Блажена умора

Отидоха ми два дни да човъркам нещоси във VB. Знам, че рядко говоря за работа, обаче този път беше друго. Предизвикаха ме не просто да анализирам данни (малко известен факт е, че имам почти две години стаж като анализатор на данни и документи), а да направя tool (не знам, инструмент може би), който да бъде ползван за анализи. За да е по-забавно, трябваше да започна от шаблон, който не можело много-много да нарушавам, но трябвало да автоматизирам. Момент, още не съм стигнала до интересното. Tool-ът трябваше да се ползва за икономически цели. Даже по-хубава дума научих: hedging.

Признавам, че вложих в него ама наистина огромна част от уменията си за „програмиране“ в Ексел. Знанията ми за потребителските форми бяха само теоретични, та трябваше да извикам спомените от 12 клас, когато в разрез с учебната програма ни се преподаваше Делфи. Да е жив и здрав класният, де. Имаше моменти, когато издивявах и тръгвах да се разхождам из коридора. И това, за да открия, че съм потрошила два часа ексепериментиране и пренаписване на код, само защото са ми дали темплейт с три излишни шпации. ТРИ! Което не можеш сам да си го направиш, друг може да ти го направи още по-ужасно :-))))

В почивките трябваше да наглеждам майсторите, които сглобяваха новите стени в новия офис. Който по някаква съдбовна случайност е в една сграда с моето магаре :))) И така до вечерта, когато ходих на пазар с две рускини и вечерях с три. ТРИ! Честно казано… заслужаваше си пътешествието. Водиха ме в механа със страхотно печено сирене, кебапчета и котки. И… лятото е толкова хубаво. Вечер :-)

Заредена с нови сили днес довърших прословутия tool, който сега взема данни от един сайт, прави каквото прави, попълваш, каквото попълваш, архивира, каквото си попълнил, подрежда го в спретнати таблички и шарена графика. За почти никакво време. Много се зарадвах, че се получи :-)))) А другата седмица щели да ми дадат по-сложна задачка. Много ми е любопитно какво още може да ми измислят. Темплейт с повече от 20 цвята, 8 шрифта и 18 формата на числата? О, да! 18 ми тръснаха!

Както и да е. Сега съм щастлива, че свърших нещо, което може да се види и пипне. И че намерих ето тези песнички :-)

3 Коментари on “Блажена умора”

  1. justjulia каза:

    Същността на заниманието не я схавах никак, защото не ми стигат знания по темата :) но много ми хареса статията. Харесвам позитивния поглед над абсурдни и стресови ситуации

  2. Svetlina каза:

    На мен 4 пъти ми обясниха какъв е тоя таралежинг и и 4те пъти ми се каза нещо напълно различно :)))
    Стрес не можеш да убиеш със стрес, тъй че… ходиш да носиш обяд на мазачите :-)

  3. […] умората от цялостното пренаписване на най-големия ми проект досега… не знам какво му имаше на тоя хляб, че ме […]


Твоят коментар

