Градски забавки

Някъде между разходката из Родопите и Празника на курорта, Балкана и минералната вода да разкажа и как човек може да се забавялва в града.

Примерно може да си покани гости с преспиване, да ги заведе да гледат Пингвините на мистър Попър, да ги заболят стомасите от смях и после да ги напълнят с вечеря, забъркана малко преди полунощ. Или пък може да води Надя по моловете и да не си купи нищо, освен хотдог и бебешки дрешки. Или да заведе Силвия на виенското колело в Младост и да й  се смее. Ама много да й се смее. Иначе Силвия я обичаме и й готвим пълнени чушки съвсем редовно. Освен това може да разхожда кучето на Силвия из квартала, пазейки се от тълпите ухажори и тайни агенти.  Може да  разглежда масите със стари книги с часове. Може да обикаля из Графа, Витошка, Пиротска и Женския пазар с Маги, може да закусва пай или торта в Пчела, може да вечеря мелба в Джимис, може да си поръчва китайско за вкъщи от ресторанта отсреща, може да си кани гости. О, определено може да си кани гости. И те могат да мият чинии, да забавляват папагалите или просто да пъшкат покрай масата.

Може да си прави планове за тенис на маса зад блока, за каране на рикша в Южния парк, за края на лятното турне на театрите.  Със сигурност може да ходи на изложба на китайски ветрила и чадъри. И после да го вали дъжд. И да закъснее за работа с 2 часа и нещо.

Изобщо, когато не си сам, градът може да е едно много хубаво място. Въпреки че… мога съвсем сама да си седна на някоя пейка, да гриза дюнер и да се хиля.

А аз си имам и някои тайни местенца. В подлеза на Румънското посолство има една много мила леля, която продава разни ластички и дрънкулки. В Дружба 2 има една, която пък продава дрехи и не спира да приказва. Има и една усмихната продавачка на пазара, дето винаги ми дава най-хубавата царевица. Освен това имам бебе Еси и майка й, които винаги са на разположение за айс нектар при Езерото. И щанда с чорапи на Графа, дето си купувам бонбонени чорапи по 60 стотинки. В Южния има едни скрити пейки някъде между Дървеното и Паметника с гълъбите, дето ако съм достатъчно търпелива, мога да засека някой трениращ батко или просто да си чета книжка. Вълшебни места, където си оправям настроението. Където предпочитам да съм сама.

Освен това си имам и малки градски ритуали. Ако лятна нощ ме завари из центъра на София, непременно си вземам и сладолед. Ако ми трябват зелени подправки, паля подметките към  Женския пазар. Вечер след работа винаги намирам на кого да звънна, ако ще да е за две минутки. И после слизам по баира, хиля се на насрещното движение и си мисля за нищо. Не за друго, ама колите са леко проглушителни. В Папая винаги пия горска разходка. А най-милите си хора водя в Атене. По стара традиция се губя в подлеза на Сердика, из малките улички на Младост 1 и особено в Иван Вазов и Дианабад.

До голяма степен съм приспособена към градския живот. Намерила съм си малки неща, които да ми докарват големи усмивки. Създала съм си плетеница от хора, места, ситуации, които ме карат да се чувствам добре. И в същото време страшно много искам вече да е пети и да ям кебапчета на някоя поляна около Вършец. Или раци :)))) И диня. И царевица.

6 Коментари on “Градски забавки”

  1. Да, когато имаш фантазия едва ли ще скучаеш.

    Апропо, тук е имало re-launch -).

  2. Svetlina каза:

    Хихи, не само тук :)
    Иначе да, воинът и сам е воин. А в моя случай воинът, ако не остава сам от време на време, изобощ не е воин :) Да не съм зайче на Дюрасел :)))

  3. Вили каза:

    Майката на Еси е на линия утре и чака покана за нектара.
    А аз защо не съм била в Атене, а?За чушките пък въобще няма да коментирам…

  4. Svetlina каза:

    Хахахаха :) Шпионаж :)))
    Майката на Еси може още утре да бъде заведена в Атене :) За по един Happy bee :)

    И понеже си писала в 00:01, надявам се, че утре значи неделя, щото цяла събота съм заета ;)

  5. tutankhamon661 каза:

    Ти си щастлив човек.
    Като видях каква карта направи, явно кръстосвач цялата столица надлъж и нашир.
    При това положение няма как да скучаеш.

  6. Svetlina каза:

    :)))) Не само надлъж и нашир, ами и с 204 :)

    Ама това е от честа смяна на квартири ;)


Твоят коментар

