Празнично

Тия дни празнуваме, че сме получили скрижалите в Синайската планина. На Шавуот се ядат млечни продукти (преди хиляди години празникът се падал покрай жътва), домовете и синагогите се украсяват със зеленина, изучава се Тората цяла нощ и се чете книга Рут. На този ден евреите обикновено се обличат в бяло, което символизира чистотата. По магазините продават чийзкейкчета за по 15лв и нагоре, сирената обаче са на примоции.

Освен това в неделята нищо не работи. НИЩО. Няма автобуси, няма хляб, няма магазин, няма влак, има само ЖЕГА. За необразованите – на празник евреите не извършват търговски сделки, не пипат пари, не създават нищо (а подкарването на кола било създавало искра).

Съответно аз съм заседнала вкъщи, залагам дали ще се препърли прането, гледам вече трети криминален сериал и чакам да стане тъмно – тогава магазините ще отворят и ще си купя домати и ще бъда много щастлива :)))) Трети ден не можем да свършим чийзкейка, ма нищо – тъкмо друг път да не ме карат да правя :))))

За сметка на това (и в чест на Люси) снимах щанда с крем сирената :)

Отляво-надясно: три вида извара (различен процент), крем сирене с маслини (два вида), крем сирене с чесън и билки, някакво сладко крем-сирене (било за дъмплингс), обикновено крем сирене, крем сирене с печен лук. Втори рафт – некви хумуси и салати, марокански десерт (млечно кремче, към което си добавяш кокосови стърготини и сладко от рози), разни сирена (в същото пакетче има и кашкавал). Трети рафт – още салати – май всичките са с патладжан, аз ям тва розовото – зеле с майонеза.

Пък 24 май го отбелязах никак :) Прекинах се да търся из нета, така и не намерих тия двете български организации. Или нямат сайтове или са само на иврит. По нашите си медии намерих, че щели да играят Големанов, писах се към двете групи, дет ги намерих във фейсбук, питах, никой не ми каза къде-що и това беше. Ама на другия ден мойто мъж ме води да обядвам в български ресторант, готвачът лично ми сервираше, само не знам как така му беше лош българският. Ама нищо де, прощавам – най-накрая ядох вкусен хляб в тая страна. И това в Яфо, което е доста далече от нас. Търсихме и някакво кафе, дето се били събирали българи, ма се оказа дупка с две маси, викащи лелки (не на български) и изобщо… решихме да не влизаме.

Но съм тръгнала да побългарявам Израел – след сантасето научих Лиор и на табланет и свинско със зеле :) Клаудио пък усвои две паници таратор :)))))

6 Коментари on “Празнично”

  1. justjulia каза:

    Ох, това за Клаудио искрено ме разсмя :)

  2. Svetlina каза:

    Хахаха :) Ти остави, ма той видя, че си го дробя, реши да опита и ми изяде хляба :)))))

  3. Маркуча каза:

    Нали ти казах, че ще се научи да ма’а свинско :) А какво е туй чудо табланет?

  4. Svetlina каза:

    Той си маа, бе, само че му слага сос Тариаки и аз не го ям :))))

    Табланет е едно – игра, дето ти трябва късмет, да можеш да смяташ и да можеш да преброиш 52те карти. Ако го играеш срещу такъв човек… жална ти майка :) Не може да не го знаеш – раздават се по 6 карти, 4 на масата, трябва да сумираш и да се опитваш да събереш картинките, но и повече карти. Готино е, освен когато маминка ме бие :)

  5. Маркуча каза:

    Май не го знам. Помислих, че е нещо като тапанет или гюлбаранет :)

  6. […] Празнично чрез Жълтурчето от Svetlina на 12-5-27 […]


Твоят коментар

