Гергьовден и още нещо

Мили ми Маркуч, Тутанкамон и Анатоли,

Не ме мислете :) Ако съм спряла да пиша за храна, то е щото два дни нямах достъп до Интернет :)

И така пропускам много :) Щото научих Лиор да яде гнезда, ядох хамбургерите на Мойсей, пекох някакъв гювеч с патладжани и пармезан, научих се да пълня канелони и да правя сос Карбонара, мъж ми ми готви аспержи със сос Холандез, гощавахме гостенин с българско китайко, повторихме румънския козунак, ама с шоколадов чипс, и даже готвихме у свекървата (споменавам, предимно защото тя си пожела да повторя единственото нещо, което съм й готвила, вероятно я е страх да пробва друго).

От цялата работа имам точно нула веществени доказателства. Обаче понеже защото днес е Свети Георги… произведох 1) невероятно ядене и 2) известно количество снимки. Не знам дали ви е ясно, ама аз обикновено не готвя празничните манджи – има си по-старши домакини в нашата фамилия. И колкото и да ми се хапва пълнено агнешко бутче с разните сушени чушки, зелени лукове, лапади, люто, арпаджик и знам ли какво още там… не знам как да си го направя. Да не говорим, че аз имам и мъж да храня, а той заслужава повече от експерименти с месо за 40лв.

Съответно събрах всичките си мераци в едно скромно меню. Шпиковах бут с чесън и забърках много гъста каша – песто с босилек, майонеза, сериозно количество розмарин, малко табаско, малко лют червен пипер, много сладък червен пипер, черен пипер, сол :) Омазах месото и го оставих да почива.

Нарязах зрял и червен лук на огромни търкалета, поръсих със сомак и сол, както правят тука и го хвърлих в тавичката. Забърках галета с наситнен зелен лук и хуууубаво покрих цялото месо (ама представете си половин сантиметър каша от подправки и отгоре галета и пресен лук). Сложих го върху луковете, излях сериозно количество олио върху галетата, сипах малко вода за сосче и плеснах цялата работа в печката, ама най-отдолу, да си се готви бавно. Има-няма 2 кила и нещо манджа :)

Забърках картофено пюре с прясно мляко и сирене в опит да покажа на Лиор, че mashed potatoes може да е много повече от смачкани картофи. Доскуча ми и прерових хладилника още един път. Намерих си някакви кълнове, оранжева камба, червена пиперка, доматче, накълцах всичко, хвърлих и пресен лук. Сварих птитим (техния кукус), тръснах и него, малко къри, брашно, яйца (добре де, имах някакви белтъци, останали от соса Холандез), пармезан и някакъв друг настърган кашкавал. Ей ги зеленчукови кюфтенца. Докато ги изпържа и месото станало :))))

Да се отбележи, че имаше и вкус, и аромат, и вид. И че в момента едва се движа :) Блажено щастие :) Или блажно :)

Сега да питам нещо :)

За вегетарианците – да си свиркат :)

3 коментара on “Гергьовден и още нещо”

  1. justjulia каза:

    Нито едно от нещата дето ги изброи не мога да ги ям … и дълбоко страдам … чак ми замириса на вкусно. Давай снимките, че поне око да изплакна :(

  2. Svetlina каза:

    Леле, няма ли край тая диета? Оздравявай вече!

  3. Svetlina каза:

    Мили пет желаещи, ето ви ги снимките :)))))

    http://svetlina21.snimka.bg/animals/gerg-ovsko-agne.675311.all


Твоят коментар

