Опитват се да ме направят антиподистка*

* човечец, който е от другата страна на Земята и съответно е с главата надолу

Не знам кой не разбра, ама вече съм в Тел Авив. Точно днес става седмица. И тук всичко е наобратно.

Копчето за стоп в автобуса не само работи, ами и трябва да се натиска. Още не разбирам каква е логиката на това да се прескачат спирки и да трябва сам да сигнализираш на шофьора, че аджеба ти е дошло време да слизаш. Пицата я ядат без сос, но пък на места можеш като в Софийска баница да си избереш пет вида и да ти ги изтеглят на кантара. И на пицата с 4 сирена има само сирене за мое пълно, ама пълно недоумение. Само една банка работи в петък. Като се оплачеш, че няма нормален хляб, ти се казва, че във всеки магазин имало черен и ръжен хляб. А ако искам бял ненарязан, ме гледат като полезно изкопаемо. Най-много да ми предложат хала, което е като козунак, но само на вид. И да, има и сладка хала, дето пак я ядат с манджа. Сега идва и Пасха, когато не продават хляб. И в офиса не се носи хляб, можело някой да се обиди. Ядат маца. Едни квадратчета от брашно и вода. Да – продават ги в кутии и мойто мъж си купи две седмици преди събитието.

И всиииичко им е наопаки! Явно само на мен ми е странно, че барбекютата стават по средата на тревата в парка. На всеки две крачки. Изобщо… през уикенда ужасно ми се ще да не излизам. Навън е претъпкано и всички се ШЛЯЯТ. То и какво да правят, като магазините са затворени? Също ресторантите и всичко. Ама ужасно се дразня да ме водят на разходка! Аре, кажи ми, че ме водиш някъде и готово – скачам. А тия вървят бавно, на зиг-заг и са облечени възможно най-шарено и винаги неподходящо за разходка. Изобщо… винаги са облечени странно. Тая пролет носят балеринки. По магазините има всякакви, но хората масово носят грозни. Тия, дето са толкова изрязани отстрани, че все едно имат обувка само на петите и на пръстите. И задължително черните балеринки с черен чорапогащник. Или на босо. И отгоре къси дънкови панталонки. И някакъв раздърпан пуловер или три ката тениски или една, ама с е такъв надпис! Е, ще ме извинявате много, но жените, които виждам, ми изглеждат или разпуснати или изпуснати. И клинчета! Да не забравя да кажа, че всичките носят клинчета, включително една баба с бяло клинче.

И карат стари коли и живеят в дупки, но телефоните им са по-умни от моя компютър. И си държат хляба и картофите в хладилника. И продават едни сандвичи – шницел, фалафел, кебап. Отварят ти едно плоско хлебче пита или пък къса франзелка и пъхат вътре виенски шницел, салати по избор и нещо люто. Кебап не разбрах какво е, хем го ядох. Май е нещо от кайма, пак в хлебче със салати. И явно на салатата може да се слагат сосове, това да не ти е пица :)

Май никъде нямат ксерокс, трябва да си имаш вкъщи. За сметка на това могат да ти напомпат гумите на колелото не само в бензиностанцията, ами и в спортните магазини (всъщност всички първо за тях се сещат). Навън не се пие, вътре не се пуши. Хазартът е забранен. В резултат всички скучаят и гледат Биг Брадър и свиват джойнтове, а Лиор ме гледа ама много неразбиращо, като му правя забележка да не пали цигара, докато се разхожда по старото пристанище, където има десетки деца. Казах му, че ако някой пуши така до моето дете, ще го наритам. Очите му щяха да изскочат от орбитите :) Все едно му говоря на китайски, много е забавно :)

Всички банкомати ти взимат такса. Различна. Е, предупреждават те, де – някъде 4-5 шекела. Към 1 евро. И са на иврит, а езика можеш да смениш, но само преди да си пъхнеш картата. И първо трябва да уцелиш пина, после те пита какво искаш да правиш. А ако няма банкомат, можеш да влезеш в супермаркета и да ги накараш да ти дадат кеш :))))))

Почти всичките салами са нарязани. Разни такива много мазни, солени и кисели. Имат и някакви пушени меса, които са ми съмнително бели всичките. Още не съм успяла да намеря сурова наденица или карначе, пък сериозно ми се яде. Май намерих още един заместител на киселото мляко (освен овчето мляко в бутилка) – продават едни грамадни шишета с “балкански айран“ :) Идеален за застройка на супи. Което тука не съществува и кара Лиор да ме гледа втрещено :)))))

И, ***** **, всичко им е на иврит! Дамските превръзки едва ги познах и накрая се оказаха толкова ужасни, че само цената ме спря да ги изхвърля. Вчера така се отчаях от пазаруването, че накрая си купих некви енергийни напитки. Поне вече разбирам промоциите: 10 – 3 значи три за десет шекела.

Изобщо… лазят ми по нервите. Едни мудни, лежерни, даже лениви, неорганизирани, маааалко шовинистични. Да ги вземат дяволите! Може ли да ми отнема 15 минути да гадая кое е сирене и кое масло и накрая Лиор да ми каже, че съм купила маргарин?! Няма един етикет с латински букви! Освен ако не е нещо вносно, като онзи съвършен италиански доматен сос за 13 шекела :))))))

Айде, отивам да лягам, че тая нощ в два щяло да се сменя времето. А в четири почват да преграждат мойта улица, че до седем ВЕЧЕРТА ще има маратон. И ще ходя пеша цял ден.

Побъркани хора.

12 Коментари on “Опитват се да ме направят антиподистка*”

  1. Rois каза:

    Ауу, това с автобусите и копчето беше така и на Канарските острови. Първия път като се возих си пропуснах спирката :) . Логиката и аз не я разбрах. :)

  2. […] Опитват се да ме &#108… via Жълтурчето by Svetlina on 3/29/12 […]

  3. komitata каза:

    ама допиши го де!

  4. Svetlina каза:

    Ама аз не знаех, че нещо се е публикувало :))) Уърдпрес може да не харесва темата на публикацията :)

  5. Svetlina каза:

    Лиор каза, че и в Германия било така с автобусите, тъй че това било съвсем нормално и нямало какво да се обсъжда по темата :))))))

  6. 3mey каза:

    И в Холандия са така автобусите, когато става въпрос за големи градове няма какво да се чудиш. По-бързо е и е просто въпрос на лична организация. ;)

    А в Тел Авив… там не е за хора, мила. Не е. :)
    Лично мнение: По-лошо от руснак и евреин е само руски евреин.
    Понякога дори се чудя дали франсетата или израелци (израелтяни?) са по-големи шовинисти.
    И, да, стягай Лиор дорде е време, че изпуснеш ли му края, после ходи го гони. ;)

    Прегръдки, Слънчева и да се пазиш.

  7. keklanka каза:

    Не знам що тъй много смешно ми стана на това:
    „Да не забравя да кажа, че всичките носят клинчета, включително една баба с бяло клинче.“
    Адашката, къде отиде, къде отиде :) Ма гледай, пак се оправяш, може да неразбираш и да се бъркаш.. ама се справяш идеално. Абе аз имам някакви спомени,че в неделя, когато магазинитев Шумен не работят градът беше толкова, толкова пуст е тих, че имах чувството, че е станало някакво природно бетствие. Аз предпочетох пред иврит да науча американски английски, тъй някак повече мога да си го представя… макар че, ако по някаква иронияна съдбата с Теди се бяхме забили в Тел Авив щеше да е много забавно да сме всички там. И ние имахме покана, ама взех,че се влюбих повече в друг мъж :)

  8. Svetlina каза:

    Змейчооооо :) Ако щеш вярвай, по цял ден се занимавам с един руски евреин и с един хм.. френскоакцентен евреин. Вчера ме замериха с топка и сега само чакам някой да ме ядоса, че да си я върна :))))))
    А това с автобусите е наистина нелепо – по този начин е напълно невъзможно да им се състави график. Пък да не ти казвам как бавно се нижат качващите се – само през предната врата и чакаш всеки да си вземе билетче и после шофьорът тръгва бавно и полека. На такъв, ако му дадеш да се пробва да кара автобус в София, хората ще го пребият още на първа спирка :))))
    Кекле, Кекле, справям се е мноооого силно казано. Чакай да видим дали днес мога да ида до офиса на Лиор с една карта и с енергийна напитка. Че до 5 сутринта четох книга :)))) БТВ той ми е купил книжка с картинки от Израел :) Да не се налага да ми превежда сигурно :)))))

  9. lotlorien каза:

    Светле, описваш един куп чудесии, с които се сблъсквам в Германия всеки ден: смотаната мода с балеринките, клиновете, дънките и разпраните блузи, липсата на истинско кисело мляко и на бял хляб, автобусите…светът е малък явно :) Само дето тук никой не е лежерен…кое е по-добре: лежерно общество, което се наслаждава на барбекю през уикенда, или забързано, което работи до неделя вечер и пак не смогва?

  10. Yana Mitseva каза:

    Диагноза: културен шок!!!
    Обикновено се преживява с времето. Понякога има и смъртни случаи, но те са по-скоро за награда „Дарвин“.
    В краен случай наритваш задника на Лиор до Вършец и го правиш български евреин. :P

  11. Svetlina каза:

    Бе, Дейзи, те лежерни, лежерни, ма твърде лежерни, малко за нищо не им пука. Могат на всеки 15 минути от работния ден да ходят да пушат, а на всеки 20 – да си говорят със секретарката. И това се приема за много нормално даже. Досега не съм видяла евреин, но когото да му личи, че се наслаждава от нещо (моят не се брои, него го хранят добре :)).

    Слон такъв, аз вече съм го направила български евреин, само още не съм почнала да му троша люта чушка в супата :) А, и не мога да го убедя да опита супа топчета. Засега :) Виж, ако обещая да не я застройвам, може и да стане…

  12. tutankhamon661 каза:

    Хубави неща си видяла в Тел Авив. Само внимавай да не прихванеш навиците им, че нали знаеш – ние, българите, сме уникални. Hемa такава държава. После ще ти е трудно да се пренастроиш.


Твоят коментар

