Как се храни свекърва

Вие може да си мислите, че ми е лесно, ма не ми е. Не стига, че трябва да храня тоя пицолюб, ами и майка му се разболя. И аз обещах два дни да й готвя. А то диета ли е, чудо ли е…

Не можело маслини, гъби, ядки, сирене, сол, 100гр кисело мляко, не можело червени и тъмнозелени зеленчуци, копър, магданоз, цитрусови, захар, боб… месо, колкото да не е без хич. И ако може, без да се пържи, но да е сготвено. А сега хванете останалите пет зеленчука и ги сгответе така, че хем свекървата да се впечатли, хем мъжо да не остане гладен.

Тиквички ще е. И да не е пържено, ладийки ще опека. С малко кисело мляко ще направя и сос даже, може пък и да стане без сол.

Запържвам чесън и месото на тиквичките, ръсвам червен и черен пипер, ориз. Доливам вода, малко настърган морков за цвят. Пълня ладийките, заливам с яйце и мляко, пека.

Моят мъж ме пита само това ли има за обяд. Аз обаче съм подготвена. В еврейската книга пише, че имало някакъв кугел от карфиол. Кугел не съм и виждала на картинка, карфиол ям само на туршия, ама да опитаме (тука панират, пържат и изобщо… могат по цял ден да си ядат карфиол). Трябвало да се свари (определено не само да се кипне), после да се сложат индийско орехче, майонеза и сол. Аз сложих каквото намерих при свекървата – обезсолено крем сирене и червен пипер. Пече се 20 минути под фолио и 10 без. Вероятно моят е бил много дебел, щото изобщо не забелязах да е променен след 20те минути. Но пък без фолио хвана някакъв цвят. Това със сигурност е еврейска манджа – разпадна ми се на трохи, но Лиор го хареса. Мхм, еврейско ще да е.

Салатата поне я реших лесно. Имат тука някаква смешна разновидност на маруля, накълцах на пръчици разни моркови и ябълки, малко зехтин и право в хладилника.

За вечеря Лигльо искал бил месо. Свекървата била купила месо за гулаш. И аз си викам „ся ще утрепя сичките зайци с един куршум – не обичам еврейски гулаш, не обичам еврейско телешко, ама правя егати зелето с месо, ще им зема акъла“. Варя зелето с червен пипер и дафинов лист. Гледат ме като полезно изкопаемо. И що толко много, на зелето му трябвали десет минути. Мене ще учат как увира шопска глава! Даже тайно изцедих един лимон вътре. Месото за гулаш е някакво парче теле, което е нарязано на грамадни кубове и няма грам мазно. Правя го на ситни хапки и го запечатвам на тигана (сол.. догодина). Мятам върху зелето и пека. Според свекървата щяло да иде минимум час. И защо не съм била сложила лук. Лиор подскача нервно. На мен всичко ми изглежда чудесно – месото се златее, зелето е леко запечено, разбърквам всичко, допичам, беля някакъв чесън и сервирам. За няма половин час всичко е опечено. Похвалиха ме  – вкусно било :)))))

Искали били риба за обяд. А че тогава що са купили филе? Като е без кожата и като не може да се пържи, не може лимони, не може домати… предлагам янината рецепта за риба и лук в плик. Така откривам, че свекървата е по-склонна да яде пържена риба (срещу диетата), отколкото да пусне фурната, щото токът бил скъп. Я не на мене тия! Редя филетата на скарата на фурната, заливам със зехтин, соля двечки и след точно 5 минути всичко е готово. През тва време Лиор беше строен да пече пипер с едни щипки :)))) Аз газови котлони не пипам. А чушките са по диетата, ако са светлозелени (по вид, не по зрялост).

Много се забавлявам с него. По три пъти ме пита дали съм ги измила. И после ме гледа подозрително – как така ще ги слагам в найлонова торбичка, нали ще я стопят. Кой ти го слуша :) Кълцам чесън, зехтин, оцет (той бил по диетата, да се неначудиш), цепвам пиперките и хубаво ги омазвам в соса. Ама нямало ли да ги нарежа. Ами не! Аз бебета ли храня?

Леко отклонение :) Евреите така ядат салати – ако може да се маже на филия, салата му казват. Израелската закуска се състои от омлет, хумус и израелска салата. А израелската салата е краставици и домати и лук (може и кориандър) и се реже все едно ще храниш патета. С капкомер.

Значи представете си салата с печени пиперки, риба на скара, останалите двеста ладийки и ми се мрънка, че не било достатъчно. Взеха, че си свариха макарони и опекоха патладжан (това, дето най не го ям). Дотук с добрите ми намерения. Да можеш да ядеш не е нещо, дето се научава за два дни. Знам аз на кое жувотно му се смесват десет вида манджи, ама си трая.

И така. Няма угодия – ни на свекърва, ни на мъж. Или има, ама не ми е по вкуса :)

Другия път ще им сваря фиде и ще му забода израелски флагчета :)))

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Ако все пак някой милостив человек се сети за подходяща рецепта, да сподели.

 

 

 

6 Коментари on “Как се храни свекърва”

  1. keklanka каза:

    Ми сещам се нещо друго аз като те чета :) Първо, че хората нямат угодия. Аз надали мога да готвя и една трета от това, което ти можеш и пак се чувствам добра готвачка :) Пази боже да попадна в Израел с такова чудо като мъж с претенции и не дай боже свекърва, която да храня. Направо поклон заслужаваш, мацка! Моя мъж най-много обича мусака, риба и най-вече всякакви салати. От тия, дето не са с капкомер :) Ама дай да не говоря, че кой знае какво ще стане, ако заживея с него. Че като гледам как е при теб.. мдам.

  2. Svetlina каза:

    Хаха :) Гледам аз, че Ан и Кекла са коментирали и си викам, че едната на едното, другата на другото, а то… Кекла под готвенето се разписала :)
    Иначе даааа. Лигльовци около мене. Иначе тоя твоя изглежда кадърен, може да го накараш той да готви. Моят само ме заплашва с омлети :)
    В момента си мечтая да нарежа една едра салата с домати и сирене И ЛУК и някой да ми я хареса :)

  3. keklanka каза:

    Септември месец освен да дойдеш към нас, че не ти, ами на теб да ти направят салата с домати и лук, пък ти да я харесаш :)

  4. Svetlina каза:

    Хахаха :) Ти отдавна си включена в злия план, чакам само да се уточним за датите :)
    Някъде към 8ми може би…. което е събота :) Лигльо иска да наеме кола, тъй че можем и да те извозим някъде. Даже ако искаш, ние тогава ще сме към Шумен, може направо там да те пренесем :)

  5. keklanka каза:

    Ами.. аз най-вероятно ще съм на море това време, то е единственото с повече свободни дни, а и още съм прясна и нямам право на отпуска.

  6. Svetlina каза:

    Все същото, стига да е Варненското море :) Ако някой пък си мисли, че ще дойда до България и ще пропусна Божидар… :)))))


Твоят коментар

