време сестра ми се чуди колко семестриални такси да плати, живеейки на километри от университета си и купувайки храна не за себе си, а за родителите на приятеля си. И никой да не ми минава с извинението, че е малка! Щото е точно една година по-малка и й е време да спре да бозае от изнемогващите си родители.

Нямало работа в Нови пазар. Ми и тя няма работа там. Вместо да дава по пет лева на ден за автобус, нека дава по 40 месечно за общежитие. Вместо да ходи на двойно количество изпити, нека поработи малко. Нищо лошо няма в това да си сервитьорка, продавачка, промоутърка и всякакви такива студентски професии. Има още детегледачки, домашни помощници, частни уроци, преводи, разходки на кучета, цепене на дърва и всякакви такива неосемчасови занимания. Нямало работа в Нови пазар? Сякаш аз не знам, че всеки трети младеж от града изчезва през лятото. Работят по морето, по чужбина, по разкопките в Плиска, по оранжерии и консервни фабрики… Верно, правят по-малко секс от нея, ама после могат сами да си купят учебниците и да си платят семестриалните такси до следващото лято.

Много ме е ядосала. Не може хем да е отдадената любовница, малката сестра, гладуващата дъщеря, ученолюбивата студентка. Просто не й се получава добре съчетанието на ролите. А на мен не ми останаха нито нерви, нито желание да бъда дъщерята-която-е-надалече-и-може-да-бъде-информирана-за-всичко-със-закъснение-и-с-недомлъвки.

11 коментара on “Spoiled kids”

  1. Яна каза:

    Е, не може да ѝ се отрече, добре си играе ролята пред вашите… :(

  2. helen каза:

    Аз ще ти го обясня бе :)
    Просто и ясно – ти си скорпион, тя е овен :)
    Щом й се получава – значи може :)

  3. Svetlina каза:

    Бе като съм скорпион, що не стана лоша и не спра да й се връзвам?

  4. Змей каза:

    Защото си по-добра от нея… Е, тЕ зат’ва.
    И моята ги играеше едни такива безотговорни, докато не се изнесе от в къщи. От тогава и нея я тресат отговорностите за собствения й живот и се разбираме по-добре.
    Дано и твоята да се осъзнае. :S

  5. Svetlina каза:

    Оф, то детето най-отговорно се изнесе от къщи преди година. За сметка на това яде, пере и се къпе у нас. И любимият й лаф е, че не бива да се меся, щото нищо не разбирам, защото съм си вкъщи два дни в годината :)
    Няма разбирателство между нас и това е :)

  6. teo каза:

    „Искам някой да ми обясни защо аз плащам гергьовската трапеза на родителите си и си правя планове да им купя матрак за спалнята и нова фурна, докато спестявам за данъците на къщата, а в същото време сестра ми се чуди колко семестриални такси да плати, живеейки на километри от университета си и купувайки храна не за себе си, а за родителите на приятеля си. “

    Защото:
    „never change a working system“ ;)
    защото си има отговорна сестра, която поемайки отговорностите, не оставя отговорности, които наложително да трябва да се поемат от нея самата; защото в крайна сметка дрехите й са изпрани и и трапецата платена, нали?

    Много ми е позната тази симбиоза и докато поемащият повечето или всички отговорности не избуши, няма мърдане според мен. А знаеш, че скорпионите много трудно избушваме…

  7. helen каза:

    ето този предълъг коментар на тео аз го резюмирах в едно изречение. скорпионите са отговорни. овните не са. точка :)

  8. Svetlina каза:

    След като установихме, че причината е в това кога баща ни ни е сял, трябва да потърсим и решение :)

  9. helen каза:

    решението е да се примириш :) можеш да промениш собственото си поведение и по този начин дори да предизвикаш промяна в чуждото. но сестра ти никога няма да стане като тебе или да приеме твоите ценности само защото ти така искаш :)
    нищо лошо няма в това хората да са различни. лошо е, когато са умишлено злонамерени.
    (но така мисля аз … като една риба :) )

  10. Svetlina каза:

    Не знам дали егоистите са злонамерени, ама ако бяха, щяха да са много горди със себе си :)

  11. helen каза:

    детският егоизъм не е злонамерен.

    лошо е, когато осъзнаваш какво правиш и въпреки това решаваш да го направиш

    :)


Твоят коментар

