Е ли трудно затварянето на сметки и има ли почва то у нас

Въпрос много лесен :) Трудно се затварят сметки :) Даже трудно се и лимитират :)

Ще разделя този образователен пост на теми според фирмата-доставчик на услуга (също така по азбучен ред):

1. Глобул

а) Ако договорът е срочен, при прекратяването трябва да изплатиш останалите такси (ако е за две години и си го ползвал една, имаш да плащаш още 11 такси, защото последната ти е предплатена). Звъниш на 1516 мисля, дават ти код за деактивация, отиваш в Германос, Глобул, Интернити и им го казваш. Плащаш си всичко, което си натрупал до този момент (всичко, което е на твое име, не само дължимото по номера, който закриваш). До ден картата ще бъде спряна. От лято 2011 договорите не се подновяват автоматично след изтичане.

б) Ако имаш от специалните депозити, които служат за увеличаване на кредитния лимит, можеш да си върнеш внесените пари, само ако са минали 6 месеца от последната вноска. Тая дата само оператор може да ти я каже. Отиваш после в офис на Глобул (не на техен представител), даваш им банковата си сметка и те се задължават до ДВА МЕСЕЦА да ти преведат парите.

2. Мтел

а) Ако договорът е срочен, при прекратяването трябва да изплатиш останалите такси (ако е за две години и си го ползвал една, имаш да плащаш още 11 такси, защото последната ти е предплатена). От лято 2011 договорите не се подновяват автоматично след изтичане.

б) Ако искаш да си намалиш кредитния лимит, защото новата им политика е той да бъде 100лв за всеки апарат (не за всеки клиент!), трябва да подадеш молба (в Мтел, а не при представителите им). Дават ти да си избереш между 50, 70, 100, 200лв.

3. Нет 1

Нет1 предлагат срочни и безсрочни договори, аз мога да докладвам само за безсрочните. От името си личи, че нямат срок на давност и че няма сами да си изтекат. Разбира се, всеки е минал през онзи съботен следобед, когато получава смс, че ако не си плати сметката до неделя вечерта, ще му спрат интернета. А после и телевизията. И после ще трябва да плаща за ново включване (за телевизията). Та, този всеки със сигурност си мисли, че ако спре да си плаща сметката, ще му спрат интернета и договора и готово. И е прав. Аз обаче, нали искам да нямам задължения, обикалях известно време офисите им – някои от тях имат ама наистина странно работно време. Накрая им се обадих и се оказа, че нищо че плащаш за вече изминал период, няма как да преброят колко дни си ползвал интернет. Трябва да подадеш предизвестие от месец. Хубавото е, че може и по имейл – трябва да си кажеш имената и номера на договора. Излиза, че с Нет1 или трябва да ги оставя на минус 25лв или аз да съм на минус 25.

4. Пиреос

а) За да закриеш сметка, трябва да им занесеш договора за откриването или да идеш в същия клон. Добрата новина е, че услугата Пиреос Заплата не се самозакрива, когато заплатата ти спре да се превежда по тази сметка. Те ще продължават да ти вземат по 3,70 на месец, а ти ще продължаваш да можеш да ползваш картата извън страната без такса за банкомат.

б) Ако искаш да прекратиш услугата им за автоматично плащане на битови сметки, трябва да се разпишеш на две места и готово. Отказът важи от същия момент, а не от следващия месец.

в) За отказ от електронно банкиране (известното им OB), се попълва молба на място и готово. Спират да ти взимат левче всеки месец.

г) Смяна на данни за контакт (имейл, телефон, адрес за кореспонденция) може да стане в техен офис или през онлайн банкирането. Смяна на документ за самоличност обаче изисква лично присъствие.

5. TBI (кредити)

На сайта на TBI може да се прави справка само за размера на дължимата вноска, а не за сумата на оставащите вноски. В Handy също не могат да ти дадат тази информация. Трябва да се обадиш на оператор на TBI (или да посетиш техен офис, като този на Плиска работи и събота) и да си поискаш преизчисление. Те ще ти върнат обаждането, ще ти кажат сумата до стотинка. Можеш да я платиш и в Handy, и по банков път. При всички положения, ще ти вземат и такса обслужване (1,20). В Хенди ще продължават да ти твърдят, че имаш още задължения, това е защото те наистина не виждат колко дължиш и техният софтуер не се занимава с преизчисленията. Няма нищо тревожно, нека си тънат в незнание.

Моето лично мнение е, че когато клиент реши да се откаже от твоя услуга, трябва да се поинтересуваш за причините, да предложиш алтернатива, да му услужиш нещо дори, изобщо, да го накараш да поиска някой ден пак да ти е клиент (такова не видях в нито една от горните фирми). Особено когато не предлагаш услуга, единствена по рода си, не е зле да наблегнеш на обслужването. Да препращаш човека от гише на гише, от телефонен оператор към централния офис и т. н. просто е обидно и може да се превърне в причина за отказ от услугата. В моята ситуация – имам телефони към две мобилни компании и ми е абсолютно безразлично от коя от тях ще се откажа – от финансова гледна точка. Логично е да се поинтересувам къде кое как. Ето тук някъде се предполага да им светне лампичката и да ми демонстрират, че съм желан клиент, не да ме гонят.

Други неща, от които съм възмутена… Глобул просто нямат право да ми задържат парите така. Никъде не съм подписвала, че те ще бъдат запряни при тях за 6+2 месеца. Когато се внася въпросният депозит за увеличаване на кредитен лимит, се издава касова бележка. Никъде не съм се подписвала, не съм им разрешавала да ми държат депозита, бил той и 40лв. Да не споменавам, че едната вноска я направи приятелка, която се представи за мен. Това не е договор, анекс, споразумение, не са й искали лична карта. Я си представете, че имам внесени 200лв и на месец номер 7 някой внесе от мое име още 2. И аз нямам право да си изтегля 200те още 6 месеца.

И повече никакви лизинги/кредити през Хенди. Първо, че процедурата на TBI е малоумна – искат да им издиктуваш заплатата си, трудовия си стаж и телефон на приятел. Звънят му да питат дали наистина искам фотоапарат. Все едно съм длъжна да се отчитам на хората за покупките и желанията си. И после… веднъж подписал договора, разбираш, че към месечната вноска, трябва да додаваш и 1,20 за Хенди, щото горките са се счупили да ти въвеждат транзакцията в чуждия софтуер и трябва да си платиш за тази услуга. Ами аз си плащам, бе – нали имам и телефон – третирайте ме като мил и драг клиент – ценен един вид. Да не споменавам, че въпросният софтуер не работеше 5 от 7те пъти, когато се опитах да им дам пари.

И никакво плащане на битови сметки през Пиреос! Може ли телефона да ми го плащат на последната възможна дата, а кредита – на първа? И да не ме уведомяват – нито при подписването на договора, нито при извършването на плащането. Аз как да знам дали трябва да оставя 200лв в сметката си – щото може да има нещо неплатено? Да не споменавам, че осчетоводяват на произволен принцип. Транзакциите от пос терминали и от Ипей минават бързо – ден-два и ги виждам. Банкоматите обаче нямат никаква логика. Теглене от пети, от втори, от десети, пак от пети… Освен това събота и неделя не осчетоводяват. Горе не пише, но замяна на дебитна карта официално им е 22 дни. Реално е много повече. Издава се в клона, в който ти е издадена и сметката (22 дни), после я пращат с куриер до клона, където си си поръчал замяната. И после имаш един ден, докато стане активна. Вие си смятайте. Общо взето… с Пиреос работа само отдалече и никакво стъпване в офис! Никога! За никакви услуги!

Последно, но не по значение, нареждам и абсолютно враждебната политика на Мтел за размера на кредитния лимит. Не е нужно да е толкова трудно да се намали, също така не е нужно минималният да е 50лв (на апарат). Ами ако това е домашният телефон в къщата на село и искаш да си сигурен, че няма някой взломаджия да си приказва с Китай? Ами ако е на детето? И изобщо, какво ги засяга за какво се ползва телефонът? Ти си им клиент. Те работят за теб. Искаш лимит от 18 – трябва да ти дадат лимит от 18 и да ти се извинят, че е трябвало да се разкарваш до техния офис. Ако имат тарифи от по 5-9-12лв месечно, защо не можеш да си сложиш таван от 6-10-13лв? Нали аз това работя и знам – навсякъде трябва да ти се предоставя възможност сам да решаваш колко да харчиш. Иначе е все едно друг да взема решения за твоите финанси. И започват да ти се нарушават едни свободи…

Advertisements

3 коментара on “Е ли трудно затварянето на сметки и има ли почва то у нас”

  1. justjulia каза:

    Това с обслужването е толко дълга и болна тема, особено пък по отношение на операторите. Не случайно в КЗП ми казаха, че си плачат за едно яко дело.

  2. Svetlina каза:

    Ми те КЗП направиха тоя номер – заради тях вече не се подновяват автоматично договорите. Току виж оправят и другите работи :)

  3. […] с безплатни неща или неща назаем. Освен това трябва да се спрат всички договори и сметки, обвързани с този адрес. […]


Твоят коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s