Как да не се държиш като прасе в чата

Не претендирам за каквато и да е изчерпателност, пляскам необходими условия, а не достатъчни.

  1. Статусите в чата са важни. Както могат да накарат някого да си пише с теб, така могат и да го спрат. Не стой две години с едно и също, покажи развитие. Също така покажи малко съчуствие и сложи разбираем статус. „Умря зайчето на Пешо“ и „пука ми на чорапите“ говорят само на Пешо. От друга страна харесвам емотките :) е валиден статус :) Който ми говори :) (няма да се разсърдя, ако четеш и моите)
  2. Да стоиш на ДНД (червеното нещо) значи, че не искаш да си говориш с мен. Да стоя на ДНД значи същото. Така че не си говори с мен. Рискуваш да не ти отговоря изобщо или да отговоря с голямо закъснение.
  3. Да ти пиша на кирилица значи, че очаквам да ми пишеш на кирилица. Или да не ми пишеш.
  4. Да пишеш значи да казваш (смислени) неща по-често от два пъти на кръгъл час. Това че не сме в една стая, не ти дава правото да ме караш да чакам отвратително важния ти отговор. Ако нямаш време/не искаш да пишеш/не си на компютъра, кажи си или мини офлайн. Не е възпитано да се държиш като задник.
  5. Ако не ти отговоря до пет минути, не пиши Ехоооо, Алооо, Ти май ме забравиииии. Аз знам, че не съм ти отговорила и си имам причина. Грубо е от моя страна, но ако много си се загрижил дали не са ме отвлекли извънземни, обади ми се. Щото аз на Ехоооо отговарям с Ехоооооооо
  6. Да ти дам служебния си скайп/айсикю, значи, че си ми важен и че искам да си пишем. Значи, че очаквам а) благодарност и б) да си пишем.
  7. Ако последните десетина реда говориш само ти, значи темата не ми е приятна/интересна.
  8. Не ме заплашвай с блокиране. Нито съм терорист, с когото преговаряш, нито някакво копче може да ме стресне.
  9. Чатовете са неприкосновени. Аз не чета твоите, ти не чети моите! И да съм казала друго, от куртоазия е.
  10. Не си мисли, че в чат можеш да кажеш онези неща, които не би ми казал в очите. Не обиждай приятелите ми, не късай с мен, не ми казвай какви си ги вършил миналото лято и определено не ми казвай да отслабна!
  11. Обръщай внимание кога е писано съобщението, което четеш в момента. Ако през ноември съм казала Здрасти, не настоявам през март да ме питаш Как си.
  12. Чатовете не са, за да си запълваш времето. Аз не съм, за да си запълваш времето. Нямаш право да ме държиш половин час пред компютъра, защото на теб ти е скучно. Разкажи ми нещо, покани ме навън, дай да те размажа на белот онлайн, но не ме карай да ти говоря глупости и да те забавлявам. Аз да не съм радио Ереван?!
  13. Правописните грешки се различават от нарочните грешки. Мога да позная кога си объркал дума и кога си искал да се пошегуваш. Чатът дава шанс да прочетеш какво си написал и да се поправиш. Прави го, иначе ще те взема за простак и ще се държа с теб като с простак.
  14. Най-хубавото на чатенето е, че има история. Можеш да свериш какво си ме излъгал вчера, за кой филм вече си ми говорил, за кой ден съм казала, че съм заета. Прави го.
  15. О, и никой не обича да прочете Мързи ме да пиша, обади ми се след час. Дори няма да обяснявам защо.

7 коментара on “Как да не се държиш като прасе в чата”

  1. 3mey казва:

    Мдааа… Мога за добавя само това, че когато някой ми напише „здр“ може да очаква от мен само „двждн“ и да затворя зач-прозореца…
    Поздравления за пост-а. ;)

  2. Svetlina казва:

    Аз имам други два фаворита – pzd4e и bb. Щото това последното значи бейби, а не байбай, колкото и упорито сестра ми да го ползва :)

  3. виктория казва:

    Е затова се отказах от скайпа като константа (ползвам го само в краен случаю), от фейсбука напълно и от ай си кю отдавна, още преди новата ера. Разчитам изцяло на мейла, той ми сто процента достатъчен. Нямам време за чат.
    Хубав пост! И напълно подкрепям написаното. :)

  4. Svetlina казва:

    И аз завиждам на хората, които могат да следват съветите на разните лайф стайл експерти и всякакви други шринкове – отваряй си пощата два пъти дневно в един и същи час, имай два часа, когато си днд или направо офлайн, за да се концентрираш, не получавай нотификейшъни за всеки нов имейл, ама не може :))))
    Такава ми е работата, че винаги съм онлайн и имам три минути време за отговор. О, и служебен фейсбук имаме, добре поне, че там не сме свързани с никого и никой не ми лази по нервите.
    И е крайно време хората да спрат да се правят на умни и да приемат, че има и Интернет етикет. Аз работя учтиво в Интернет, настоявам и с мен да се работи коректно.

  5. Маркуча казва:

    Всичко казано се синтезира в «Мани го тоя чат, дай да излезем на по бира», което е подход с доказано по-голямо КПД. (B) * :-)

  6. Лита казва:

    шервам го :D
    страхотно е!

  7. Svetlina казва:

    Хаха :) Де ги неграмотниците сега, да се намерят между точките :)


Твоят коментар

