Пожелавам си

Пожелавам си да се прибера в Нови пазар. И да ми е като вкъщи. Пожелавам си да не са пренареждали кухнята и чашите да са си на същото място. Пожелавам си от първия път да уцеля в кое шкафче ми е пижамата от 12 клас.  Пожелавам си да намеря с кого да се разходя до платото. И да се наям с череши, и черници, и зелено грозде. Пожелавам си липата над градинката на маминка да е цъфнала, а моята стая да е най-прохладна, заради кестена, и всички да ми завиждат, а аз да се излегна на раклата (на нивото на прозореца) и да си чета книжка и тайничко да поглеждам кой минава по улицата. Пожелавам си да спя колкото се може по-малко. Пожелавам си да хвана маминка и да разчистим всички стаи за ремонт, да си говорим за пълни глупости, докато се правя, че не ми е кеф да ровя из старите си неща, да пренареждам рафтчето с онези книги, които толкова пъти съм прочела, че вече всички смятаме за мои. И без това съм семейният специалист по бърсане на прах от книги, подвързване и подреждане на бумаги по права линия. И… пожелавам си да ми готви мама и изобщо да не се караме. И да ида на петъчния пазар с маминка и да купим толкова много домати, напечени от слънцето, че да трябва да се връщаме два пъти. И сестра ми да хареса блузките, които съм намислила да й подаря, и да излезем само двечките. За нещо глупаво. За олио от другия край на града или за да минем през Глобул да кажем здрасти на Елеонора. И тя да ми плямпа кой се оженил, кой има бебета, какви въпроси е имала на изпитите си, пък аз да се правя, че слушам. И да знаем, че всички по Раковски ни заглеждат. А навръщане да минем през Магазина на брата и да си купим тоник Лида, щото е любим на маминка и щото никога не пропускам да мина от там и да кажи здрасти на Душко и Снежанка. Ей така, заради кефа, че някой ме познава и че се радва да ме види. Пожелавам си… да си бъда вкъщи.

И все някак да боядисам стените и терасите. И да не виждам как нищо вече не е същото. И паяжините между саксиите.

Твоят коментар

