Коледа за един

Уж исках да оставя Коледа сама да дойде при мен.

Поканих я официално – подреждайки елхата в офиса. После Божката се обади, че искал бил войничешки ботушки – на него не му трябва жокер – идва празник, значи тетка трябва да приготвя подарък. После бързо-бързо смени желанието с коледна блузка. И така, една сутрин дрогирана след среща 10+ със зъболекаря, тетка влезе в детски магазин и излезе с коледна блузка, подарък за малкото бебе и много пожелания за весели празници от супер усмихнатата продавачка. След това се оказа, че без да иска е поканила едни сто жени за именния си ден. След това най-случайно видя това :) Запозна се с много усмихнатото момиче, яде кремче в сладкарница и… се сдоби с куп картички с елхи. Прегледа бюджета, консултира се с непразничнонастроената си съвест и… в един студен неделен следобед хвана да обикаля магазините за чорапи.

Държа да отбележа, че очаквах да намеря по-хубави чорапи. И по-лесно. Светли чорапки дюс не звучи много претенциозно, нали. Да, ама не. Чорапи на точки, сърчица, надписи, целувки, елени, камиони… Както и да е. След два дни мъки си събрах малко три четвърти, малко бамбукови, малко мъжки, малко вълнени, малко розови… чорапи. Престояха известно време на масата вкъщи, докато ми дойде меракът да ги рисувам. Ама не станаха никак лоши, де. Много празнични, много лични, не особено красиви :) Минаха ден-два, прежалих се, изгладих ги, праснах им по един телбод и ги закачих за картичките. Най-трудно беше да съчиня пожеланията, но се надявам във вторник да бъдат одобрени :)))) Не казвам защо :)

Между тези мързеливи случки успях да се явя на коледния концерти на ЦМИ и да пратя на сестрата колетче с някакви стари чанти, излишни парфюми (от рождения ден) и най-красивата зелена кашмирено-вълнена блуза с широка яка. И едно за Яна, която си пожела форми за мъфини. И получих картичка от мама и колет от маминка. И акт, щото бил протекъл. Ама то осем килограма буркани… си заслужават акта :)

Та така. Някъде между нощните смени и зъболекаря Коледа взе да се промъква и в моята къща. Снощи седнах и надрасках на жълти бележки менюто за 24-27 декември и всичко, което трябва да се напазарува. Днес съчетах полезното с приятното и направих 10 минути коледно пазаруване + няколко часа предколедна пица с приятелка. След това слалом между двете Дружби, почти изкълчена ръка и всичко е доставено вкъщи. Посещение и в магазина и… 40лв по-късно вече ми е празнично. Освен това реших да прибера всички чорапи в кутия и така намерих кутията с миналогодишните коледни украси. Стана ми жално и срамно – 4 от 10те играчки изобщо не ги помнех. Е… сега над телевизора ми се мъдрее гирлянд с разни сребърни звънчета и зведи, и ангели, и чудеса.

Понеже пак съм нощни смени, явно ще празнувам на обяд. И понеже ще съм сама, реших да се поглезя, експериментирайки с нови рецепти. За 24ти ще се уча да правя кюфтета от булгур с доматен сос, към тях ще добавя американска картофена салата, ама с праз, и любимия си тиквеник. За 25ти планирам да ям каквото е останало. Ха! Да – ще си направя това, ама не съвсем. Плънката ще ми е с ориз и кайма и доматки и сигурно и маслини. И никакви сирена. Но пък ще опека масленки. Дано, де. А за имения ден ще има пълнени чушки с боб, френски соленки, кюнефе и някаква турска салата с картофи и ябълки, с която един ресторант беше представен в любимото ми списание.

В момента имам мускулна треска, одрала съм един пръст и изобщо… имам нула сили за Коледа. Ама тя не пита. Да видим колко точно малоумно ще е да стана в осем, да изчистя къщата, да наготвя и да седна сама да ги ям всичките тия манджи. И тъжно.

9 коментара on “Коледа за един”

  1. Маркуча каза:

    Късаш ми сърцето с последния параграф :(

  2. Вили каза:

    Одрала един пръст, а на мен още ми е мокра полата от вчера:)

  3. Svetlina каза:

    Хахаха :) Не говори мръсотии на Бъдни вечер. Или обяд.
    За информация – кюфтета от булгур не са готини. Добре че никой не парви по-хубав доматен сос от мен :)
    Маркууууч :) Аз съм разтегнала ръка, ти за едно сърце…

  4. Маркуч каза:

    Да. ама имаш още една. Аз съм си крив де, днес си ме хванала в сантиментално настроение :)

  5. Svetlina каза:

    Тогава няма да ти казвам, че час и половина ревах на един филм. До 4 сутринта :) Ама то това няма нищо общо с Коледа, аз съм си магаре :)
    Да уведомя обаче, че днес ръката мърда и е хвърлила зелето във фурната. Масленките ще ги оставим за някой ден, когато не ставам в 11 :)

  6. Маркуча каза:

    > Тогава няма да ти казвам, че час и половина ревах на един филм. До 4 сутринта :)
    Телепатия! Аз мъжки подсмърчах до 3 и половина на «Писмо в бутилка», щото нямах сили за нещо по-емоционално, като «Рамбо» или «Мръсната дузина».

  7. Svetlina каза:

    Аз за тая вечер съм си намислила да гледам някакъв филм с хора-котки. Че Американска рапсодия не мога да издържа още един път.
    Пък програмистите какви сте мъже :)

  8. Rois каза:

    I just stopped by to tell you I nominated you for The Versatile Blogger Award and The Liebster Blog Award. http://jullianeford.wordpress.com/2011/12/29/the-liebster-blog-award-and-the-versatile-blogger-award/

  9. tutankhamon661 каза:

    Е, аз освен да ти пожелая весели празници!


Твоят коментар

