Да ви излезе добра оценката!

Ха тима това!

Днес Господ оценява дали евреите са слушкали. И им пише оценки. За целта до 5 часа се пирува, а след това – 24 часа глад и целомъдрие.

Аз се провалих с новогодишната вечеря предната седмица, затова компенсирам с Йом Кипур, да видим каква оценка ще получа (в буквален превод е по-скоро „подпис“) :)

Започваме с много весела салата – маруля, спанак, малко краставички и репички, малко израелско сирене (като халуми, но по-бяло и по-солено), малко кисели ябълки, наситнени орехи, лимонов зехтин и сос от нар.

Соленото предястие пък са едни коктейлни хапки от риба тон с маслини и краставички.

Продължаваме спаначената тема (не само защото Лигльо ми мрънка да му правя спаначено-сметанов сос) – пълнени домати. А са пълнени със… сос от зелен лук, спанак, „румънски“ салам (май е пуешко филе с подправки), същото израелско сирене, ама сериозно разтопено, сметана. Разбира се, не издържах и ползвах страхотното солено козе масло :) О, и накрая пуснах малко израелски джоджен :)))

За основно сглобявах порции, защото тук така е прието. Телешко с мащерка е месото, с което го правя най-щастлив. За гарнитура съм приготвила картофки с розмарин и лимонов зехтин (задушени във фурната) и чушка бюрек, което е второто любимо българско ядене на Лиор.

Той още не се е прибрал от работа, но аз вече си получавам положителните „подписи“. Баща му се обади и за пръв път се разбрахме!

Пожелах му лесно постене, пита ме къде е Лиор, казах, че работи, пита ме кога ще се прибере, казах 2 и половина, поздрави ме, че разбирам иврит, казах мерси и чао.

С което и поставих личен рекорд за най-дълъг проведен разговор без граматични грешки :)))))

Ще снимам :)

*****

допълнение :)

3 коментара on “Да ви излезе добра оценката!”

  1. helen каза:

    ама „мерси“ и „чао“ ли каза? или го каза на иврит? :p

  2. Svetlina каза:

    Хахаха :))))) Тук всички казват „чао“, но никой не казва „мерси“ :))))
    Тъй че „тода раба, лехитраот!“

  3. […] мъж ми не оцени правилно (т. е. повече от отлично) усилията ми по Йом Кипур, тоя път бойкотирах. С това не искам да кажа, че напук […]


Твоят коментар

