Измеренията на една романтика

Правят ми се муцки, че не съм достатъчно романтична, че не съм романтична изобщо. И на това отгоре и демоде съм била. А то… изобщо не е така, просто и романтиката ми е демоде :)

За мен романтични са старите времена, всичките си идеи за романтика черпя от народните песни, от приказките. Съжалявам, прочела съм толкова много книги, изгледала съм толкова много филми и… нищо не ми е така мило като старите разкази. Хората пеят, докато работят. Песните имат свой собствен таен език. Има код на поведение. Да се хванеш на хорото в точния момент до точния човек може да значи много. Да размениш реда при сервиране. Каква радост ми доставя да гледам „Зона Замфирова“! Където да затвориш вратата със задник все още има смисъл. Където хората са бате, тетка, стринка, маме.

Бъди от предаването с тортите знаете ли какво прави за Св. Валентин? Излива кутии от шоколад (във форма на сърце) и ги пълни с листа от рози и ягоди, потопени в шоколад и изрисувани като рокли и смокинги. Не виждам нищо интересно, нищо красиво, нищо романтично. Не съм счупена, само съм… старомодна :)

Да знаете други хора, които на 23-ия си рожден ден сами си пекат курабийките и хляба? А за романтичната мен това беше от голямо значение. Като си спомня колко бях възмутена, че хлапето, което детегледах, не знаеше на кого трябва да се сервира първо, от коя страна стоят вилиците и кой трябва да седне последен на масата! Вече започвам да свиквам, де. Не знам от колко време в заведение не са ми сервирали вилиците отляво. А ако ми дойдат гости и нямам салфетки или десерт, ми става неудобно. Точно като на маминка. Аз затова сега си държа постоянен запас от студен чай, степчета, бисквити, салфетки, сламки и лед.

Романтичната сватба в моите очи е тази, която включва големи трапези, приготвени от жените в семейството на булката (и булката, разбира се). Освен това трябва да има даряване. С одеала и кърпи. И захранване с мед и сол. Тая работа с тортите не ми е интересна. Не ме вълнува каква ще е роклята. Вълнува ме кумът да има хубава голяма бъклица с домашно вино и здравец. Кумците да са семейни. Да си има и годеж. И сватосване.

Аз съм от тези, които черпят на курбан и рожден и имен ден с абсолютната вяра, че така хората ще се подсладят за мое здраве. Не защото трябва. И не с toffiffee. Изпитвам огромно удоволствие да обяснявам на Маги какво е джуркало и как се джурка боб. И малко смешна и необяснима гордост, че мога да правя пълнени чушки с боб, пък колегата ми за пръв път ги чувал. Щото той не е от нашия край. Местен патриотизъм един вид :)

Да пък, романтична съм! Вместо да ми набуташ пръстен с е такъв лъщящ и ръбат диамант в чашата с много скъпо шампанско, докато сме на круиз, можеш просто да кажеш „Утре отиваме във Вършец“. Защото на мен ми е безкрайно ясно какво ще очаква баща ми от мъжа, когото заведа там. И много настоявам и на теб да ти е ясно :)

Старомодна съм пък :) Като видя вълнен панталон, не си казвам „Коя леля пък ще го носи това?“, в главата ми се върти „А как хубаво ще топли…“. Ако ме питаш без какво не може Нова година, ще кажа сурвакница.

Освен това ужасно старомодно се ядосвам, когато някой ме е предупредил да чакам подарък за рождения си ден, после ме е уведомил, че той ще закъснее с 5 седмици, после е резервирал един от двата ми почивни предколедни дни, после не се е свързал с мен, въпреки че  най-вероятно вече е в страната. Добрата и разумна Светлина би се разочаровала, би разбрала, би дала шанс. Романтичната Светлина би се обидила.

Пък аз съм романтична :)

4 Коментари on “Измеренията на една романтика”

  1. Yana каза:

    Искам и аз да готвя на сватбата ти. Още ли ще съм кума? :)

  2. Svetlina каза:

    Чакай да ми предложат, бе :) Иначе… може вече да започваш да тренираш танцуване с пита и кокошка :)

  3. Диана каза:

    Ние да не сме от един и същи край? :)

  4. Svetlina каза:

    Ти остави това, ама едната ми колежка от университета те била познавала :))))


Твоят коментар

