Гладна в Тел Авив

Аз да си кажа, че пак готвих и пак ядох :) Почвам да ставам извратена обаче – на моменти готвя като туземка :) Което трябва да значи – манджа с четири вида грозде.

Не ми е ясно що още готвя, като вече е 30 градуса и е време за салати и дини, ама тва е от една друга приказка :)

 

  • Охлювчета –  купиха ми бутер тесто, уж да правя пай с ябълки и извара (намерих си руски творог, което според Надя не било извара). Но пък моят мил мъж го прибрал във фризера, тъй че се наложи да си измисля рецепта за маслено тесто и да направя охлювчета с извара и ябълки и канела :) Малко едрички станаха, ама успешно изядох две тави :)
  • Китайци – новата грамадна чиния ме подтиква да готвя красиво :) Тъй че си направих един много бял ориз, хвърлих в него току що опържени слънчогледови семки и хоп – красива кръгла купчинка в чиниището. Отстрани наредих лентички от печени тиквички (от тиквището). Направих си сладкокисели лентички от пипер и сос от нар, плеснах ги по средата на ориза, отгоре разхвърлях лентички омлет (щото много ми хареса Ан как го прави) и воала :) Китайско слънце :) Четвърти път го ям и не ще да свърши :) НО пък оризът с тия семки стана изключително вкусен. Ама много изклчително!
  • Таратор – моят мъж продължава да не вярва в таратора като храна за човеци, но събитието е, че майка му го опита и не умря. Пък.
  • Моркови – не знам дали са марокански или иракски тия моркови, но да ги наречем еврейски. Тука им викат салата. Обелват морковите и ги варят. Като омекнат, ги режат на търкалета, добавят чесън, кимион и зехтин и това е :) Яде се и топло и студено и не знам кое ми харесва повече. Това е единственото сладко ядене, което ми харесва. Засега. А рецептата я взех от свекървата :))) След това си купих кило моркови. Вероятно още днес ще бъдат усвоени :)
  • Торта – обявих, че ще правя солена торта. Само дето тука не продават готови палачинки, а моите изобщо не се получават кръгли. Затова си купих едни нещамелйауах се казват :) Аз съм сигурна, че в Йемен не правят торта от тях, ама нищо. Моето мъж ми наряза всичките съставки, аз сам оси бърках и мазах :) Имах крем от печен пипер и крем сирене с маслини; крем от майонеза и много наситнен салам, крем от настърган ементал, настъргани яйца, крем сирене и кисели краставички; някакво еврейско чудо – като пастет от дробчета, ама със сто хиляди подправки и захар; а най-отгоре намазах  друг вид крем сирене, смесено с много магданоз и варена царевица. И цялата работа – украсена с чери доматки. Много хубаво стана :) Тия мелйауах всъщност се пържат и бяха още топли, като слепвах блатовете и изобщо… да си оближеш пръстите :)

 

Снимки… после :)

Твоят коментар

