Вино за 6 стотинки милилитъра

… или как мъж ми ми прекъсна пазаруването на сандали и шапки и ме завлече на ресторант в Яфо :))))

Като всеки израелски уикенд… и тоя започна в петък. Събудихме се в есер вахеци (към десет и половина значи), изядохме вечерята и изредих задачките – съдове, пералня, паяжини, пране на сак, правене на негърчета, ходене за домати, правене на пикник с цел хващане на тен, пазаруване на сандали и шапка и хранене на малкия кот. Щото следващите две седмици имам да се грижа за едно чудовище на име Багира :)

Моичкият сметна две и две и реши да ходим за обувки (ужким не му се хваща тен, пък той имал тайната зла мисъл да ме накара да изям четири кила агнешки ребра и да ми пре*** всичките планове). Аз мислех, че не съм боса в тоя занаят, та го накарах да претарашим ДВЕ търговски улици, накупих си туника, три диадеми и шапка, пробвах само един чифт сандали, не ги харесах, измарширувах Женския пазар  в търсене на съставките за шарено ястие, купих си портокали и сливи, нахраних котката, полях каквото беше останало от цветята, изметох по-едрите парчета пръст от пода и… някакси позволих да ме натикат в такси и да ме заведат в Йафо :)

Не в Йафо, а на пристанището. И не на пристанището, а в ресторант. Старецът и морето. Готвят риба скара, но пък за много сериозни пари. Носят ти десет чинийки с различни салатки, лафа хляб, ама не бял, лимонана и меню на руски. Аз, разбира се, ям скумрия с доматен сос, тъй че им се обидих и си поръчах агнешки ребра :)

150лв по-късно ми сервираха подарък от заведението – профитероли в захарен сироп. Които идеално ми се връвзаха с израелското бяло вино. В чест на което произведох милиони снимки и стресирах сума ти минувачи :)

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

 Маслините в България биват черни и зелени. С костилки и обезкостени. В Израел имат в различни видове зехтин, пикантни, с лимон, с дафинов лист, люти, с вино, с чили, малки, средни, големи, по-големи, грамадни, най-грамадни.

5 Коментари on “Вино за 6 стотинки милилитъра”

  1. helen каза:

    браво! и шапката е хубава :)

  2. Маркуча каза:

    Какво горе-долу е съотношението тамошни:тукашни цени? Щото за цитираната сума в някой хубав негъзарски ресторант тук двама души ще се натъпчат до сливиците :) И да, поздравления за шапката :)

  3. Svetlina каза:

    Мммм, това е труден въпрос. Дрехите са на цени като нашите. Обувки под 20лв обаче няма :) Храната е специална – наскоро даваха репортаж от Ню Йорк, където израелските десерти са по-евтини отколкото тука.

    100гр кашкавал е към 9лв. Кило пилешки сърчица е 10лв. Кило домати е минимум два лева (ама това са най-гадните домати – малки, зелени, натъртени, нормални домати са към 2.80). Шауарма (местният дюнер) е от 6лв нагоре (виждала съм и за 13лв), ама това е в закусвалня. В ресторант също могат да ти го сервират, но там вече почва от 20лв.

    А шапката е за 8лв :)))))))) Мерси ви :))))

  4. Маркуча каза:

    Ей-сега намерих това:
    http://www.expatistan.com/cost-of-living/comparison/sofia/tel-aviv
    Така като гледаш какво пише, има ли нещо общо с действителността?

  5. Svetlina каза:

    Нищо общо с нищо общо. Примерно месечна карта за всички автобуси е 80лв, колело би било към 20лв, а спокойно може и пеша.
    И забавлението определено не е само 80% по-скъпо – бирата в магазина е 7.18393 BGN. Една вечер с пица, бира, клуб, коктейли и такси…. 200лв не ти мърдат.
    Освен това не познавам някой, дето живее в стая за по-малко от 800лв (една стая и баня).


Твоят коментар

