Подготовка по правилата

Знам аз как се приготвя за път. И ако заминаването за Израел беше купуване на куфари, сортиране на всичките ми притежания, организиране на транспорт и прощална вечеря с розе и картофени дукеси, лятната ваканция ми е повече… събиране на подаръци за всички, подреждане на къщата и построяване на сериозен график :)

Поканиха ни на сватба през септември, тъй че изборът на дати беше лесен. Само дето ще се върнем точно за първия ден от еврейската Нова година. Може на вас да ви звучи като идеално съгласуван график, ама на мен ми звучи като „няма да има отворени хранителни магазини“ и „трябва да дадем 30 евро за такси от летището“ и „ужасно са скъпи полетите в тоя период“.

Гениалният ни план е да изхарчим почти същите  пари като за празничен полет, ама гъз път да види :)

Ще изкараме едно денонощие в Истанбул, ще се возим с автобус до Бургас, ще вземем кола под наем, ще обиколим Несебър, Яна, Нови пазар, сватбата в Мадара, ще разгледаме Търново, после Вършец, София и пак Яна, Бургас, Истанбул. Вече имаме резервации и билети за всичко, а Надя е почнала да глади чаршафите. Мама и тати сменят тапетите в едната стая и боядисват другата. Изобщо… нямаме грешка :)

Лиор също се подготвя. Мисля, че прегледа поне 90% от хотелите в Истанбул, изчете всичко за градския им транспорт и вече знае всеки булевард наизуст. Едно е ясно – няма да успеем да се загубим :) И България разгледахме, малко е в шок и ужас, че познавам хора от абсолютно всички краища, ще му мине :) И как няма да му мине, обещали сме му да го заведем на масаж :)

Мен най ми е вълнуващо, че ще ходя на фризьор. Абсолютно всеки ден от август се сещам и се радвам. Не само ще ми отрежат цъфналата и дълга коса, ами и ще ми направят прическа. За 20% от тукашната цена (за подстрижка). Представям си  как ще ми е хубаво и леко и как ще си подскачам с новата коса :) Изперквам малко :)

Много сложно стана, като преброих колко подаръка ми трябват. Три сватби + по нещо за всеки, който ще ни приюти. Да ви кажа… сватбените подаръци изобщо не са лесни. Аз и не че съм била на повече от 2 български + 2 израелски сватби, ама… Как се избира подарък, който да е и за двамата, да е достатъчно голям и лъскав, също така достатъчно скъп? Ако утре реша да подаря нещо общо на… Божидар и Искрен, пак ще ми е трудно. После… тия работи трябва да могат да  преминат през границата на НАТО и ЕС, освен това и да не тежат, че имам ограничение в килограмите и размерите. И никой да не казва злато, тва тука струва… отвратително много. Отделно, и тримата мъжове от сватбите… ми не ги познавам. Не знам какво би им харесало. Освен това живеят заедно, тъй че подарък за домакинството може да се окаже много рискован. Особено при положение, че не съм им ходила на гости.

Избрах, де. В един и същи ден. С Лиор обиколихме целия град, без да имаме някаква предварителна идея, влязох в поне 20 нови магазина… А споменах ли, че в тая страна НЯМА подаръци за сватба? Както няма торти. На сватбите има маса с празни пликове и кутия , където да си пуснеш плика, след като сложиш банкноти в него. Двата подаръка много ми харесват – много елегантни, предимно за милите булки :)))) Третият е страшно класически и скъп, сигурно ще се хареса.

Останалите подаръци също не бяха лесни. Имах 2-3 от Йерусалим, но те са за домашните – за Янини :) Добре че направиха един фестивал – заградиха една трева между плаж и хотел и опънаха маси и закачалки. Антикварни работи и дрехи и мебели втора употреба. И наденички. Доволна съм – сега имам подаръци от Боливия и Немция и още сто места :) По принцип всеки петък има антикварен пазар в Тел Авив, но не слагат етикети с цени и само ходя да разглеждам :) Останалите подаръци ги изкопах в една книжарница за туристи и във всичко по долар :) Освен това тука на много места печатат щампи на тениски – ей тъй, пред тебе. Не издържах и взех една, има кой да я носи :)

Аз обаче съм на мнение, че ако много съм се постарала за подарък, мога и много да се постарая за картичка. Тъй че инвестирах близо 90лв в една кутия :) Мдам – раздадох си старите канцеларски материали, сега си строя нов кабинет. Но понеже нямам място, гледам всичко да може да се прибира в една ужасно красива синя кутия с птичета :) Една вечер рисувах скици на картички, а вчера взех и че ги направих. Ако си мислите, че две картички ще ви отнемат 2 часа, да знаете, 4 ще са :) Разбира се, обиколих книжарниците, да видя как е конкуренцията и взех и една готова – отваря се отдясно-наляво :)))) Иначе… най-хубавите картички са за Бар Мицва :)

Снимки – след като връча картичките. Иначе съм много доволна и горда. От време на време си ги поглеждам на фотоапарата :)

Значи… планът е готов, билетите – също, подаръците набавени и подредени в куфара, остава да приготвя къщата за път :)

Боядисах зеления шкаф златен.  Измих и пренаредих всичката посуда. Ама всичката. И всичко останало.  Прах сакове и пантофи, само прозорците дето не измих. И си купих нова закачалка, рафтчета за баня и поставка за чаени чаши. Пробивах дупки за закачалката, замазах една дупка с паста за зъби, че ми влизаха едни мравки като точки, изобщо… голямо чистене чистих. Лиор твърди, че щял да свикне със златния шкаф.

Щото цялата работа беше изненада за него. Щото има астма и го пратих при мама, уж да се прощават преди ваканцията. Пък и нещо съм по-продуктивна, като съм сама.

Иначе и себе си съм приготвила :) Купих си нови кецове и чанта и имам екселска таблица с нещата, които не трябва да забравя да си взема от България – хапчета, храна, дрешки и МНОГО КНИГИ.

Пълен куфар натам, пълен куфар насам :) Like a pro :)

 

 

 

3 Коментари on “Подготовка по правилата”

  1. Yana каза:

    А как можа да пропуснеш да похвалиш и мен? Аз с такова старание чистя и подреждам вкъщи! мрън!

  2. Svetlina каза:

    Ти си за отделна публикация :)))))) Изруси цялото семейство и мина на пости, пренареди къщата и консервира доматито… направо не знам какво да те правя :)))) Освен да ти подаря 2 квадратни метра израелска земя, да си я облагородяваш…

  3. follower каза:

    Разбира се, има сватбени торти в Израел


Твоят коментар

