Укротяване на опърничавия

Поради огромния интерес на Надя, публикуваме списък с нещата, които е пропуснала :)

В Страната, където другата дума за свинско е бяло месо, все пак успявам да изхраня мъж. Всъщност това ми доставя огромно удоволствие (другото удоволствие отиде на работа). Нарамваме раничката и отиваме на пазарА. Шука Кармен. Там аз обикалям експертно и посочвам с пръстче каквото ми харесва. Ако е храна, Лиор веднага ми го купува :) Понякога не знае какво точно съм си избрала (примерно щавяк), понякога ме гледа със съмнение (особено като искам връзка нана, което е някаква местна разновидност на джоджен/мента и обикновено се слага в чая), понякога изобщо не му изглежда правилен изборът ми (примерно половин кило пилешки шийки за шекел и пийсе), а на моменти просто приема, че съм луда и казва на продавача да не изхвърля главата на рибата.

Цялото това огромно количество храна се пренася в стайчето ни, където веселието продължава под формата на “само ти знаеш как да ги наредиш в хладилника, аз ще си подремна“. И аз си редя 3Д Тетрис :)

И така научихме господин Опърничавия да яде пълнени чушки с яйца и сирене, картофена салата с печени пиперки, морска риба със сомак, задушена върху лук, пилешки шийки със застройка (добре де, този урок не го усвои напълно, ще трябва да повтаряме), grilled cheese sandwich, в който аз настоявам да слагам домат, а той – два вида салам, ризото със зеленчуци и вино и оная странно хубава подправка с шам фъстък, сушен лук и разни работи, невиенски шницели (както аз си знам – с гъби, моркови, чушки, царевица, люто), най-доматения доматен сос, кекс с банани и корнфлейкс, “гювече“ в йенска тавичка… Смогнахме да организираме и вечеря за комшията – направих френска лучена супа, издълбах едни хлебчета, сложих на дъното кашкавал, супа, отгоре малко масло и воала :) И после варено, пържено, печено пиле с ананас, краставица и Табаско :)

Снощи музата ми вече прекали и в 11 и половина реших, че ще му правя салата за днес, щото няма да ме има, като се прибере :) Да видим сега дали ще го научим да яде най-любимата ми салата от грис или сама ще си дебелея :) Бе, не е на загуба, сутринта в 7 му правих фритата :))))) Първото е грис, настърган лук, изцеден лимон и яйце, а второто е италианско нещо (пържена запеканка, мен ако питате) – каквото има в хладилника с малко сметана и яйца. Аз сложих картофки и кашкавал :) И подлютих с черен пипер, да се сеща за мене на работа :)

Искам само да се оплача, че в някои магазини няма свинско и че на пилето му ядат крилата или гърдите, ма бутчетата са рядкост. За сметка на това имаме половин кило агнешки бут, а на пазара има една пресечка, дето транжират всякакви работи и съм намислила да си накупя дробове, сърца и бъбреци другия път :) Ахаха, а ако някой иска да разплаче Лиор, нека се пробва да го убеди да опита шишче с лук и трътки :)

И най-накрая бях на вкусен ресторант. И красив, и с хубава музика, и те обслужват три сервитьорки на два езика и… Adora. Баш си истински фенси ресторант – имат примерно 20 неща в менюто, няколко извън него и специалитет – техен си хляб и техни вина.

За 312 шекела (в които не влиза задължителният башкиш) получихме:

  • Самун хляб с ядки и 4 дипа (според сервитьорката) – масло, морска сол, сушени домати със зехтин, печен чесън
  • Някакъв пастет от гъши дроб и нещо (за него) и крем супа от грах и сметана (не вярвах да ми се случи в Израел) за мен
  • Свински късчета с ядки върху канапе от картофено пюре за него (ама вярно го бяха докарали бяло свинското) и пелмени с агнешко и кориандър в сос от кисело мляко, праз и печен чесън за мен
  • Страшно хубави десерти :) Нещо с еспресо, карамел и млечен сос за него (Sacher cardamon espresso) и шоколадов фъдж със сос от черен шоколад, някакви много тънки хрупкави бисквитки (на вкус като котешки езичета) и топка шоколадов сладолед за мен :)
  • Севън ъп като за въздържатели (още нещо, което виждам за пръв път в Израел, обикновено имат Швепс)

И като съща блондинка не издържах и наснимах :)

This slideshow requires JavaScript.

11 Коментари on “Укротяване на опърничавия”

  1. Bain каза:

    Ооо, колко яко изглеждат десертите! И са ви сложили тиганчето в чинияяяяяяя!

  2. Svetlina каза:

    Ахахаах :) От цялата работа съм забравила да спомена най-хубавото :) Правих ролца от тиквички :))))))

  3. helen каза:

    very, very good :)))

  4. Маркуча каза:

    «Щавяк» у Гугъл те показва на трето място — за радост, някъде по-надолу се разбира, че става дума за лапад :)

  5. Svetlina каза:

    А то всъщност не е :))))

  6. tutankhamon661 каза:

    Много си сладкодумна. И снимките хубави.
    Е, май ще ходя до хладилника :-D

  7. Svetlina каза:

    Ласкател :))))

  8. Svetlina каза:

    Оф, Яворе, чак сега ти администрирах коментара :))))
    А тука тиганчетата винаги идват в чиния. Примерно за закуска ядат шакшука – доматен сос с цопнато яйце по панагюрски. Ама в тиганче на чиния :)
    А пицата или джоба ги слагат на едни кръгли дървени дъски :)

  9. Magdalena Simeonova каза:

    Hahhaa Благодаря за пояснението за „щавяк“! А теб специално те запазвам за длъжността: да научиш и моя мъж да яде всичко… аз явно не се справям :) Снимките са доста апетитни…кажи ми само как запомни толкова подробно какво има в тези манджи? :)

  10. Svetlina каза:

    Бе колко се справям и аз е под въпрос :) Ама на козунак го научих! Чакай да кача снимките :)))

    А помненето на манджа ми е тайна магическа способност :)


Твоят коментар

